Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som varje ålder är den mysigaste åldern någonsin tycker jag! Stämmer det?

Dottern blir 2 i februari och även om det är mycket stora känslor och mycket upp och ner så är hon så satans go nu bara. Och det känns som hon alltid varit så go bara? Hon kramas och pussas och slänger slängerpussar och skojar och spexar och har sig. Vill gnugga näsa och klappa på kinden och dansa och rida på sin käpphäst. Sitta nära nära i soffan eller vila med huvudet i knät på en. Det är så mycket jobb och lirkande varje dag men också så otroligt mycket kärlek.
 
Det känns som varje ålder är den mysigaste åldern någonsin tycker jag! Stämmer det?

Dottern blir 2 i februari och även om det är mycket stora känslor och mycket upp och ner så är hon så satans go nu bara. Och det känns som hon alltid varit så go bara? Hon kramas och pussas och slänger slängerpussar och skojar och spexar och har sig. Vill gnugga näsa och klappa på kinden och dansa och rida på sin käpphäst. Sitta nära nära i soffan eller vila med huvudet i knät på en. Det är så mycket jobb och lirkande varje dag men också så otroligt mycket kärlek.
Precis så är det, varje ålder är den mysigaste någonsin 🥰 Tvååringar är fullkomligt ljuvliga!
 
Hoppas få sitta ner 5 min för en gångs skull. Sambon nattar efter mycket om och men, där han sjunkit till en 2 årings nivå och jag hela tiden fått gå in och ta över 😤
Jag är heeeelt slut, min hjärna är totalt avtrubbad just nu så att ha ett 41 årigt småbarn är inte vad jag behöver nu. 😤 4 åringen beter sig bättre än vad han gör.
 
Avdelningen saker jag aldrig skulle gjort innan jag fick barn men som jag nu gör för barnets skull: har medverkat i byns luciatåg. Sjungit inför folk.
Lite stolt över mig själv men mest över barnet. Man ska tydligen inte underskatta the power of godis (inte jag som mutade, det var arrangören).
 
Bakar pepparkakor med grabben :)

IMG_20231210_102305.jpg
 
Kanske just har bokat ett besök i Göteborg med familjen efter att ha läst här :angel:
Gjorde du rätt i! Vi sov på det hotellet i somras och det var fantastiskt. Här är stora barnen på scoutläger denna helg och tur är det. Här har det åkts pulka eller badats på badhus efter skolan varje dag denna vecka och vi vuxna är rätt trötta. Skönt med bara ett barn ibland 😅
 
Maken och dottern är i simhallen och jag tillbringar tiden med att diskutera resor på Allmänt och fila på en lista över vart jag vill resa med dottern (barnen :D) i framtiden. Jag är lite otålig så för mig känns det lite jobbigt att så mycket resor får stå tillbaka medan dottern (barnen) är små. Men den som väntar på nåt gott... ;)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
634
· Visningar
37 238
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 213
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp