Vad gör vi? Del CCIX

Tar en promenad i det vackra, soliga vintervädret.

Tänker på människor som tycker att februari är den värsta månaden och kan inte förstå det? Älskar snön och solen och att det blir ljusare. What's not to like? 😀
Alltså det är ju inte alltid vare sig sol eller snö i Februari... :D Hos oss är det snöfritt, stenhårt och dammigt (det ryker som värsta skogsbranden varje gång en bil kör förbi :wtf:).

Tar en promenad i det vackra, soliga vintervädret.

Tänker på människor som tycker att februari är den värsta månaden och kan inte förstå det? Älskar snön och solen och att det blir ljusare. What's not to like? 😀
Kan bara instämma med Lilla, jag har ju Reynoulds syndrom samt har fått nån sorts köldallergi så förutom att fingrar och tår blir isbitar får jag nässelutslag också. Skitkul, verkligen!:mad::turd:
Jag går fullständigt i ide vintertid, nu sen jag har inomhusklimat i verkstan och rejält med ljus gör det mig inget för jag hittar alltid på massor att göra där och idag rostsaneras främre skärminfästningarna på min Volvo Pv från 1961, det är det sista som fixas förutom lacken som ska ske i vår och sen är min fina Pv i nyskick både karossmässigt och maskinellt.:)

Trodde jag skulle behöva åka till Jula idag för att lämna tillbaka något men de verkar ha 60 inte 30 dagars öppet köp så tack och lov kan jag skjuta på det till nästa vecka. Ska pälsa på mig och gå och handla lite mat. 17 grader inomhus och -5 ute. Brrr.

Oj, nu snöar det som sjutton, lusten att ge mig ut och handla störtdyker. Ingenting akut (läs toapapper) så får se om jag ger mig ut eller inte. Skulle dock vara skönt att få det gjort.

Edit: Det finns tillfällen när det skulle vara extremt behändigt med en bil istället för lokaltrafik.

Dricker en mugg varm chokladmjölk. Har ju kvar en del av förkylningen fortfarande, men varm chokladmjölk lindrar alltid :) !

Trist, grått och kyligt (just nu bara -1 men ska bli betydligt kallare i natt igen) väder. Hade faktiskt varit roligare med några centimeter snö idag, än detta meh-väder... :cautious:
Vi har nog 1-2 cm nu

Hemma från en fin dag i Varberg, bra utställning om alger och tång på deras konsthall.
Här är ett verk av Ingela Ihrman.
20250215_131909.webp

Fick rycka ut och handla åt exet och barnet, som är sjuk. Först mat sen apoteket dit jag tog en promenad, det var faktiskt sol 😍 Och blåst. Jag blev svettig och ganska trött i benen. Men nu efteråt känns det skönt att jag inte tog bilen. Ätit fruktsallad med kokos och drack en kaffe med kardemumma, det var gott!

Varit hos hästarna och gett dem vatten och morötter samt tog en promenad med hundarna i det härliga vädret. 🌞Det nya hundgodiset var gott och varulven fick gå lös och nosa runt som han ville tills vi skulle åka hem. Kopplade honom när vi närmade oss stallet och på hemvägen köpte jag både ostkrokar och ett par semlor som katterna försökte bryta sig in i, utan att lyckas, medan jag parkerade bilen. 😾

En sak jag reagerade på, mer än hästarna. 😄
Stallägaren körde förbi hagen med skoter och kälke med några vattendunkar som skvimpade vatten. Kanaljen stod precis vid ledet och rörde inte ett öra, de som innan flytten aldrig sett en skoter tidigare och nu på nära hålla swishar förbi hagarna. Jag upphör aldrig förvånas, "vaddå, bara ännu en sak som lever om".

Gråkallt ute idag men varmt i lägenheten
Imorgon tvättstugan
Är sjukt jobbigt med tvättstuga när man har en maskin i lägenheten, men den lär inte bli lagad innan flytt

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
78 354
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 019
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 135
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 072
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka