Vad gör vi? Del CCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här skitdagen med käftsmäll efter käftsmäll kan nu äntligen få avslutas. Skulle kvällsfodra förut trött som jag nog inte varit på 10 år. En. häst har kolik och bara jag/sambo på gården för ovanlighets skull. X antal h senare mår den nu bra nog för oss att sova. ❤️ Äntliiiigen! Vilken oändligt lång pissdag.

Jo tack, det är jag bittert medveten om sen barndomen, det var bara att ta bort mögelproppen ur saftflaskan och skrapa bort möglet från sylten men så lite som möjligt naturligtvis eftersom min "kära" farsa var toksnål, så snål att det "inte behövdes konserveringsmedel för det användes inte förr" och om bröd börjat mögla skars bara möglet bort för "det fastnar inte i arslet" som han sa. 🤮

Jag syltar och saftar men utesluter ALDRIG Atamon, men så har jag inget mögel heller i några livsmedel.
Mamma gjorde så med vissa livsmedel. Tex ost, som folk envist hävdar att man kan göra så med, och visst, det går säkert bra, men jag svär vid gud att ost smakar illa efter den möglat.

inte konstigt jag har matfobi. Skapad sedan jag var barn.

Just nu har har lag/mellanstadie skolor i vart district haft "survival traning" i simhallen. Barnen kommer till skolan med kladombyte, och hoppar i poolen med klader och skor och ska lara sig hur man gor om man ramlar i. Alla, - fran kindergarten 5-ar, till mellanstadiets hogsta klass arskurs 5 10-ar. (jag vet faktiskt inte om Middle school ocksa gor det) Ett gang fran gymnasiet som ar med i simklubben (whatever det heter) kommer ocksa till simhallen (jag hade nagra dar) och hjalper till att fiska upp de som tror att de kan simma men sjunker som grastenar nar de hoppar i.
Det ar verkligen intressant att se hur manga som tror att de kan simma och hoppar ner i den djupa andan av poolen ... och sjunker. Men det ar klart ... de kan ju simma i badkaret hemma. :p

Jo tack, det är jag bittert medveten om sen barndomen, det var bara att ta bort mögelproppen ur saftflaskan och skrapa bort möglet från sylten men så lite som möjligt naturligtvis eftersom min "kära" farsa var toksnål, så snål att det "inte behövdes konserveringsmedel för det användes inte förr" och om bröd börjat mögla skars bara möglet bort för "det fastnar inte i arslet" som han sa. 🤮

Jag syltar och saftar men utesluter ALDRIG Atamon, men så har jag inget mögel heller i några livsmedel.
Det är nu jag kan berätta hur det ser ut när chefens fru är på jobbet. De kan sitta och sortera ut brödbitar som är mindre grönt, skära bort bitar. Dricka jäst äppelmos. Dricka klumpig mjölk. Som tur är slipper jag se vad de håller på med.

Positiv början på dagen där jag fick läst lite kurslitteratur samt skrev ett (om jag får säga det själv riktigt vettigt :D ) inlägg som jag laddade upp till lärplattformen. Kunde checka av detta i "To do"-appen med det lilla glada plinget... :D Nu kan jag åka med mamma och handla gardiner utan att ha dåligt samvete för att jag borde vara hemma och plugga istället!

Somnade vid halv nio i renbäddad säng och sov nästan 12 timmar.
Äter en långsam frukost.
Om en stund blir det en joggingrunda och därefter till föräldrarna och äta sen lunch med dom och min syster.
Fonderna har helt plötsligt gått uppåt en hel del såg jag när jag var på bankens sida och la in en räkning. Trevligt.
IMG_1521.webp

Ätit tomatsoppa. Jäkligt gott, måste göra en ny laddning. Tyvärr har jag inga torkade tomater kvar. Plus att min tomatpuré har blivit möglig. Jag blir tokig, den blir jämt det. Man kan inte bara skrapa av möglet och äta det?
Tomatpure på burk är värdelöst. blir möglig direkt.

Numera köper jag på tub. Har inte varit med om att den åldrats på något vis.

Ja eller hur? Den kommer raskt följas av en nötkaka,även den mjuk.
Nöt-kaka passar här på landet där det mest är bönder och kossor, nåt liknande hasplade jag ur mig på öppna kyrkisen en gång, då hotade dom mig med stryk. :laugh: Ibland är det "kasta-skit-på-varann-klubben" där eftersom ingen tar åt sig utan ger igen, vi har kul och trivs eftersom det i stort sett är samma gäng varje gång och kommer det nya så smälter dom in direkt.:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 342
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
583
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 098
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 020
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar