Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi drog iväg på vandring idag. Blev inte så långt som planerat då sonen fick ont i foten plötsligt, så när tillfälle gavs så genade vi tillbaka. Hittade en grillplats precis intill vattnet där vi kunde tända en brasa medan vi åt vår matsäck, mysfaktor! 😍🔥
Supermysig dag med massor av återhämtning för själen. 🙏🏻

Jag köpte med mig risifrutti - det var inte alls så gott som jag mindes det dock. Besvikelsen! 😆😅Visa bifogad fil 156545

Risifrutti känns som en sådan där nostalgisk sak som gör sig bäst utan att upprepas :D

En ska göra det en mår bra av... jag skippar praktiskt taget alla familjesammankomster. Är mina födelsedagar inte intressanta (inte ens de jämna) så är jag inte intresserad av deras. Det har inte med ev presenter att göra men att inte ens idas gratulera är lite lågt (tidigare har jag alltid gratulerat dem på deras födelsedagar).
Det är så sant, varför göra saker som får en att må dåligt för att andra runt omkring förväntar sig att man ska göra det?

Har åtminstone börjat inse att det inte bara jag som "felat" i relationen till mina syskon. Det är ju väldigt rimlig att jag som 5-åring skulle tagit ansvar för att hålla kontakt med 25 någonting-åringar, not so much 😅

Medan älsklingen drog på traktorplöjning på förmiddagen for jag till stallet gör att tömköra hästarna med en kompis 😃. En för pållan kort sväng på grusvägen ut men desto mycket mer för hennes unghingst på 1,5 år att för första gången gå utan ledare med draghjälp, så duktig liten kille 🤩. Finaste och bästa pållan var ett jättebra stöd; stod ut med att göra halt både här och där och var stadig när grabb-flocken som är i vår hage nu kom i full galopp mot oss (annars hade hon kunnat busa till det 🤣). Så härligt ändå; dundrade I marken om hästarna; detta härliga ljud och fortfarande bär den fint, återigen så tacksamt med en så pass bra höst hitills med mindre leriga marker, vi kan inte gnälla på det 😃🍁🍂. Sen tog jag hjälp av sambon och åkte till mamma och dukade fint inför morgondagen 😃.

Borde ta mig något att äta, något ordentligt, middaglikt. Har mest ätit någon bit rulltårta, en vörtbrödsmacka med ost samt Alvedon. Känner mig inte alls pigg i dag. Frusen och trött. Huvudvärkig och lite ont i halsen. Hade det också i går, en aning, som en känsla av något som kan komma eller bara gå förbi. Förhoppningsvis går det bara mig förbi. ;)

Känner mig lite skör och sårbar idag. Det har varit lite tufft att vara tonårsföräldrar (och tonåring också, givetvis) de senaste.
Men nu är tonåringen ifråga på bio med vänner och jag och minsting har landat hos Darling för att käka och se veckans På Spåret innan biohämtning.
Läser Buke i badet med nya favoriten "Henning" i högtalarna. Det blir bra.

Har dåligt samvete för att jag inte följer med till mitt syskons tillställning :( Men jag känner verkligen inte henom och hen och jag brukar inte gratulera varandra. Tycker det är vidrigt att behöva sitta med sin familj och låtsas som att vi har någon relation.

Nej, nu jag ska låta något yt-klipp snurra i bakgrunden medan jag diskar!
En ska göra det en mår bra av... jag skippar praktiskt taget alla familjesammankomster. Är mina födelsedagar inte intressanta (inte ens de jämna) så är jag inte intresserad av deras. Det har inte med ev presenter att göra men att inte ens idas gratulera är lite lågt (tidigare har jag alltid gratulerat dem på deras födelsedagar).
Dåligt samvete kan dom ha som förtjänar det, vad man själv känner för och vill eller inte vill är vars och ens ensak. Jag är ju ingen "julmänniska" (och det kan jag tacka min dysfunktionella farsa för) och det verkar störa folk, nu har dom äntligen fattat att det är meningslöst att bjuda mig tack och lov. Dom som bjudit mig är på en helt annan nivå så jag har inte så mycket att prata med dom om eftersom dom inte förstår vad jag pratar om.

Lilltufsen snarkar. Och så har hon börjat löpa. Hon juckade på min stackars andra tik idag.
Så de får vara lite mer separerade så de inte börjar bråka

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 360
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
590
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 104
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 024
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar