Vad gör vi? Del CCV

Funderar på folk. Jag svarade på en, gammal, annons om utrustning på hästnet. Säljaren har varit inne sedan jag postade mitt svar men inte återkopplat. Mitt svar gick ut på "finns varan kvar" så inget prutande. Visst om den är såld men grejen är att det är inget svar och annonsen fortfarande finns kvar :confused:
Vill man inte sälja om man annonserar ut grejer?

Har läst den nya broschyren om lris eller krig och lokaliserat närmaste skyddsrum.
Inser att det helt klart är osannolikt att man kommer att får plats.
Samma här. Skyddrummet var säkert väl dimensionerat en gång i tiden men senaste 10 åren har det byggts 372728283282 lägenheter i närheten så finns inte en chans att få en plats. Och då bor jag egentligen inte ens långt ifrån.

Nej men man har ju fortfarande ett ansvar att ha lämplig utrustning så man kan inte åka dit för brott mot lagen om vinterdäck men det kan ju fortfarande räknas som vårdslöshet i trafik
Absolut men lagen är skriven dom den är. Jag har vinterdäck på så det är inte det.

Jag kan inte rubba den, inte ens vicka lite. Har ett svagt minne av att jag kunde lyfta med ett handtag och det var ett hål rakt ner men fattar inte hur den sitter fast. Det går som ett hål i det högre nedre hörnet. Jag har för mig att det bara var den vita delen jag kunde lyfta upp. Panik om de inte kan få ner slangen imorgon.

Visa bifogad fil 156937
Hur gick det?
Den där koppen i mitten är halva vattenlåset, den sitter fast (men går att ta loss) i den stora delen som man drar upp med handtaget, så frågan är var den stora delen med handtaget är …?

Absolut men lagen är skriven dom den är. Jag har vinterdäck på så det är inte det.
Ja om du inte har vinterdäck efter 1 december så åker du dit om du blir stoppad och kollad. Blir du stoppad innan 1 december lär det bli svårt att hävda vårdslöshet i trafik om inget hänt men här har det ju hänt något. Jag tror nog det kan finnas lite åsikter om avsaknaden av vinterdäck när man landar på taket pga halkan.

Hur gick det?
Den där koppen i mitten är halva vattenlåset, den sitter fast (men går att ta loss) i den stora delen som man drar upp med handtaget, så frågan är var den stora delen med handtaget är …?

Den 'övre' delen hade jag tagit bort tillsammans med gallret. Ingen aning om vad det andra var. Killarna kom, spolade i köket och antar jag i badrummet, var klara på fem, tio minuter. Det luktade lite fränt efter att de varit här, men efter några timmar kändes ingen lukt.

Oj trodde inte det var möjligt!
Dessutom rapporterade media i början av invasionskriget om mängder av skyddsrum somgjorts om till annat.

Vi hade en rätt lång period när hotet mot Sverige ansågs som i stort sett obefintligt.

En bekant skrattade lite och trodde inte att ryssarna skulle marchera till vår lillaort.
Nä, kanske onte. Men kapa internetkablar i havet, slå ut viktiga datasysten, hacka sig in i viktig infrastruktur etc. Det kan de uppenbarligen

Dessutom rapporterade media i början av invasionskriget om mängder av skyddsrum somgjorts om till annat.

Vi hade en rätt lång period när hotet mot Sverige ansågs som i stort sett obefintligt.

En bekant skrattade lite och trodde inte att ryssarna skulle marchera till vår lillaort.
Nä, kanske onte. Men kapa internetkablar i havet, slå ut viktiga datasysten, hacka sig in i viktig infrastruktur etc. Det kan de uppenbarligen
nja, som fastighetsägare har du ju två dygn på dig att återställa till skyddsrum. Du kan ju också ansöka om avveckling.

Jag har aldrig varit med om ett obesiktigat skyddsrum sen 50 talet, det låter väldigt konstigt.

Men jag håller med din bekanting, skyddsrum byggdes då man ansåg att orten behövde det, det kanske låg i ett militärt intressant område eller att det inte fanns andra möjligheter till skydd. Det finns ju oftast andra möjligheter. Det är ju stor skillnad på bomber som faller eller hackerattacker.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 197
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 694
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
254
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat