Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det bra pris på ost köper jag ett gäng bitar.
Har aldrig tänkt tanjen att ost skulle bli för gammal (lagrad :)) i min kyl
Guldfynd om jag hittar lagrad ost med kort datum :Då
Likadant här och i en butik vet butikschefen att jag skippat bäst-före-fjanteriet när det gäller ost och även om osten är osäljbar när den håller på att falla sönder :love:, min mage destruerar den perfekt, dessutom är den gratis så jag tittar in i kylen om det finns en kartong med mitt namn på, sist nu till Halloween hade nån ritat en dödskalle på kartongen samt märket för smittsamt innehåll. :rofl:

Sådär, picknicbogen sammanknuten och instoppad i ugnen på låg temperatur. För en gångs skull har jag stoppad in den i ugnen i god tid, med nya stektermometern. Orkar inte göra sallad, sås och andra grejer så det blir bara en tomatsallad. Det är första gången jag gör den så vi får se hur den smakar.

Trodde jag tappat bort en stekkniv, blev rejält irriterad eftersom jag hade noll minne av var jag möjligtvis lagt den utan var säker att den var i lådan. Kollade noggrant, ingen kniv. Tittade för tredje gången och där var den :banghead: Jag måste ha en Lånare i huset.

Dricker te och väntar på att diskvattnet ska svalna lite så jag kan diska.

Usch vad jag är pysselsugen! Vet inte var jag vill börja. Sy, sticka, något annat? Och vad vill jag göra? Overload i pysselhjärnan!
Imorgon är jag själv hemma, make och barn ska upp till stan på kalas och jag vill inte följa med. Då ska det pysslas hejvilt!

Känner mig lite taskig som inte följer med på kalaset. Makens halvsysters dotter fyller ett. Men jag vill verkligen inte.

Hur går det med Wilmas musjakt?
Till min stora förvåning så hittade jag inte en enda när jag nyss kom tillbaka från Uppsala. 😾
Jag förstår ingenting, har de flyttat efter hennes förra mordorgie? 🙀

Jag har iaf köpt mat åt katterna och hundarna, köpte en hamburgare på Max åt mig själv och åt nästan upp hela, fåntratt fick lite bröd och varulven har haft pusskalas med mig. Bägge hundarna skulle absolut med i bilen, trots att jag tyckte de åkt tillräckligt med bil idag.

Nu ligger jag och vilar med katterna under täcket och hade nyss en hund på varje sida. Tänt lite ljus och fryser under dunsovsäcken. Får se när jag fått upp lite värme igen om jag orkar packa några lådor. 🥱

Har dåligt samvete för att jag inte följer med till mitt syskons tillställning :( Men jag känner verkligen inte henom och hen och jag brukar inte gratulera varandra. Tycker det är vidrigt att behöva sitta med sin familj och låtsas som att vi har någon relation.

Nej, nu jag ska låta något yt-klipp snurra i bakgrunden medan jag diskar!

Har dåligt samvete för att jag inte följer med till mitt syskons tillställning :( Men jag känner verkligen inte henom och hen och jag brukar inte gratulera varandra. Tycker det är vidrigt att behöva sitta med sin familj och låtsas som att vi har någon relation.

Nej, nu jag ska låta något yt-klipp snurra i bakgrunden medan jag diskar!

En ska göra det en mår bra av... jag skippar praktiskt taget alla familjesammankomster. Är mina födelsedagar inte intressanta (inte ens de jämna) så är jag inte intresserad av deras. Det har inte med ev presenter att göra men att inte ens idas gratulera är lite lågt (tidigare har jag alltid gratulerat dem på deras födelsedagar).

Vi drog iväg på vandring idag. Blev inte så långt som planerat då sonen fick ont i foten plötsligt, så när tillfälle gavs så genade vi tillbaka. Hittade en grillplats precis intill vattnet där vi kunde tända en brasa medan vi åt vår matsäck, mysfaktor! 😍🔥
Supermysig dag med massor av återhämtning för själen. 🙏🏻

Jag köpte med mig risifrutti - det var inte alls så gott som jag mindes det dock. Besvikelsen! 😆😅
IMG_3249.webp

Imorgon ska jag till stallet och mysa med hästen. ❤️

Känns som att livet börjar komma tillbaka till mig nu. Tror att medicinen börjat fungera tillsammans med att jag släppt stressen och kunnat sova gjort mycket. Så här i efterhand är jag mycket nöjd med att jag gav medicinen en chans och stannade på sjukhuset för att vänta in effekten.
Fine, jag har missat två prov och några inlämningar i skolan, men är ändå glad för att jag satte hälsan i förgrunden. Det var på väg att sluta illa, men det gick bra. 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 355
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
586
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 104
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 024
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar