Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit mig igenom en hel sjukhöst utan att komma på PlayDough, men det är ju brilliant. Nu kör jag och dottern magvirus, leker med PlayDough och lyssnar på julmusik.

Småbarnsåren hörni, det är svårt att få grepp om dem. En enda dimma av sömnlöshet, sjukdomar och skrik och samtidigt så mycket skratt och mys.
 
Har tagit mig igenom en hel sjukhöst utan att komma på PlayDough, men det är ju brilliant. Nu kör jag och dottern magvirus, leker med PlayDough och lyssnar på julmusik.

Småbarnsåren hörni, det är svårt att få grepp om dem. En enda dimma av sömnlöshet, sjukdomar och skrik och samtidigt så mycket skratt och mys.
Här leker dom rätt ofta med lera (play-doh). Har köpt massa former och tillbehör begagnat till bra pris.
 
Jag ligger i sängen efter att ha nattat om och ska snart gå upp för att borsta tänderna och lägga mig permanent så att säga. Lillan verkar drömma mardrömmar, hon gnyr och vrider sig då och då 💔 Idag har hon mått ganska bra, igår hade hon feber och hostade så att hon kräktes flera gånger. Tänker hålla henne hemma imorgon också, trots feberfri 24 h och nästan ingen hosta idag. Både maken och jag måste ändå vara hemma pga sjukdom själva så hon kan lika gärna få vara hemma en dag extra och bli riktigt pigg igen. Stora är frisk sedan några dagar och längtar till skolan!
 
Jag ligger i sängen efter att ha nattat om och ska snart gå upp för att borsta tänderna och lägga mig permanent så att säga. Lillan verkar drömma mardrömmar, hon gnyr och vrider sig då och då 💔 Idag har hon mått ganska bra, igår hade hon feber och hostade så att hon kräktes flera gånger. Tänker hålla henne hemma imorgon också, trots feberfri 24 h och nästan ingen hosta idag. Både maken och jag måste ändå vara hemma pga sjukdom själva så hon kan lika gärna få vara hemma en dag extra och bli riktigt pigg igen. Stora är frisk sedan några dagar och längtar till skolan!

Krya på er! ❤️

Vi har också sjukstuga här, förra helgen var stora tjejen sjuk och minstingen blev snorig. I helgen blev jag förkyld och igår kväll fick mellanbarnet feber. Hoppas vi har vårt gjort inför jul 😄
 
Varit på 3-årskontroll på BVC. Sonen hade hoppat upp två hela längdkurvor sedan 2,5-årskontrollen, medan vikten följde sin vanliga kurva. Barnläkaren krävde ommätning men det stämde 😅 Nu förstår vi varför hans aptit ökat så mycket senaste månaderna!
Man undrar hur de bär sig åt när de växtspurtar på det sättet! Har ni märkt av någon växtvärk? Typ kinkighet?
 
Nu har min 4-åring varit hos ögonläkaren och hon ska få glasögon. Min första reaktion nu är att det känns jättejobbigt. Egentligen förstår jag ju att det är toppen att hon får hjälp så tidigt och att glasögonen är ett jättebra hjälpmedel. Jag har själv haft glasögon hur länge som helst så jag vet inte vad det är. Kanske bara att jag önskade att hon skulle få slippa, för såklart är det lite krångligare med glasögon än utan. Men det blir bra.
 
Nu har min 4-åring varit hos ögonläkaren och hon ska få glasögon. Min första reaktion nu är att det känns jättejobbigt. Egentligen förstår jag ju att det är toppen att hon får hjälp så tidigt och att glasögonen är ett jättebra hjälpmedel. Jag har själv haft glasögon hur länge som helst så jag vet inte vad det är. Kanske bara att jag önskade att hon skulle få slippa, för såklart är det lite krångligare med glasögon än utan. Men det blir bra.
Jag förstår att det känns jobbigt - det känns som en väldigt mänsklig och naturlig reaktion. Men du tänker rätt, det är toppen att hon får hjälp och att hon kan få ett så bra hjälpmedel. Jag fick också glasögon ganska tidigt och jag tyckte det var jättespännande och roligt. Så det måste inte vara tufft ❤️.
 
Jag förstår att det känns jobbigt - det känns som en väldigt mänsklig och naturlig reaktion. Men du tänker rätt, det är toppen att hon får hjälp och att hon kan få ett så bra hjälpmedel. Jag fick också glasögon ganska tidigt och jag tyckte det var jättespännande och roligt. Så det måste inte vara tufft ❤️.
Jag frågade henne om det och hon verkade helt obrydd. Maken påpekade att hon har ju hela sitt liv sett mig gå runt med glasögon så det är inget konstigt för henne och att det är jättepositivt att hon har en förebild som har glasögon. Det har han ju rätt i :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
634
· Visningar
37 238
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 213
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp