Vad gör vi? Del CCV

Började packa upp lådor i köket och nu är det ännu rörigare, ena lådan innehåller dessutom sånt som ska stå i vitrinskåpet och det vet jag ännu inte var jag vill ha det. Måste bestämma hur bokhyllorna ska stå först, packa upp alla boklådor och sedan bestämma var soffa och fåtöljer ska stå innan jag bestämt mig klart.

Varför är det ingen som packar och packar upp åt mig? :arghh:

Nä - det är väl då den oftast ska användas ;)
Dom påstår det men dom påstår så mycket annat också så jag tror inte ett skvatt på vad dom påstår längre. :D
Nu står den iallafall på plats, den är modulbyggd med tanke på att den ska kunna packas in i en combi och är min egen konstruktion byggd från scratch, nu saknas bara registervippor och kombinationssystemet men det står i lådor i hallen och ska monteras dit bara jag får lite tid över. Orgeln är spelbar som den är men registreringen sker nu med musen eftersom det är en digital datastyrd orgel men ljudet är fint och akustiken är direktsamplad från Friesacht kyrka.
Orglar består inte bara av pipor och ett spelbord utan är lika mycket elektriska-elektroniska-elektromekaniska och mycket i dagens kyrkor är ombyggt, kringbyggt och tillbyggt i etapper så att ge sig in där och rota när orgeln kraschat är en "liten" utmaning, men en kul utmaning.:)

Bifogade filer

• 20241117_152839.webp
    20241117_152839.webp
    97 KB · Visningar: 7
Har varit ute med spionens bästis! Alltså, de två verkligen älskar varandra och saknar varandra. Har aldrig sett hundar så tighta, som inte bor i hop! Helt underbart att se! De två kan leka som inga andra, och spionen tjöt otåligt medan vi väntade på kompisen :D

Lilltösen fick vara hemma under tiden, tänker att de förstås ska introduceras, men det är ingen brådska egentligen, spionen har sina förehavande ibland och lilltösen sina, där de båda två inte är med på, tror det kan vara bra för dem.

Har möblerat om min soffa också, så inget mer att klättra upp som en katt på soffryggen och hoppa över den, flyttade även kistan som jag har som soffbord och ställde framför balkongdörren åt spionen att sitta på och titta ut-var nog lite meeeh i hans ögon, föredrar att vara där ute istället...

En dusch och sova står väl på schemat. Äta också kanske, men vet inte vad, orkar inte fixa något.
Torktumlaren torkar tvätt, diskmaskinen väntar på att tömmas efter 4 timmars diskning. Men det jag inte gör i dag väntar på mig i morgon.... Orka vara så jädrans duktig alltid.

20241117_195646.webp
Tesla har godkänt nya filten som jag köpte till jul 😄😍 Den är så mysig att baka bisquits och sova på 😄 Sitter och tittar på Yellowstone med en sovande katt i knäet. Önakar att jag fixat te innan jag satte mig här bara, nu vill jag ju inte störa henne

Jag och katten utfodrade. Katastrof, slut på rödlök och jag vet inte när jag kan gå och handla eftersom de ska spola stammar imorgon. Velade men åkte till slut och handlade. Var lite irriterad av hur sällan bussen gick - var femtonde minut innan jag insåg att det är söndag kväll.

Dammsugaren sög inte och trots att jag tog isär slangen och skakade så satt inget fast. Sur och trodde jag behövde köpa en ny dammsugare. Öppnade den till slut och påsen var så full att jag inte fick ut den utan fick skära hål och tömma en del i en soppåse.

Det är något som sitter fast i hålet i badrummet. Måste försöka få ut den tills i morgon. Handtaget har gått sönder så jag kan inte lyfta upp den. Grrr.

Jag kan inte rubba den, inte ens vicka lite. Har ett svagt minne av att jag kunde lyfta med ett handtag och det var ett hål rakt ner men fattar inte hur den sitter fast. Det går som ett hål i det högre nedre hörnet. Jag har för mig att det bara var den vita delen jag kunde lyfta upp. Panik om de inte kan få ner slangen imorgon.

1731873957358.webp

Jag kan inte rubba den, inte ens vicka lite. Har ett svagt minne av att jag kunde lyfta med ett handtag och det var ett hål rakt ner men fattar inte hur den sitter fast. Det går som ett hål i det högre nedre hörnet. Jag har för mig att det bara var den vita delen jag kunde lyfta upp. Panik om de inte kan få ner slangen imorgon.

Visa bifogad fil 156937
Varför måste du göra det själv? Kan de inte fixa det imorgon när de kommer?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 176
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 684
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
249
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka