Varit på luciatåg på nioåringens skola De ska sjunga för de andra lågstadiebarnen, vi föräldrar fick vara med på genrepet men det kändes verkligen inte som ett genrep, barnen hade stenkoll från början till slut! Alla sjöng och såg väldigt glada och pirriga ut. Av en händelse kunde både maken och jag vara med, och lillasyster också. Stora riktigt strålade när hon såg oss sitta där. Så fint!! Jag blir alltid lite känslosam när de sjunger traditionella låtar från ens egen barndom på lucia och sommaravslutningar, det är så vackert.
På lillas förskola ska de filma när barnen sjunger under dagen, sedan bjuds föräldrarna på kaffe och pepparkakor i eftermiddag och så tittar vi på filmen tillsammans då. Det var en bra kompromiss, tycker jag! Mindre press på barnen och ändå högtidsmysigt. Lilla var sååå stolt över sin nya jultröja med julgranskulor på, som hon ärvt efter storasyster. Även mycket nöjd med sitt tärnljus och sin ”tätt” (hatt) = tomteluva.
Lucia är en rätt härlig högtid när man har barn alltså Så mycket vintermys, men mindre press än julafton.
På lillas förskola ska de filma när barnen sjunger under dagen, sedan bjuds föräldrarna på kaffe och pepparkakor i eftermiddag och så tittar vi på filmen tillsammans då. Det var en bra kompromiss, tycker jag! Mindre press på barnen och ändå högtidsmysigt. Lilla var sååå stolt över sin nya jultröja med julgranskulor på, som hon ärvt efter storasyster. Även mycket nöjd med sitt tärnljus och sin ”tätt” (hatt) = tomteluva.
Lucia är en rätt härlig högtid när man har barn alltså Så mycket vintermys, men mindre press än julafton.