Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
och jag borde ha kränkt mina med klovård idag, men det får bli morgondagens suck och stönFunderade på om jag skulle kränka min hund lite till med ett bad, men ska det bli kallt igen så kanske vi ska vänta med kränkningen tills nästa vecka.
Kylan!![]()
Alltså det är ju inte alltid vare sig sol eller snö i Februari...Hos oss är det snöfritt, stenhårt och dammigt (det ryker som värsta skogsbranden varje gång en bil kör förbi
).
Kan bara instämma med Lilla, jag har ju Reynoulds syndrom samt har fått nån sorts köldallergi så förutom att fingrar och tår blir isbitar får jag nässelutslag också. Skitkul, verkligen!
Jag går fullständigt i ide vintertid, nu sen jag har inomhusklimat i verkstan och rejält med ljus gör det mig inget för jag hittar alltid på massor att göra där och idag rostsaneras främre skärminfästningarna på min Volvo Pv från 1961, det är det sista som fixas förutom lacken som ska ske i vår och sen är min fina Pv i nyskick både karossmässigt och maskinellt.![]()
Men det är ju kallt även i januari och då är det dessutom kortare dagar?
Förstår att det kan vara jobbigt att det är kallt men jag upplever inte att februari brukar vara kallare än andra vintermånader.
Själv älskar jag snön, ljuset det ger, det är rent, tyst, soliga dagar och minusgrader. Hatar leran, slasket, regnet, smutsen, den våta filten med noll soltimmar under vintern i Sthlmsområdet.
Vas gott det lät!Tittar på gårdagens Bäst i test och har precis ätit karamelliserad ananas med vaniljglass. Så gott![]()
Krya på digVar ute med hundarna och hade tänkt en viss runda men fick bege mig hemmåt igen efter en timme bara. Sitter här nu och har sett resten av Jurassic Park 1 jag började på för en tid sedan, med en filt om mig och med ont i halsen och någon slags feberkänning, min förhoppning är att det bara är nu, det går över! Är sjuk nog så det räcker och blir över.Men kanske förklarar det att jag har känt lite täppt näsa och hosta på kvällarna, trodde det var pollen även om det var tidigt.
Planen var att göra någon middag när jag varit ute med hundarna, men den orken fanns inte heller så jag åt en knäckemacka med leverpastej på till dinosarna. Senare blir det väl en macka av brödet i smakboxen, med ägg på. Blir lite irriterad på min hals och feber för fick lasagneplattor i smakboxen och påmindes om att göra just lasagne också, så det var ju tanken. En annan dag.
Tack!Krya på dig![]()