Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu ligger vår F på operationsbordet och får sina halsmandlar förminskade. Hoppas verkligen det kommer hjälpa honom att få bättre sömn i framtiden. :heart

Hoppas allt går bra! ❤️ Du får gärna uppdatera lite kring vad ni märker för skillnad framöver. Vår son står i operationskö för att få sina halsmandlar förminskade så jag läser gärna om era erfarenheter om du har lust att dela med dig.
 
Ni som tycker att det gör ont att trampa på Lego har inte trampat på den här jäveln.

IMG_2533.jpeg
 
Puh, hämta två barn på förskolan är alltid lite av en utmaning - när man väl fått med sig den ena så börjar den andra krångla eller springer iväg och så byts de liksom av.

Nu har vi i alla fall kommit hem och äter banankaka samtidigt som vi kollar på Draken och julmysteriet och Julköket.
 
Det är jättebra! Vi har en släkting som hade sett ett leksakskök på Marketplace i närheten av släktingen och undrade om hen kunde köpa det. ”Det blir ju begagnat då” sa hen lite ursäktande så jag tog tillfället i akt att säga att man gärna får köpa begagnat till våra barn. Vi vuxna lägger ju in massa värderingar i begagnat eller nytt, dyrt eller billigt. Nu är ju våra barn dels så små att de blir glada av precis allting, men förhoppningsvis växer de också upp i en generation då begagnat är normen. Eller åtminstone neutralt. Så jag ska lägga lite tid på att prata med släkten om hur vi tänker kring klapparna. Det är ju fint om vi kan börja bygga på en mer hållbar norm.
Håller med dig, tänker att önska begagnade saker är ju toppen! En av mina kompisar som var på dotterns dop kom med en stooor låda i present med jättefina begagnade träleksaker som deras barn växt ifrån, klosstorn, pussel, böcker osv. SÅ uppskattad present!
 
Just nu ligger vår F på operationsbordet och får sina halsmandlar förminskade. Hoppas verkligen det kommer hjälpa honom att få bättre sömn i framtiden. :heart
Dottern tog de halsmandlar (2/3) och polyper strax före tre års dagen. Framför kunde vi sova bättre för hon gick från att man hörde henne sova utanför fönstret med stängda fönster till att inte snarka alls.:heart:heart:heart

Det tog några dagar sedan en kväll sa sambon hör du inget snarkande..
 
Alltså, dom här jäkla läggningarna. Legat och hållit om bägge ungar en timme nu :arghh: .

Ja, det är mysigt och yada yada. Men jag behöver mina egna timmar på kvällen. Känner hur den tiden försvinner innan det är dags för mig att sova själv.
Det tar typ en timme varenda kväll här också nu, min stackars make blir galen. Kan ni turas om för att göra det mer lättgörligt? Här kan tyvärr bara maken natta pga mitt mående vilket jag tror bidrar till hans frustration. Hade nog helt klart varit bättre för oss alla om vi kunde ta varannan kväll.
 
Håller med dig, tänker att önska begagnade saker är ju toppen! En av mina kompisar som var på dotterns dop kom med en stooor låda i present med jättefina begagnade träleksaker som deras barn växt ifrån, klosstorn, pussel, böcker osv. SÅ uppskattad present!
Vi har fått jättemycket begagnat och det har varit super men behöver därför inte heller något mer. Däremot behövs det tex bärsjalar till Neo här hos oss så vi har bett om pengar till att köpa på oss en massa bagagnade och ge till dom i vår busunges namn. Folk har kollat rätt konstigt på oss för vi har inte varit på neo själva, men vi spenderade julen på alla de andra avdelningarna förra året så det blir lite till personalen som jobbar där och sen lite extra till Neo för att de har behovet utav det helt enkelt.
 
Alltså, dom här jäkla läggningarna. Legat och hållit om bägge ungar en timme nu :arghh: .

Ja, det är mysigt och yada yada. Men jag behöver mina egna timmar på kvällen. Känner hur den tiden försvinner innan det är dags för mig att sova själv.

Ja man blir ju stressad när man ser sin egentid försvinna och då märker de av det och det tar ännu längre tid. Helt hopplöst. Det tar alltid som längst tid om man har gäster eller är hemma hos vänner som man gärna vill gå tillbaka till. Jag brukar ligga och intala mig själv att jag absolut inte har något behov av att gå tillbaka och att det är lika så bra att sova jag också. Ibland tänker jag på det så mycket att jag tror mig själv och då kan de också tro på det och somna 😅.
 
Ja man blir ju stressad när man ser sin egentid försvinna och då märker de av det och det tar ännu längre tid. Helt hopplöst.
Precis så är det ju! ikväll hörde jag dottern rabbla sitt mamma-mamma-mamma därinne men jag hörde inte makens röst nånting alls. Visade sig nu att han somnat redan efter en halvtimme, på golvet bredvid spjälsängen 😂. Tydligen kastar dottern saker i huvudet på honom ibland för att han ska vakna och vara rolig men ikväll sov han igenom tre nappar, en kudde och en gosedjurskanin som hamnat i huvudet på honom 😂.
 
Det tar typ en timme varenda kväll här också nu, min stackars make blir galen. Kan ni turas om för att göra det mer lättgörligt? Här kan tyvärr bara maken natta pga mitt mående vilket jag tror bidrar till hans frustration. Hade nog helt klart varit bättre för oss alla om vi kunde ta varannan kväll.
Han är borta måndag-torsdag på jobb, så dom lvällarna får jag ta själv tyvärr.
 
Hoppas allt går bra! ❤️ Du får gärna uppdatera lite kring vad ni märker för skillnad framöver. Vår son står i operationskö för att få sina halsmandlar förminskade så jag läser gärna om era erfarenheter om du har lust att dela med dig
Tack! ❣️
Allt gick jättebra. De tog bort polyper i näsan med som de trodde va anledningen till att han snarkat och varit förkyld (rinnig näsa) så ofta.
Känns så underbart skönt att det nu är över. Sitter i soffan i vardagsrummet en bit ifrån hans rum och har tidigare hört honom snarka ända hit. Det är helt tyst. Helt otroligt. 🥺

Har er son problem med snarkningar?
 
Precis så är det ju! ikväll hörde jag dottern rabbla sitt mamma-mamma-mamma därinne men jag hörde inte makens röst nånting alls. Visade sig nu att han somnat redan efter en halvtimme, på golvet bredvid spjälsängen 😂. Tydligen kastar dottern saker i huvudet på honom ibland för att han ska vakna och vara rolig men ikväll sov han igenom tre nappar, en kudde och en gosedjurskanin som hamnat i huvudet på honom 😂.

Haha, jag har också väckts av nappar i huvudet när jag somnat bredvid spjälsängen 😅. Gör svinont ju. Annars har det ibland varit det mest effektiva att faktiskt råka somna själv.
 
Haha, jag har också väckts av nappar i huvudet när jag somnat bredvid spjälsängen 😅. Gör svinont ju. Annars har det ibland varit det mest effektiva att faktiskt råka somna själv.
Jag har resignerat och satsar numer aktivt på att somna när jag nattar. Sätter ett alarm på en timme (det är dem tid det oftast tar för barnet att somna) och så försöker jag somna så fort som möjligt. Jag upplever att det hjälper barnet att somna och jag blir mindre stressad av att inte ligga vaken och se min ensamtid ticka iväg. Och eftersom vi även har en pyttebebis så är sömn alltid en bra grej :p
 
Jag har resignerat och satsar numer aktivt på att somna när jag nattar. Sätter ett alarm på en timme (det är dem tid det oftast tar för barnet att somna) och så försöker jag somna så fort som möjligt. Jag upplever att det hjälper barnet att somna och jag blir mindre stressad av att inte ligga vaken och se min ensamtid ticka iväg. Och eftersom vi även har en pyttebebis så är sömn alltid en bra grej :p
Jag förstår att det är logiskt om ni har en liten bebis och er stora sover i en vanlig säng :). Vår dotter sover i sin spjälsäng och sover numer hela natten utan ett pip så för oss finns ingen vits att lägga sig samtidigt. Oftast sover hon vid åtta- halv nio och då kan vi titta på film, duscha, umgås.

Så det beror ju på vad man har för rutiner i övrigt :).
 
Jag förstår att det är logiskt om ni har en liten bebis och er stora sover i en vanlig säng :). Vår dotter sover i sin spjälsäng och sover numer hela natten utan ett pip så för oss finns ingen vits att lägga sig samtidigt. Oftast sover hon vid åtta- halv nio och då kan vi titta på film, duscha, umgås.

Så det beror ju på vad man har för rutiner i övrigt :).

Haha ja, jag sover helst inte en timme på golvet mellan barnens spjälsängar även om det har hänt 😅.
 
Familjen börjar fråga efter önskelistor till barnen. Det finns hur mycket som helst som de tycker är roligt, men jag har en klump i magen för vi har redan allt ett barn behöver. Det finns så oerhört många barn som inte har någonting just nu, och hur mycket jag än älskar allt det magiska kring jul så kan jag inte låta bli att känna skuld över hur vi lever i överflöd samtidigt som så många andra barn lever fattigdom och utsatthet. Så jag kan inte förmå mig att skriva den där jävla önskelistan med bilbanor, discolampor och dockor. Jag mår illa. Samtidigt vill jag inte förstöra det roliga för andra i familjen, som så gärna vill få ge.

Jag kommer nog skriva med att man mer än gärna får köpa begagnat. Man får gärna köpa något litet. Eller stort om man vill, men oavsett får man gärna komplettera sin present med en liten gåva till Rädda Barnen. Kan vi inte vara fler som gör så?
Så resonerar vi med. Eller har gjort sedan sonen föddes. Vi har ärvt eller köpt nästa allt begagnat. Sagt samma sak till familj och vänner. Svärföräldrarna har tagit det till sig helt och även infört att inte köpa nytt även till de äldre kusinerna. Mina föräldrar svårare, trots att jag sagt till på skarpen om hur vi resonerar kring klimatet och världen, så är begagnat "äckligt" enligt min mor...

Stadsmissionen har julklppsshop även i Malmö. Här har ensamstående föräldrar kunnat gå och hämta julklappar i en shop. Så vi har skänkt en summa dit i sonens namn istället för julklapp till honom. Han blir två i mars så han märker inte av om han inte får julklapp av oss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
633
· Visningar
37 207
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 210
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp