Vad gör vi? Del CCIV

Ger upp pluggandet för tillfället, får ändå imgenting gjort. Behöver inte vara klar med uppgiften förrän på torsdag så ska se om jag kan få till en pluggträff nästa vecka med några kurskamrater. Tror det kan underlätta att ha någon att bolla med

Jag har varit velig kring om jag vill byta jobb eller inte, och det hela har nog hängt på vad alternativet skulle vara. Jag trivs, i stort, trots att arbetsmiljön just nu är väldigt slitsam och jag känner att jag bidrar med någonting ganska viktigt i samhället. Men visst är det en del i mig som längtar efter något större. Att kunna lägga all den här energin på någonting som slår an den djupaste av strängar i mig, och nu såg jag precis en sån jobbannons. Önska mig lycka till.

Jag har varit velig kring om jag vill byta jobb eller inte, och det hela har nog hängt på vad alternativet skulle vara. Jag trivs, i stort, trots att arbetsmiljön just nu är väldigt slitsam och jag känner att jag bidrar med någonting ganska viktigt i samhället. Men visst är det en del i mig som längtar efter något större. Att kunna lägga all den här energin på någonting som slår an den djupaste av strängar i mig, och nu såg jag precis en sån jobbannons. Önska mig lycka till.
Stort lycka till! Hoppas du får jobbet. 😊

Fyraåringen, pappa och pappas sambo har åkt iväg och kommer hem imorgon. Det betyder att jag är själv här i huset, så när pappa frågade vad jag ville ha för mat ikväll svarade jag "chips och pannkakor med nutella" :d Tänker att det är lika bra att passa på när jag är själv hemma. Eller ja, helt ensam är jag ju inte, katterna är ju också kvar här hemma. Men fyraåringen är inte här och katterna bryr sig inte direkt om nutellapannkakor och chips :p

Så ikväll blir det pannkakor med nutella och chips till middag :d :love:

I bakgrunden har jag SVT serie om undergång. Jo, jag jobbar bara med elände…

Vet hur det känns. Jag varvade med att kolla på program om Tjernobyl och 9/11 när jag fått en total katastrofdom senast. Ibland känns det som att plågorna bedövas lite av att bara överdosera många typer av blandat elände.

Men sedan kom katten Ruth och såg att jag var ledsen. Så då föreslog hon att vi skulle leka den roligaste leken när jag springer fram och tillbaka i huset med en pinne och en rosa fjädergrej efter mig, och hon springer efter och jagar den. (Ruths bästa tips för att liva upp stämningen. Ruth är en klok liten katt.)

Jag såg så många fina russlar ute i parken idag att jag brast ut i gråt mitt på gräsmattan. Jag saknar min tant. Någonting säger mig att jag är lite fragil just nu. 😅 :angel: Kanske är det för att familjen är på väg och mormors död plötsligt kommer att bli på riktigt.

Jo.
Det var svinhalt att gå till förskolan i morse, bara för att man bor på samma breddgrad betyder inte det att det inte kan vara halt här men inte hos dig 🤨:cautious:
Det var halt på cykelvägen jag gick på i morse.... Jag bor i Sörmland så tänker att det är vl inte omöjligt att det är halt andra ställen med.

Gänget ville se mig på öppna kyrkisen så det var bäst att pallra mig dit, det var pannkaka till lunch och slutade med att en av tjejerna och jag slogs om sista pannkakakan på plåten fast det fanns 2 plåtar till, det var hon som började likt en tjurig tonåring. :laugh:
Sen blev det färd till återvinningen med 2 säckar byggsopor, Biltema efter ett par burkar färg och så Coop så nu finns det färskvaror för 10 dar i huset igen.:up:

Det regnade ju i går natt så då kryper ju fukten upp när det fryser till, riktigt förrädiskt.
Nej, vi hade ju minusgrader, ser inte det som konstigt alls faktiskt. Det är dels den årstiden nu och dels förväntar jag mig det vid minusgrader så att säga.
Ena hunden rullar sig i gräset och luktar sedan bara jord och löv, i morse luktade hon jord och löv och hade frost i pälsen också, vit och frostig :D Man skulle kunna säga att hon var lite kylig ;)

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 283
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
571
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 037
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 995
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar