Nä tyvärr inte. Har klätt in de liggunderlag inomhus och byggt isolering utomhus men den har blivit blöt och håller inte… varit lat och inte gjort om det.Ingen värmebalja?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä tyvärr inte. Har klätt in de liggunderlag inomhus och byggt isolering utomhus men den har blivit blöt och håller inte… varit lat och inte gjort om det.Ingen värmebalja?
Jag köpte värmebalja från Börjes för några år sedan och har inte ångrat det en sekundNä tyvärr inte. Har klätt in de liggunderlag inomhus och byggt isolering utomhus men den har blivit blöt och håller inte… varit lat och inte gjort om det.
Usch, ja. Här har det sjunkit någon grad till sedan soluppgången. Vi ska åka och hämta hö vid 9-tiden. Hoppas att det har hunnit rätta till sig något tills dess...-16... gud så kulJust idag önskar jag verkligen att SMHI hade haft fel (dvs vädret är helt enligt prognosen)...
![]()
Vi kan ju inte ha något som drar el. Är inackorderad.Jag köpte värmebalja från Börjes för några år sedan och har inte ångrat det en sekund! Just nu - med 14 minusgrader - känns det toppen att komma ut till isfritt vatten. Att släpa vatten inifrån flera gånger om dagen känns lite ohållbart i jämförelse.
Vi kan ju inte ha något som drar el. Är inackorderad.
Varför inte?Vi kan ju inte ha något som drar el. Är inackorderad.
Jo men med tanke på elpriserna så får vi inte koppla mer saker till systemet. Och sen vet jag inte riktigt hur jag isåfall ska göra, förlängningssladd är ju inte hållbart.Har ni ingen ström i stallet?
För dyrt. Och elsystemet i sig är något underdimensionerat. Och sen vet jag inte om förlängningssladd funkar i boxarna precis?Varför inte?
Jag använder utomhusförlängningssladd från stallet till värmebaljan. Rullar upp den i perioder när det inte behövs någon värmning. Men det beror ju såklart på hur långt det är från eluttaget. Tänker att det väl inte skulle vara en omöjlighet att betala lite extra till stallägaren för att täcka elkostnaden?Jo men med tanke på elpriserna så får vi inte koppla mer saker till systemet. Och sen vet jag inte riktigt hur jag isåfall ska göra, förlängningssladd är ju inte hållbart.
Nej, förlängningssladd i boxar ska du såklart inte ha! Jag tänkte att du menade en utomhusbalja i hagen.För dyrt. Och elsystemet i sig är något underdimensionerat. Och sen vet jag inte om förlängningssladd funkar i boxarna precis?
Jo men med tanke på elpriserna så får vi inte koppla mer saker till systemet. Och sen vet jag inte riktigt hur jag isåfall ska göra, förlängningssladd är ju inte hållbart.
Aha! Det va något att Bison skrev om det inte finns el i stallet som jag svarade så.Nej, förlängningssladd i boxar ska du såklart inte ha! Jag tänkte att du menade en utomhusbalja i hagen.
Jag hoppas ju flytta snart så det är nog onödigt nuEn kompis betalar extra för elen till hennes balja i hagen.
De har grävt ner kabeln, beroende på hur långt det är så är det snabbt löst.