Vad gör vi? Del CCIV

Varit och handlat satsumas och en skinkstek. Imorgon steksnöre så jag kan binda ihop den och en julkalender till Megara.

Ser redan människor som springer omkringer med paket. Det börjar tidigare och tidigare. Bara de inte börjar skvala julmusik ändå.
1731003437234.webp

Har "lunchrast" på jobbet. Den här veckan har varit så fruktansvärt jobbig men idag känns det rätt okej. Det är första-fredag eftersom vi på em är lediga imorgon. Hade en god matlåda så även det en bonus. Nu är det snart bara 3,5h kvar!

Läser en dålig deckare. Jag vill ogärna ge upp. Förra boken fick jag dock ge upp med, den var för underlig för min hjärna. Nuvarande är nog mest seg.

Försökte åka och handla mat idag. Direkt när jag kom in i butiken larmade min mage. Det händer typ ständigt. Kämpade mig igenom butiken och släpade mig till bilen. Fick vänta ett tag innan jag vågade köra iväg till närmaste byggmarknad där det finns en toa.

Misstänkte att jag behövde en längre paus så jag åt lunch och satt i evigheter innan jag åkte. Hade fler ärenden att göra. Men magen blev galen igen så jag fick glömma mina ärenden och åka hem.

Jag måste åka till borgmästarkontoret och intyga att jag lever. Om man får pension från Sverige så måste man årligen intyga att man lever. Jag fixade nytt bank-id i augusti i år men det räcker inte. Hade tänkt göra det idag men när magen är galen så klarar jag inte att gå långt. Närmaste parkering är långt borta tyvärr.

Trött, ledsen och frusen. Kan fortfarande inte komma över valresultatet. Kommer ignorera all nyhetsmedia. Tänker åka till Jula och IKEA imorgon. Funderar på att gå och lägga mig och kura i sängen. Eller städa och diska.
Kör samma resonemang som jag gör, det jag inte kan göra åt eller är inblandad i är bara waste of time och energi att ens reflektera över, satsa bara på dig själv så kommer du att upptäcka att livet känns mycket ljusare. :up:

Läser en dålig deckare. Jag vill ogärna ge upp. Förra boken fick jag dock ge upp med, den var för underlig för min hjärna. Nuvarande är nog mest seg.

Försökte åka och handla mat idag. Direkt när jag kom in i butiken larmade min mage. Det händer typ ständigt. Kämpade mig igenom butiken och släpade mig till bilen. Fick vänta ett tag innan jag vågade köra iväg till närmaste byggmarknad där det finns en toa.

Misstänkte att jag behövde en längre paus så jag åt lunch och satt i evigheter innan jag åkte. Hade fler ärenden att göra. Men magen blev galen igen så jag fick glömma mina ärenden och åka hem.
Så himla surt när magen brakar ihop så man inte törs göra nåt utan att riskera en smärre katastrof. En gång för några år sen var jag i sluttampen av en rejäl maginfluensa, var smittfri och det ekade i både skåp och kyl och jag säger bara tack gode gud för vuxenblöjor, jag klarade mig och kom hem igen men det var på håret. Känslan när katastrofen närmar sig är obeskrivlig.:eek:

Så himla surt när magen brakar ihop så man inte törs göra nåt utan att riskera en smärre katastrof. En gång för några år sen var jag i sluttampen av en rejäl maginfluensa, var smittfri och det ekade i både skåp och kyl och jag säger bara tack gode gud för vuxenblöjor, jag klarade mig och kom hem igen men det var på håret. Känslan när katastrofen närmar sig är obeskrivlig.:eek:
Extremt jobbigt. Jag svettades floder och använde kundvagnen som en rullator. Fick avbryta i förtid pga akut toabehov...

Imorgon går jag officiellt på semester - så jag ska börja med att gå till gymmet, städa hela huset, handla på lantgården, vädra allt sänglinne, förhoppningsvis tömma akvariet, se till alla djuren, rengöra ugnen och sedan vänta på att familjen anländer.....
Alltså det är underbart att de kommer men jag är SÅ STRESSAD! :arghh:
Sitter nu och färgar håret, har tvättat fem tvättar med kläder jag eventuellt kommer att behöva använda men förmodligen inte - har hela generationen med spindlar ute så att de ska vara färdigmatade.... och... well..

Det blev ingen tidig kväll. Började organisera alla 200 sladdar och kablar som ligger i en hög. Nu har jag iaf rätt sladd och rätt kabel till alla hdd så behöver inte vända upp och ner på allting när jag behöver det. Lyckades ha ner en skål som gick i tusen bitar, får bli en tur till IKEA snart mtp hur många skålar och tallrikar jag har sönder.

Liknande trådar

Hemmet Alla dessa "bra att ha" saker som bara samlar damm? Hur ändrar man sig och klarar av att göra sig av med sånt som bara står "utifall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 284
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
571
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
62 037
Mat Jag skulle vilja göra konserver med äppelmos, men har tyvärr tidigare misslyckats med att få konserver lufttäta. Måste gummiringen till...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 995
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Skällande hundar