Vad gör vi? Del CCIV

Fullspäckat schema idag, bara roliga saker! Först öppna förskolan. Sen ut och äta på restaurang med mina föräldrar. Sen tipspromenad.
Hoppas att vädret skärper till sig lite innan dess. Just nu är det gråååååått
Efter rejäl dimma in på fm fick vi strålande solsken innan det redan vid 14-tiden började bygga upp dimma igen 😄

Hemma från jobb och MASSAGE... :) Det var mycket skönt och nu luktar jag helt ljuvligt av rosmarinoljan som hon använde. Massören föreslog att jag kanske skulle börja ta lite extra magnesium. Ja, varför inte? Testa kan man ju :) !
Min fråga blir varför, om det inte finns en analys. Men håller du dig inom gränsvärden så kanske varför inte? Många alternativterapeuter brukar tyvärr rekommendera vilda höga doser.

Toaletten är tbx. Eller jag fick faktiskt ny toa och nytt handfat. Och för en gångs skull en riktig ursäkt.
Jag fattar ju att jag var tvungen att städa men jag tycker ändå att det var jobbigt att göra det på fredag eftermiddag.
Men nu är badrummet återställt, resten av lyan skurad (passade på när jag ändå grejerna framme) och sängkläderna bytta.

Landat i soffan och tittar på veckans bästa program, Så mycket bättre.
IMG_1517.webp

Nu är jag inte kapabel att springa sen många år på grund av min MS.
Jag går istället men idag var det inte motionsdag. Måste tyvärr planera sånt noga för att få tillräcklig återhämtning mellan gångerna.
Jag sätter en tummen ner för oss som har div. krämpor, jag har ju alltid gillat att cykla men det var då det, liksom jogga men jag är glad att jag fortfarande kan gå obehindrat i skog och mark än. Cykla korta sträckor funkar men sen ballar ena höften ur för ett gäng dagar framåt, jogging är bara att glömma. Jag har ett snett ben sen födseln (ja jag är vanskapt) :bag: och när jag hade passerat 50-strecket var det helkört. :down:
Fast det kunde varit värre, eller som pessimisten sa "nu kan det iallafall inte bli värre", optimisten "joo då".:p

Slöglor på tv, vidrig huvudvärk - troligen spänningshuvudvärk efter en veckas vidrig mensvärk. Blörk.
Hittat någon random katastroffilm som verkar lagom underhållande för kvällen i allafall.

Funderar på vandring imorgon men vi får se hur vi känner oss då. Hittat en slinga som verkar lovande i alla fall så blir det inte nu så blir det framöver. 🙂

Min fråga blir varför, om det inte finns en analys. Men håller du dig inom gränsvärden så kanske varför inte? Många alternativterapeuter brukar tyvärr rekommendera vilda höga doser.
Det var min första tanke också. Varför ta om man inte har dokumenterad brist alternativt ligger nära neråt i referensvärdena så att ett tillskott skulle kunna hjälpa ändå.

Vet hur det känns. Jag varvade med att kolla på program om Tjernobyl och 9/11 när jag fått en total katastrofdom senast. Ibland känns det som att plågorna bedövas lite av att bara överdosera många typer av blandat elände.

Men sedan kom katten Ruth och såg att jag var ledsen. Så då föreslog hon att vi skulle leka den roligaste leken när jag springer fram och tillbaka i huset med en pinne och en rosa fjädergrej efter mig, och hon springer efter och jagar den. (Ruths bästa tips för att liva upp stämningen. Ruth är en klok liten katt.)
”Bra” med olika typer av elände. Nu har jag lärt mig i teorin att förhålla mig till elände men ibland blir det överväldigande, och det är väl ett friskhetstecken.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 287
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
573
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 037
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 995
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38