Vad gör vi? Del CCIX

Aoch! Menar; man måste ju känna sig så jäkla liten när halvblod osv börjar sådär 🫣. Haha fuxar är ju överlag lite speciella och lägg på sto på det så kan jag förstå ja 😅.
Dom är bara stora i början, sen krymper dom ju mer samspelta man blir och strukna öron, blottade klapprande tänder och viftande bakben ingår i konceptet liksom dom obligatoriska pipen men morra måste man lära dom. :angel1: Ger man dom frihet och inte bannar dom får man en buskompis man har buskul ihop med och som blir lydig när det behövs men vill vara med och bestämma och gärna hittar på egna små hyss. :D:heart

Men är luftvärmepumpen igång och ändå inte varmare då? Eller vänta nu, den är bara effektiv ner mot typ 10 minus eller hur var det ? Hade ju sån i förra boendet, men den var nog inte direkt ny. Åh direktverkande el är ju svindyrt, förstår då ja! I nuvarande boende sen några år har vi braskaminen som stöd till de två oljelementen som är på. Den förra braskaminen var eg mer för uppvärmning så då kunde man spara el på att slippa elementen och ta lite lätt kallare inne men de va då. Ändå glad att vi fortfarande har braskamin (även om nackdelen ju är den torra luften 🙃😄). Uppväxt med panna och vattenelement 😊.
Mammas som var av den dyrare sorten funkade bra även ner mot 20 minus
Enda som var var att det blev isbildning bakom den, men det lärde de som kom ut och fixade det första gången att man häller hett vatten över för att smälta isen.

Termometern steg till -13 när jag gav mig ut. Men låren och ansiktet blev rejält kalla på dagens runda. Nu är det bara -8.
Startat en tvättmaskin och sitter i soffan och återhämtar mig.
Måste handla lite sen.
IMG_2979.webp

Mammas som var av den dyrare sorten funkade bra även ner mot 20 minus
Enda som var var att det blev isbildning bakom den, men det lärde de som kom ut och fixade det första gången att man häller hett vatten över för att smälta isen.
Vår 2 år gamla kostade lika mycket som förra gjorde för 14 år sedan. Vet inte om 25 000 inkl montering är dyr sort.

Solen strålar, -8 säger termometern men jag brukar dra ifrån en halv grad eftersom mätsnöret hänger mot fasaden. 16.8 inne 🥶 och jag skulle gå upp flammor om någon kom med en tändsticka, så torr är jag och luften. Jag och katten är båda så elektriska att gosa knappt går.

Måste gå och handla men känner mig inte direkt lockad.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 352
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 017
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 131
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 071
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka