Oh, har funderat på en weekend med barnen under våren, det där låter extremt lockandeJa! Åk dit genast. Det finns en karusell vid frukosten, en hel biosalong, ett pysselrum, en lång rutschkana vid receptionen och robotar som kör disken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oh, har funderat på en weekend med barnen under våren, det där låter extremt lockandeJa! Åk dit genast. Det finns en karusell vid frukosten, en hel biosalong, ett pysselrum, en lång rutschkana vid receptionen och robotar som kör disken.
Helt rätt! Vi kör universeium idag!Kanske just har bokat ett besök i Göteborg med familjen efter att ha läst här
Vilka åldrar funkar Universeum för?Helt rätt! Vi kör universeium idag!
Jag var där med min ifjol när hon precis fyllt tre och vi älskade det båda två!Vilka åldrar funkar Universeum för?
Oh, har funderat på en weekend med barnen under våren, det där låter extremt lockande
Här leker dom rätt ofta med lera (play-doh). Har köpt massa former och tillbehör begagnat till bra pris.Har tagit mig igenom en hel sjukhöst utan att komma på PlayDough, men det är ju brilliant. Nu kör jag och dottern magvirus, leker med PlayDough och lyssnar på julmusik.
Småbarnsåren hörni, det är svårt att få grepp om dem. En enda dimma av sömnlöshet, sjukdomar och skrik och samtidigt så mycket skratt och mys.
Det var barn i alla åldrar där idag, men tror nog från tre för att de ska ”få ut något” av detVilka åldrar funkar Universeum för?
Vi var där med dottern när hon nyss fyllt 2, hon tyckte om regnskogen och miniverseumbiten, resten hade hon inte mycket utbyte av.Vilka åldrar funkar Universeum för?
Det var barn i alla åldrar där idag, men tror nog från tre för att de ska ”få ut något” av det
Ja, 3 är vad jag hört tidigare också. Tack för svar!Vi var där med dottern när hon nyss fyllt 2, hon tyckte om regnskogen och miniverseumbiten, resten hade hon inte mycket utbyte av.
Ja, tre och uppåt. Ju äldre desto större utbyte. Har varit där med vår äldsta ungefär en gång om året och roligast har hon haft sedan sexårsåldern!Ja, 3 är vad jag hört tidigare också. Tack för svar!
Jag ligger i sängen efter att ha nattat om och ska snart gå upp för att borsta tänderna och lägga mig permanent så att säga. Lillan verkar drömma mardrömmar, hon gnyr och vrider sig då och då Idag har hon mått ganska bra, igår hade hon feber och hostade så att hon kräktes flera gånger. Tänker hålla henne hemma imorgon också, trots feberfri 24 h och nästan ingen hosta idag. Både maken och jag måste ändå vara hemma pga sjukdom själva så hon kan lika gärna få vara hemma en dag extra och bli riktigt pigg igen. Stora är frisk sedan några dagar och längtar till skolan!
Man undrar hur de bär sig åt när de växtspurtar på det sättet! Har ni märkt av någon växtvärk? Typ kinkighet?Varit på 3-årskontroll på BVC. Sonen hade hoppat upp två hela längdkurvor sedan 2,5-årskontrollen, medan vikten följde sin vanliga kurva. Barnläkaren krävde ommätning men det stämde Nu förstår vi varför hans aptit ökat så mycket senaste månaderna!
Nä inget särskilt! Är ändå uppmärksam på det eftersom jag led väldigt av växtvärk som liten, men det var mer i 5-6-årsåldern.Man undrar hur de bär sig åt när de växtspurtar på det sättet! Har ni märkt av någon växtvärk? Typ kinkighet?
Jag förstår att det känns jobbigt - det känns som en väldigt mänsklig och naturlig reaktion. Men du tänker rätt, det är toppen att hon får hjälp och att hon kan få ett så bra hjälpmedel. Jag fick också glasögon ganska tidigt och jag tyckte det var jättespännande och roligt. Så det måste inte vara tufft .Nu har min 4-åring varit hos ögonläkaren och hon ska få glasögon. Min första reaktion nu är att det känns jättejobbigt. Egentligen förstår jag ju att det är toppen att hon får hjälp så tidigt och att glasögonen är ett jättebra hjälpmedel. Jag har själv haft glasögon hur länge som helst så jag vet inte vad det är. Kanske bara att jag önskade att hon skulle få slippa, för såklart är det lite krångligare med glasögon än utan. Men det blir bra.
Jag frågade henne om det och hon verkade helt obrydd. Maken påpekade att hon har ju hela sitt liv sett mig gå runt med glasögon så det är inget konstigt för henne och att det är jättepositivt att hon har en förebild som har glasögon. Det har han ju rätt iJag förstår att det känns jobbigt - det känns som en väldigt mänsklig och naturlig reaktion. Men du tänker rätt, det är toppen att hon får hjälp och att hon kan få ett så bra hjälpmedel. Jag fick också glasögon ganska tidigt och jag tyckte det var jättespännande och roligt. Så det måste inte vara tufft .