Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på luciatåg på nioåringens skola 🥰 De ska sjunga för de andra lågstadiebarnen, vi föräldrar fick vara med på genrepet men det kändes verkligen inte som ett genrep, barnen hade stenkoll från början till slut! Alla sjöng och såg väldigt glada och pirriga ut. Av en händelse kunde både maken och jag vara med, och lillasyster också. Stora riktigt strålade när hon såg oss sitta där. Så fint!! Jag blir alltid lite känslosam när de sjunger traditionella låtar från ens egen barndom på lucia och sommaravslutningar, det är så vackert.

På lillas förskola ska de filma när barnen sjunger under dagen, sedan bjuds föräldrarna på kaffe och pepparkakor i eftermiddag och så tittar vi på filmen tillsammans då. Det var en bra kompromiss, tycker jag! Mindre press på barnen och ändå högtidsmysigt. Lilla var sååå stolt över sin nya jultröja med julgranskulor på, som hon ärvt efter storasyster. Även mycket nöjd med sitt tärnljus och sin ”tätt” (hatt) = tomteluva.

Lucia är en rätt härlig högtid när man har barn alltså 😍 Så mycket vintermys, men mindre press än julafton.
 
Varit på luciatåg på nioåringens skola 🥰 De ska sjunga för de andra lågstadiebarnen, vi föräldrar fick vara med på genrepet men det kändes verkligen inte som ett genrep, barnen hade stenkoll från början till slut! Alla sjöng och såg väldigt glada och pirriga ut. Av en händelse kunde både maken och jag vara med, och lillasyster också. Stora riktigt strålade när hon såg oss sitta där. Så fint!! Jag blir alltid lite känslosam när de sjunger traditionella låtar från ens egen barndom på lucia och sommaravslutningar, det är så vackert.

På lillas förskola ska de filma när barnen sjunger under dagen, sedan bjuds föräldrarna på kaffe och pepparkakor i eftermiddag och så tittar vi på filmen tillsammans då. Det var en bra kompromiss, tycker jag! Mindre press på barnen och ändå högtidsmysigt. Lilla var sååå stolt över sin nya jultröja med julgranskulor på, som hon ärvt efter storasyster. Även mycket nöjd med sitt tärnljus och sin ”tätt” (hatt) = tomteluva.

Lucia är en rätt härlig högtid när man har barn alltså 😍 Så mycket vintermys, men mindre press än julafton.

Lucia (och midsommar) är det jag saknar mest fran Sverige, förutom familj och vänner saklart.
Vi är bjudna pa en luciaträff som ngr andra svenskar ordnar i kväll men det är lite för langt att aka och blir tyvärr för sent för dom mindre barnen.
 
Luciafirande avklarat, mina barn drabbades båda två av akut folk-/scenskräck, trots att det var bra upplagt med att föräldrar och barn sjöng och dansade tillsammans. Följaktligen satt stora i soffan och läste frenetiskt i böcker istället för att sjunga, och lilla satt i min famn och lät mig dansa uppvisningen istället 😂❤️
Men sen tinade dom upp och vi pysslade och åt pepparkakor i drygt en timme innan jag och pappan var tvungen att åka och jobba. Så mysigt med alla lucia- och tomteklädda barn ❤️
 
Varit på luciatåg på nioåringens skola 🥰 De ska sjunga för de andra lågstadiebarnen, vi föräldrar fick vara med på genrepet men det kändes verkligen inte som ett genrep, barnen hade stenkoll från början till slut! Alla sjöng och såg väldigt glada och pirriga ut. Av en händelse kunde både maken och jag vara med, och lillasyster också. Stora riktigt strålade när hon såg oss sitta där. Så fint!! Jag blir alltid lite känslosam när de sjunger traditionella låtar från ens egen barndom på lucia och sommaravslutningar, det är så vackert.

På lillas förskola ska de filma när barnen sjunger under dagen, sedan bjuds föräldrarna på kaffe och pepparkakor i eftermiddag och så tittar vi på filmen tillsammans då. Det var en bra kompromiss, tycker jag! Mindre press på barnen och ändå högtidsmysigt. Lilla var sååå stolt över sin nya jultröja med julgranskulor på, som hon ärvt efter storasyster. Även mycket nöjd med sitt tärnljus och sin ”tätt” (hatt) = tomteluva.

Lucia är en rätt härlig högtid när man har barn alltså 😍 Så mycket vintermys, men mindre press än julafton.

De har exakt samma upplägg här där vi bor, såpass att jag undrade om vi bor på samma ställe 😄
 
Vi hade precis en incident med ett majskorn inpetat långt upp i näsan :crazy: Han blev bara mer och mer stressad stackarn. Efter lite nässpray och inblåsningar frustade han till slut ut den tack och lov. Lite läskigt!
Åh fy. Jag hade blivit jättestressad i en sådan situation. Tur att den kom ut!
 
Vi hade precis en incident med ett majskorn inpetat långt upp i näsan :crazy: Han blev bara mer och mer stressad stackarn. Efter lite nässpray och inblåsningar frustade han till slut ut den tack och lov. Lite läskigt!
Nej vad läskigt! Bra att den kom ut till slut. Jag hade blivit superstressad! Bra jobbat!
 
Åh fy. Jag hade blivit jättestressad i en sådan situation. Tur att den kom ut!

Nej vad läskigt! Bra att den kom ut till slut. Jag hade blivit superstressad! Bra jobbat!
Ja det var inte så kul, pappan blev jättestressad och var på väg ut och köra fram bilen så vi kunde åka in med honom. Jag kände mig ganska lugn och ville prova en gång till, busade lite med A för att kunna komma närmare mun och näsa och då frust-skrattade han så majskornet ploppade ut.
 
Ja det var inte så kul, pappan blev jättestressad och var på väg ut och köra fram bilen så vi kunde åka in med honom. Jag kände mig ganska lugn och ville prova en gång till, busade lite med A för att kunna komma närmare mun och näsa och då frust-skrattade han så majskornet ploppade ut.
Bra jobbat ändå! Tänk vad man kan lyckas med om man behåller lugnet 💪🏻
 
Jag är så upprymd av mina barn just nu. Jag vet att jag oftast skriver här när saker är tufft och det har verkligen varit ett utmanande år. Ibland känns det som att dagarna är så intensiva och tiden går så snabbt att det är svårt att ta in allting. Men herregud vad mysigt det är. 8 månader och nästan 2 år, och jul 🎄 Jag skulle kunna tänka mig att frysa tiden en stund just nu.
 
Jag är så upprymd av mina barn just nu. Jag vet att jag oftast skriver här när saker är tufft och det har verkligen varit ett utmanande år. Ibland känns det som att dagarna är så intensiva och tiden går så snabbt att det är svårt att ta in allting. Men herregud vad mysigt det är. 8 månader och nästan 2 år, och jul 🎄 Jag skulle kunna tänka mig att frysa tiden en stund just nu.

Ja men eller hur, jag har alltid älskat julen men med barn är den ännu mysigare!
 
Verkligen! Trots att mina egentligen är för små för att förstå så mycket, men i varje fall dottern tycker att det är roligt när det händer nya saker som att köpa och pynta julgranen. Jag tror julen bara kommer bli roligare och roligare med åren :love:

Ja, och så mysigt att visa dem alla saker kring jul! Mina är ju bara tre så de minns inte så mycket från förra julen förutom tomten, man får liksom upptäcka magin i julen år efter år ❤️.
 
Jag är så upprymd av mina barn just nu. Jag vet att jag oftast skriver här när saker är tufft och det har verkligen varit ett utmanande år. Ibland känns det som att dagarna är så intensiva och tiden går så snabbt att det är svårt att ta in allting. Men herregud vad mysigt det är. 8 månader och nästan 2 år, och jul 🎄 Jag skulle kunna tänka mig att frysa tiden en stund just nu.

Och bättre blir det :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
634
· Visningar
37 241
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 213
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp