Nu högg jag bara ditt inlägg så inte specifikt till dig. Men på ämnet
Vi har 5,5 mellan våra, och jag gratulerade mig själv till alla fördelar. Innan bebisen väl kom. Nu har jag förstått vilka utmaningar som ändå finns i att barnen är väldigt osynkade i sin behov
Och stora är i en jobbig fas i sitt liv. Plus att hon varit ensambarn så länge och att plötsligt behöva dela med sig av uppmärksamheten var tuff.
Med det sagt så har jag insett att alla åldersskillnader kommer med fördelar och utmaningar. Vi hade tänkt oss 4 år mellan, men det ville sig inte. Och jag tror nog det hade både blivit jobbigt och bra det också.
En fördel med våra knappa 15 månader emellan var verkligen att dottern inte hade utvecklat någon känsla av att ha oss eller sina saker för sig själv. Visst var det skittufft med två pyttesmå men vi slapp i varje fall ta hänsyn till dotterns känslor kring att få ett syskon för jag tror inte hon direkt hade några. Nu däremot får vi ta mycket hänsyn till henne och se till att hon får egentid också, att han inte alltid klättrar och drar i henne osv. men dels har vi mer tid och ork nu när han är större och dels kan han ta en knuff eller två utan problem.