Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första badet för året i poolen idag 😍
20240531_151924.jpg
 
Vi klipper själva, ställer barnet framför diskhon med massa vatten och roliga grejer att diska/ösa med, alternativt vid diskhon i uteköket i trädgården när det är tillräckligt varmt. Har lämnat till frisör en gång när min man ändå skulle klippa sig, frisören gav tydligen barnet en seg kola som han sedan satt blick still och tuggade på i en kvart 😂
 
Jag klipper dottern själv och klippte sonen till han var runt 4-4,5 och jag kände att jag kunde lita på att han skulle sköta sig hos frisören 🙈
Sonen klipptes i huvudsak med trimmer som liten men sen ville han ju vara långhårig så sådär jättemånga besök har det ju inte blivit.
Dottern har jag klippt en gång, satte henne på pall i badrummet med film på paddan och sen satt hon stilla. Sonen samma procedur men han var mer kittlig så lite mer omständligt
 
Lite stel idag? :p
Nja, jag återvände till sängen efter att ha väckts av lilla E två gånger när hon var törstig :p storebror låg tvärsöver sängen och frågade imorse varför "det varit en spricka i sängen inatt där armen hängde ner" och jag upplyste honom om att det var kanten ner mot lillasysters säng på min sida. :p

Faktiskt inte så trött heller, fast jag inte kan ha fått mycket mer än 4h faktisk sömn...
 
Så roligt att höra barnen bråka trots att sonen inte pratar ännu, men han härmar. Höll på att dra för gardinerna i sovrummet när jag hör dem.

- Nej Hugo det är min säng!
- Eeehdadada de da!
- DET ÄR MIN SÄNG HUGO!
- AABADAFAAA GABAAAAA!
- AAAAAAAAH HUGOOOOOO!!
- AAAAAAAAAAAAH DA DAAAAAA!!
 
Vi var till Högbergsfältet utanför Filipstad igår, kan verkligen rekommendera att åka dit om man bor i närheten! Dessutom barnvagnsvänligt. Välj en dag utan skyfall och åska dock! Vi hade inte regnkläder då smhi lovade uppehåll! Tur det var varmt 😅
 

Bifogade filer

  • IMG_9113.jpeg
    IMG_9113.jpeg
    690,1 KB · Visningar: 60
Jag gick hos en kristen dagmamma när jag var liten, och idag berättade mamma att när jag och brorsan började hos henne så sa hon ”skål” vid lunchen och då tog vi ton och sjöng hela ”Helan går!” som vi såklart hade lärt oss på festerna i sommarhuset. Hon ville sjunka genom golvet 😆
Vi hade grannar som tillhörde filadelfia. Nån gång fyllde tanten år och kvällen innan hade vi varit på annan fest så jag hade lärt mig skål och sträckte upp glaset.
 
Det sämsta med två barn i samma ålder just nu är läggningarna, de har så roligt med varandra och det spelar absolut ingen roll att jag ligger där och försöker vara tråkigt. Från läggningen idag:
H: kan du säga tigersvans?
S: TIGERSVANS!!
H: kan du säga apsvans?
S: APSVANS!!

S: hur går den där låten med baka baka liten kaka?
Jag (tappert försök): den kan vi sjunga imorgon, nu ska vi sova
H: OCH SKJUSS IN I UGNEN!!
S: JAAAAA!
😅
Men så mysigt när de tillslut äntligen kommer till ro och det sista S säger är ”mamma! Jag kan cykla på den stora cykeln på förskolan nu!” Och jag får berömma honom och sedan somnade han nöjd ❤️❤️.
 
Lilla E somnade i bilen påväg hem från stan i eftermiddags. Hade med andra ord hyfsat sjå att natta ikväll. Hon deklarerade (läs: beordrade :p ) dock efter en stund "klappa mej!" och så var jag tvungen att klappa henne på mage tills hon somnade 😁 Mysigt ❤️
Helgen har varit intensiv... Pms och sömnbrist (tror jag snittat max 4-5 timmar per natt som jag haft barnen i veckan) gjorde att tålamodet gick på sparlåga och tyvärr gav en ganska kantig och tvär mamma... 🫤
Imorgon är det bytesdag och då vet jag att jag kommer sakna ihjäl mig även om jag idag sökt varje stund av ensamhet som gått att uppbringa...
 
Intensiv helg här med. I lördags var jag själv med killarna hela dagen, vi åkte in till människobyn och promenerade runt litet, tittade på det lokala pridetåget (den smyckade brandbilen var bäst), åt middag på hamburgerrestaurang (inte McD utan "riktig" hamburgerrestaurang), handlade på Ica, badade i minipoolen hemma, gjorde akrobatiska övningar, läste böcker, och hade på det hela taget en mysig och rolig dag. Och jag lyckades få dem att hålla sig vakna i bilen på väg hem, min kanske viktigaste bedrift den dagen. 😂 Igår hade en lokal ridskola öppet hus och "Hästens dag", mycket uppskattat. Glass, hästklappning, hästtittande och framför allt traktorsittande! :banana: Massa lek och badkarsbad hemma på em/kväll och en hyfsat smidig läggning.

När vänner och kollegor frågar hur det går med killarna brukar jag beskriva det som att vågskålen med "jobbigt, slitigt och svettigt" fortfarande växer, men vågskålen med "roligt" sakta kommer ikapp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
36 990
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 501
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 197
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp