Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Våran unge var helt obrydd om nallar. Tills han fick en på akuten, precis när han behövde den!

Den nallen var ju med överallt sen, och behövde tvättas i maskin typ varje dag :o
Lyckan när en bekant fått en precis lika nalle på akuten och det barnet glatt gav bort nallen till vårat barn ❤️
Då kunde vi alltid trolla fram en ny nalle när den första badat inför mycket lerpöl och behövde tvättas!
 
Åhh vad härligt @Human ! Någon annan kanske hittat dino och lagt honom där :)
Känner igen stressen och oron när något sånt viktigt är borta.
Vi bor så pass off att ingen passerar här så vi får nog bara acceptera att vi behöver bli ännu bättre på att söka av områden efter Viktiga Borttappade Prylar om vi ska överleva småbarnsåren. Och i fortsättningen lobba för prylar i neonfärger istället för kamouflage 😬
 
Vi bor så pass off att ingen passerar här så vi får nog bara acceptera att vi behöver bli ännu bättre på att söka av områden efter Viktiga Borttappade Prylar om vi ska överleva småbarnsåren. Och i fortsättningen lobba för prylar i neonfärger istället för kamouflage 😬

Vår son har en gosedjurshund som alltid ska vara med när han ska sova. Vi tyckte att vi var förutseende och köpte en extra så att det skulle finnas en reserv ifall den försvann. Och mycket riktigt en dag hittade vi inte hunden när vi skulle iväg. Hade bråttom att komma iväg så vi tog reservhunden och var väldigt glada över att sonen accepterade den och inte noterade att denna hund var betydligt vitare än originalet :p

Det var bara det att sen tänkte vi ju inte på att byta tillbaka. Så dagen hade sonen hittat den första och kom springande helt överlycklig och och ropade att det finns TVÅ hundar!

Så nu har vi två små gosedjurshundar som alltid måste vara med och som vi måste hålla koll på till varje läggning 🙃🤣
 
Vår son har en gosedjurshund som alltid ska vara med när han ska sova. Vi tyckte att vi var förutseende och köpte en extra så att det skulle finnas en reserv ifall den försvann. Och mycket riktigt en dag hittade vi inte hunden när vi skulle iväg. Hade bråttom att komma iväg så vi tog reservhunden och var väldigt glada över att sonen accepterade den och inte noterade att denna hund var betydligt vitare än originalet :p

Det var bara det att sen tänkte vi ju inte på att byta tillbaka. Så dagen hade sonen hittat den första och kom springande helt överlycklig och och ropade att det finns TVÅ hundar!

Så nu har vi två små gosedjurshundar som alltid måste vara med och som vi måste hålla koll på till varje läggning 🙃🤣
Var glad att det är små hundar. Vi hade 2 nallephu modell väldigt stora som när de var med i bilen givetvis satt med bälte....
 
Vår son har en gosedjurshund som alltid ska vara med när han ska sova. Vi tyckte att vi var förutseende och köpte en extra så att det skulle finnas en reserv ifall den försvann. Och mycket riktigt en dag hittade vi inte hunden när vi skulle iväg. Hade bråttom att komma iväg så vi tog reservhunden och var väldigt glada över att sonen accepterade den och inte noterade att denna hund var betydligt vitare än originalet :p

Det var bara det att sen tänkte vi ju inte på att byta tillbaka. Så dagen hade sonen hittat den första och kom springande helt överlycklig och och ropade att det finns TVÅ hundar!

Så nu har vi två små gosedjurshundar som alltid måste vara med och som vi måste hålla koll på till varje läggning 🙃🤣
Riktigt smart, vi köpte en ny alldeles för sent och det är stor skillnad på nya och gamla för barnet. Nya är inte vatten värd.
 
Våra barn har inga trygghetssaker, dottern pillar på oss när hon ska sova och sonen börjar accceptera att man inte går runt med honom i famnen längre så länge man har någon form av kontakt. Ibland hade det ju varit skönt om man slapp agera trygghetspryl men måste ändå säga att det är rätt skönt att inte ha något man kan tappa bort i varje fall 😄 (än..)
 
Vår son har en gosedjurshund som alltid ska vara med när han ska sova. Vi tyckte att vi var förutseende och köpte en extra så att det skulle finnas en reserv ifall den försvann. Och mycket riktigt en dag hittade vi inte hunden när vi skulle iväg. Hade bråttom att komma iväg så vi tog reservhunden och var väldigt glada över att sonen accepterade den och inte noterade att denna hund var betydligt vitare än originalet :p

Det var bara det att sen tänkte vi ju inte på att byta tillbaka. Så dagen hade sonen hittat den första och kom springande helt överlycklig och och ropade att det finns TVÅ hundar!

Så nu har vi två små gosedjurshundar som alltid måste vara med och som vi måste hålla koll på till varje läggning 🙃🤣
Har gjort samma resa här! Innan sonen hade sin nalle (som han fått i present inte säljs någonstans längre 😬) hade han en kanindinglis med en ersättare till.
Dottern fick en giraffdinglis när hon föddes, samt en nyckelpigadinglis som funkade helt ok. När hon började förskolan fick nyckelpigan flytta dit som sovkompis men i samma veva hittade hon storebrors bortglömda kaniner. Så hade hon plötsligt tre(!) gosar som inte kunde ersätta varandra utan alla var tvungna att följa med precis överallt för att hon skulle vara nöjd :crazy:
Jag lyckades tillslut övertyga henne om att bara en fick följa med till förskolan varje dag och personalen har varit super på att lägga den i väskan vid lämpligt tillfälle så det har ändå funkat över förväntan.. 😁
 
Ska snart dricka kaffe och vakna till liv. Vid 2 inatt var det två pojkar som frös och tyckte att det lät läskigt när det blåste. De fick lov att gå in och i farten väckte de sin syster på 2,5 år som skrek "jag inte sova inne, jag sova tältet!". Problemet är att tältet är för fyra personer vilket är svårt att hålla någorlunda "varmt" för oss så vi fick gå in och sen sova ihop i soffan eftersom hon vägrade ens lyssna på att hon har en egen säng :sleep:

Bilden är från igårkväll.

IMG_20240618_203947047_HDR.jpg
 
Ska snart dricka kaffe och vakna till liv. Vid 2 inatt var det två pojkar som frös och tyckte att det lät läskigt när det blåste. De fick lov att gå in och i farten väckte de sin syster på 2,5 år som skrek "jag inte sova inne, jag sova tältet!". Problemet är att tältet är för fyra personer vilket är svårt att hålla någorlunda "varmt" för oss så vi fick gå in och sen sova ihop i soffan eftersom hon vägrade ens lyssna på att hon har en egen säng :sleep:

Bilden är från igårkväll.

Visa bifogad fil 147685
Vad mysigt det ser ut!
 
Mina barn har aldrig riktigt fastnat för gosedjur, de hade napparna som sin trygghetsgrej tror jag, men det gick förvånansvärt lätt att bli av med dem. Nu verkar de ha upptäckt gosedjur helt plötsligt och har numera fem var i sängen och en ny ska väljas varje kväll. Men de är inte så brydda över vilken, och byter sinsemellan utan problem.
 
Mina barn har aldrig riktigt fastnat för gosedjur, de hade napparna som sin trygghetsgrej tror jag, men det gick förvånansvärt lätt att bli av med dem. Nu verkar de ha upptäckt gosedjur helt plötsligt och har numera fem var i sängen och en ny ska väljas varje kväll. Men de är inte så brydda över vilken, och byter sinsemellan utan problem.
Här var typ 120 sängen för liten med alla gosedjur (många ärvda).
 
Önskar er en trevlig midsommar.
Här blir det inget firande, även om en grupp svenskar planerat för ett firande i Innsbruck.

Istället förbereder vi oss för kraftiga oväder och översvämningar. Vårat hus ligger i en sluttning så ingen risk här. Men floden Inn som bla går genom Innsbruck riskerar att svämma över. Vattnet är redan nu extremt högt.

Håll tummarna för ett litet lagom åskväder som rensar luften bara, det är extremt kvavt. Går knappt att andas och svetten rinner.
 
Glad midsommar från en som försöker hålla sin 1-åring vid liv i stuga med bergstomt, gradäng och diverse löst liggande föremål som rostiga spikar och trädgårdsredskap 🙃 Jag skulle kunna skriva nåt mer men jag lämnar det där, jag är själv rätt mållös över hur många sätt han kan vara nära på att ta livet av sig på 😅 Inte ens en madrass på golvet kunde han sova på utan att kila fast huvudet mellan madrassen och stora sängen flera gånger inatt.
 
Glad midsommar från en som försöker hålla sin 1-åring vid liv i stuga med bergstomt, gradäng och diverse löst liggande föremål som rostiga spikar och trädgårdsredskap 🙃 Jag skulle kunna skriva nåt mer men jag lämnar det där, jag är själv rätt mållös över hur många sätt han kan vara nära på att ta livet av sig på 😅 Inte ens en madrass på golvet kunde han sova på utan att kila fast huvudet mellan madrassen och stora sängen flera gånger inatt.
Det finns fördelar med större barn 😅
Men jag minns den tiden när man fick passa hela tiden.
 
Ja, det är en speciell stress. Man kan aldrig sätta sig ner utan alltid vara på en armslängds avstånd, man får ju magsår av mindre. Jag fattar varför folk hamnar på vadderade lekland på helgerna och inte i skogen 😅
:heart
Ungefär sådär hade jag det när min stora nyss lärt sig gå som knappt ettåring (och ett par år framåt 🙈) och vi hälsade på hos mina föräldrar. Miljarder ömtåliga prydnadsgrejer i bebishöjd i huset, tusen rostiga redskap ute samt Lustigt staplade prylar, sjötomt och en 6m höjdskillnad precis bredvid huset :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
36 983
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 501
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 197
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp