Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
1717408395472.png

I kategorin "saker man kan sysselsätta sig med en lugn dag på jobbet"

Längtar efter semestern om en månad, men ska försöka att verkligen njuta av tiden fram tills dess också. Fick ett "grönsaksbingo" av BVC när vi var där och det har varit oväntat uppskattat, så idag har jag (modifierat och) skrivit ut ett sommar-bingo också. Hoppas det också går hem hos femåringen :D
 
Visa bifogad fil 146658
I kategorin "saker man kan sysselsätta sig med en lugn dag på jobbet"

Längtar efter semestern om en månad, men ska försöka att verkligen njuta av tiden fram tills dess också. Fick ett "grönsaksbingo" av BVC när vi var där och det har varit oväntat uppskattat, så idag har jag (modifierat och) skrivit ut ett sommar-bingo också. Hoppas det också går hem hos femåringen :D
Vilken smart grej!
 
Visa bifogad fil 146658
I kategorin "saker man kan sysselsätta sig med en lugn dag på jobbet"

Längtar efter semestern om en månad, men ska försöka att verkligen njuta av tiden fram tills dess också. Fick ett "grönsaksbingo" av BVC när vi var där och det har varit oväntat uppskattat, så idag har jag (modifierat och) skrivit ut ett sommar-bingo också. Hoppas det också går hem hos femåringen :D
Wow! Så himla bra idé 🤩
 
Den blivande treåringen har livets stora bekymmer just nu. Skrik och panik över att jag ska starta pippi på tvn NU. Startar pippi och mera skrik - fel tv! Visade sig att Pippi på Svt- appen inte är samma sak som Pippi på Dvd enligt henne. Dealen blir att Pippi på Svt-appen rullar på tvn och hon håller i dvd-fodrallet medan hon myser i soffan :rofl:
 
Nationaldagsfirande med en kompis i stan idag. Nu har jag även upplevt "äventyret" att tappa bort mina barn :crazy: Jag och kompisens mamma stod och planerade middagen/beställde mat i mobilerna och under tiden konstaterade ungarna att de inte såg oss(!) och drog iväg...:nailbiting: Tack och lov bilfritt område och de flesta andra hade gått hem vid det laget men det var ändå nästan en kvart som jag fick gå runt och ropa efter alla tre innan jag kom ikapp dom. De hade gått ner till entreområdet men tack och lov inte gått ut i trafiken.
Det var något av det värsta jag varit med om, panik att inte hitta sina barn! :eek: Kommer inpränta lite "hur man gör om man kommer bort"-vett från och med nu känner jag...

Annars har det varit en mysig dag med glada barn 🙈😊
 
Nationaldagsfirande med en kompis i stan idag. Nu har jag även upplevt "äventyret" att tappa bort mina barn :crazy: Jag och kompisens mamma stod och planerade middagen/beställde mat i mobilerna och under tiden konstaterade ungarna att de inte såg oss(!) och drog iväg...:nailbiting: Tack och lov bilfritt område och de flesta andra hade gått hem vid det laget men det var ändå nästan en kvart som jag fick gå runt och ropa efter alla tre innan jag kom ikapp dom. De hade gått ner till entreområdet men tack och lov inte gått ut i trafiken.
Det var något av det värsta jag varit med om, panik att inte hitta sina barn! :eek: Kommer inpränta lite "hur man gör om man kommer bort"-vett från och med nu känner jag...

Annars har det varit en mysig dag med glada barn 🙈😊
Åh fy, paniken! Skönt allt gick bra.
 
Nationaldagsfirande med en kompis i stan idag. Nu har jag även upplevt "äventyret" att tappa bort mina barn :crazy: Jag och kompisens mamma stod och planerade middagen/beställde mat i mobilerna och under tiden konstaterade ungarna att de inte såg oss(!) och drog iväg...:nailbiting: Tack och lov bilfritt område och de flesta andra hade gått hem vid det laget men det var ändå nästan en kvart som jag fick gå runt och ropa efter alla tre innan jag kom ikapp dom. De hade gått ner till entreområdet men tack och lov inte gått ut i trafiken.
Det var något av det värsta jag varit med om, panik att inte hitta sina barn! :eek: Kommer inpränta lite "hur man gör om man kommer bort"-vett från och med nu känner jag...

Annars har det varit en mysig dag med glada barn 🙈😊
Men gud, skräcken! Vad skönt att allt gick bra!
 
Sonen börjar bli en liten person och.. fasen vad rolig han är 😄 Han snackar som tusan, fast utan ord. Går och muttrar för dig själv, härmas, kommunicerar med blicken och med händerna. Viftar och pekar. Det är en enda monolog hela dagarna. Har en känsla av att den dagen han börjar prata på riktigt så kommer det inte vara en tyst sekund här hemma. Dotterns språk har också gjort en kurva uppåt på sistone. Jag brukar vänta in henne så hon hinner formulera sig. Idag frågade jag vad hon ville göra, då tänkte hon en stund och sa sen:

- ”Åka titta på kossorna….

…. dom är lite läskiga.

MEN!

… dom är snälla!”

Så fort hon letar efter någonting så sjunger hon Broder Jakob melodin. ”Var är skorna? Var är skorna? DÄR ÄR DOM! Där är dooom!”
 
Sonen börjar bli en liten person och.. fasen vad rolig han är 😄 Han snackar som tusan, fast utan ord. Går och muttrar för dig själv, härmas, kommunicerar med blicken och med händerna. Viftar och pekar. Det är en enda monolog hela dagarna. Har en känsla av att den dagen han börjar prata på riktigt så kommer det inte vara en tyst sekund här hemma. Dotterns språk har också gjort en kurva uppåt på sistone. Jag brukar vänta in henne så hon hinner formulera sig. Idag frågade jag vad hon ville göra, då tänkte hon en stund och sa sen:

- ”Åka titta på kossorna….

…. dom är lite läskiga.

MEN!

… dom är snälla!”

Så fort hon letar efter någonting så sjunger hon Broder Jakob melodin. ”Var är skorna? Var är skorna? DÄR ÄR DOM! Där är dooom!”
Det känns som en lätt melodi att hitta på till, barnets kusin som vi var på semester med för några veckor sedan och har varit rätt sen med talet gick och hittade på alla möjliga och omöjliga visor till den. Den roligaste var ”vill ha klämmis” men strofen ”klämmisen är god nu och kläm kläm kläm” som avslutning 😂 hon är 2,5.
 
Kollar ”Real steel” med sonen och smygbölar. Alltså inte för att spoila men det handlar om en pojke vars morsa gått bort och han har en katastrof-farsa, men har nu grävt fram en gammal robot ur geggamojan med egna händer och en vänskap börjar ta form.
 
Jag har en nyfunnen respekt för människor som har drygt tre års åldersskillnad mellan sina barn. Att ha en 2,5-åring och inte bli avskräckt utan tvärtom aktivt se till att man ska få uppleva det på nytt, det är i mina ögon övermänniskor. Hade inte vår lillebror redan varit ett halvår vet jag sjutton om det hade blivit någon O_o

(Ja, jag älskar min stora unge, men alltså fy fasiken vad jobbigt det periodvis är att vara hans mamma)
 
Jag har en nyfunnen respekt för människor som har drygt tre års åldersskillnad mellan sina barn. Att ha en 2,5-åring och inte bli avskräckt utan tvärtom aktivt se till att man ska få uppleva det på nytt, det är i mina ögon övermänniskor. Hade inte vår lillebror redan varit ett halvår vet jag sjutton om det hade blivit någon O_o

(Ja, jag älskar min stora unge, men alltså fy fasiken vad jobbigt det periodvis är att vara hans mamma)
Jag håller med, vi har ju bara ett och valt det själva men när vi ev hade orkat en till var ju barnet ganska stort och självgående. Har precis samma respekt för de med typ 4-5 års ålderskillnad, i helgen träffade vi på barnets kompis när vi var på väg hem från en springrunda (bara en sån sak, att hen kan cykla med när jag springer!) och hen valde att vända och hänga med kompisen till parken, själv. Jag hämtade sen hem båda två i några timmar. Den kompisens föräldrar ska precis få en till och sa när jag lämnade tillbaka barnet, precis det jag känner, ska vi börja om nu när vi äntligen fått lite självständighet tillbaka 😂
 
Jag har en nyfunnen respekt för människor som har drygt tre års åldersskillnad mellan sina barn. Att ha en 2,5-åring och inte bli avskräckt utan tvärtom aktivt se till att man ska få uppleva det på nytt, det är i mina ögon övermänniskor. Hade inte vår lillebror redan varit ett halvår vet jag sjutton om det hade blivit någon O_o

(Ja, jag älskar min stora unge, men alltså fy fasiken vad jobbigt det periodvis är att vara hans mamma)

Jag har drygt 2 år och 3 månader mellan mina mellanbarn. Helt klart den tuffaste åldersskillnaden, och vi gjorde det endast för att jag ville plugga på universitetet efter tredje barnet. Jag har 9 år mellan 1an och 2an samt 5,5 år mellan 3an och 4an. Mycket bättre åldersskillnad enligt mig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
36 988
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 501
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 197
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp