Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonens möte med 2,5-åringen H som kommer ut ur sitt sovrum med pappan:
Jag: "Godmorgon H!"
H: "Nej mamma!"
Jag: "okej..."
Pappan: "Nu ska vi gå till pottan och läsa saga"
H: "Nej pappa! Inte pottan!"
Pappan: "Okej, men då får vi ta på kläderna"
H: "Nej pappa!"
...
H: "Bajs!"
Jag: "Har du bajsat? Du vet, bajs ska ju vara i pottan"
H: "DUM MAMMA! Dum mamma! Dum mamma!"
*H ser sig om och får syn på hunden sol tittar ut ur sovrummet*
H: "Nej [hunden]! Dum [hunden]!"

Så inom loppet av en minut har hela familjen förutom lillebror redan hamnat i onåd. Härligt, nu kör vi på med den här dagen! :laugh:
 
Ja, de där gångerna när man bara har en - vad allt känns smidigt och lättjobbat då! Jag tänker ibland (med full insikt om att det även finns enlingar som är väldigt resurskrävande) att EN... jeez, jag skulle kunna ha honom fasttejpad på kroppen 24/7 och aldrig klaga! 😂

Det är så konstigt det där för sen vi fick två barn så känns 1 barn som 0 barn och 2 barn som 5 barn. Jag får inte ihop matematiken men så är det 🤷‍♀️😅
 
Vi skulle åkt till Stockholm i helgen och har sett så mycket fram emot det men nu verkar barnen fått vattkoppor! H har haft lite röda prickar i ansiktet men det har känts som knottbett så kändes rätt tryggt trots att det går vattkoppor på förskolan, men idag har både han och S andra typer av prickar som känns betydligt mindre som insektsbett 😬😬.
Jag tror att vi lyckades boka ett ombokningsbart hotell i allafall. Nån som har tips på lindring vid vattkoppor?
 
Vi skulle åkt till Stockholm i helgen och har sett så mycket fram emot det men nu verkar barnen fått vattkoppor! H har haft lite röda prickar i ansiktet men det har känts som knottbett så kändes rätt tryggt trots att det går vattkoppor på förskolan, men idag har både han och S andra typer av prickar som känns betydligt mindre som insektsbett 😬😬.
Jag tror att vi lyckades boka ett ombokningsbart hotell i allafall. Nån som har tips på lindring vid vattkoppor?

Dessa förskolor.. hos oss gick det streptokocker för två veckor sedan, höstblåsor förra veckan, magsjuka denna vecka 🙃
 
Min gamla faster, fembarnsmor, sa att "ett är som inget, och tu är som sju". Alltså kan man lika gärna ha fem... Inga konstigheter med den matematiken.
Fick höra många gånger när vi väntade trean att "tredje barnet bara hänger på" osv, snacka om 3-barnschock när vi fick en kolikbebis. Ribban har höjts, och nu tycker jag två barn är plättlätt, tre barn är kaos 🤣
 
Fick höra många gånger när vi väntade trean att "tredje barnet bara hänger på" osv, snacka om 3-barnschock när vi fick en kolikbebis. Ribban har höjts, och nu tycker jag två barn är plättlätt, tre barn är kaos 🤣

Jag skämtade om det på vårt möte igår när vi diskuterade stress och återhämtning att föreläsaren har inte tre barn själv på morgonen eftersom lösningen var att vara i nuet och inte tänka på nästa steg :cool:
 
Min snart 3-åring börjar bli dags att klippa. Nu borstar vi det kanske varannan vecka. När det behövs oftare än så klipper jag honom. Jag har inte så håriga barn 😁
 
Min snart 3-åring börjar bli dags att klippa. Nu borstar vi det kanske varannan vecka. När det behövs oftare än så klipper jag honom. Jag har inte så håriga barn 😁

Nej vi har inte haft så mycket bestyr med dotterns (2,5) hår heller, hon har mest haft fjun fram tills nu då det har utvecklats till en riktigt snajsig hockeyfrilla. Så nu är det tunnt och långt i nacken och kort uppe 😆 Hon har börjat prata om att kompisar på förskolan har tofts, så då sätter jag en tofs och hon är jättestolt och speglar sig i 3 sek sen sliter hon ur den och skriker "VILL INTE!!!" 😅
 
Nej vi har inte haft så mycket bestyr med dotterns (2,5) hår heller, hon har mest haft fjun fram tills nu då det har utvecklats till en riktigt snajsig hockeyfrilla. Så nu är det tunnt och långt i nacken och kort uppe 😆 Hon har börjat prata om att kompisar på förskolan har tofts, så då sätter jag en tofs och hon är jättestolt och speglar sig i 3 sek sen sliter hon ur den och skriker "VILL INTE!!!" 😅
Låter mer som min son, men han gillar tofsar!
han stjäl alltid de jag har i håret och går sen runt med armband 😁
 
IMG_8316.png

Plötsligt händer det 😎
 
Såg klippet när Pink berättar att hennes dotter berättade att någon kallat henne ful. Nu vet jag ju om att alla barn förr eller senare måste lära sig att andra kan säga dumma saker av olika anledningar, och lära sig hantera det. Men tanken på att någon tillslut kommer spräcka den här bubblan mina barn lever i där de bara får ”vara” får mig att vilja bunkra upp förrådet med molotovcocktails.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
36 990
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 501
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 197
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp