Vad gör vi? Del CCIX

Kände pressen tidigare när jag köpte en påse chips och både hundarna och katterna var grymt besvikna på mig. Min första påse på över ett år? Minns inte när Wilma gömde påsen med ostkrokarna under soffa så ingen annan skulle få, men tror inte jag köpt chips efter det. Kanske en gång förra året?

Nu köpte jag dock en påse ostkrokar och funderar på om jag ska ta några och sedan gömma dem för Wilma, utom räckhåll i ett skåp. 🤔😾 Efter de fått några var naturligtvis. 😺

Hör hur hunden snarkar från sovrummet - ska nog ta och följa hans exempel. Men förhoppningsvis utan att snarka då :D ! Blir nog ytterligare en svinkall natt. Redan -7 grader och det har klarnat upp. Det var väldigt vackert ute när jag nattade hästarna för en liten stund sedan :) .

IMG_20250215_211003.webp

Hör hur hunden snarkar från sovrummet - ska nog ta och följa hans exempel. Men förhoppningsvis utan att snarka då :D ! Blir nog ytterligare en svinkall natt. Redan -7 grader och det har klarnat upp. Det var väldigt vackert ute när jag nattade hästarna för en liten stund sedan :) .
Här är -8 och så står det att det känns som -15 och det gör det sannerligen. Jösses vad jag frös om händerna när jag var ute om hundarna, ville bara in. När jag blir sådär stressad så blir doggarna trilskiga och testar mina gränser som för att kolla hur mycket tålamod jag har :rofl: Och kyla och snö är ju askul tycker de. Jag delar INTE deras åsikt kan jag säga, och sa det också till dem, berättade att jag vill ha vår nu med mer värme så att det är skönt att vara ute liksom :D

Typiskt Sverige, alltid sämst när det gäller. Orkar nog inte se USA-Kanada även om det säkert blir en bra match. Om jag går och lägger mig nu så kommer jag vakna mitt i natten så ska försöka hålla mig uppe en timme till eller så.

Nä men jag tar väl och vaknar kl 5 nu när det är söndag … :meh: Igår sov jag till 10, hej vad det svänger.
Börjat dagen med lite hudvård, nu ska jag nog kolla om jag löste gårdagens sudokun rätt plus lösa dagens.
Det är underbart tyst, inte många som är uppe nu.

Krispiga -14 grader... :meh: Det kylde rätt igenom tjocka vantar när jag var ute nyss. Luftvärmepumpen höll ändå ställningarna rätt väl, och 16 grader inne får man vara nöjd med under omständigheterna :up:!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 354
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 132
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 072
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka