Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern som inte velat till förskolan på morgonen sen jag var bortrest har nu nått nivån att fejka sjukdom. Imorse kom det "måste vara hemma, är sjuk" och sedan tydligt fejkad hosta (ahost, ahost, ahost). Trodde det var först i tonåren sånt blev en grej :rofl:
 
Pustar en liten stund efter morgonens synnerligen oplogade hundpromenad...
IMG-20231130-WA0007.jpeg
 
Var och köpte ny skidhjälm till sonen igår, har här den mest konstiga huvudfirm som finns tror jag. Cykelhjälm letade vi länge efter en som passade och skidhjälm tog även det lång tid. Såklart var det den dyraste som var den enda som fungerade.

Efter regn hela dagen igår kom det 50 cm snö under natten. Ganska blöt snö och imorgon ska det bli många minusgrader. Blir nog ordentligt isigt imorgon.
 
Längsta nattningen i mannaminne här ikväll 😩. Dottern sov längre än vanligt idag (till kl 9 istället för 7:30-8) och så fick hon sova så länge hon ville vid vilan (alltid en jättedum idé men min man behövde vila också). Trots att maken började över en timme senare med nattningen så har hon fortfarande inte somnat än 😩. Det var så tyst så jag trodde att hon sov sen länge och att han hade somnat bredvid spjälsängen men nä, hon ligger och gör yoga i sin säng och han kämpar tappert på därinne.
 
Ska sluta med nattamningen inatt, är det tänkt. Å ena sidan extremt rimligt, med tanke på att barnet fyller 19 månader idag och väcker mig typ 5-10 ggr per natt för att amma. Å andra sidan känns det hemskt att hon kommer att vara så ledsen, skrika och att maken kommer få kämpa gud vet hur mycket för att hon ska somna om varje gång. Är så himla frestande att bara skjuta upp det lite till. Jag tycker ju att det är vansinnigt mysigt också att amma och ha nätterna ihop. Men jag är ju andra sidan en zombie dagtid.

Jag ska sova i gästrummet med öronproppar - bara det känns helkonstigt, inte haft en ostörd natt sedan hon föddes 🙈
 
Ska sluta med nattamningen inatt, är det tänkt. Å ena sidan extremt rimligt, med tanke på att barnet fyller 19 månader idag och väcker mig typ 5-10 ggr per natt för att amma. Å andra sidan känns det hemskt att hon kommer att vara så ledsen, skrika och att maken kommer få kämpa gud vet hur mycket för att hon ska somna om varje gång. Är så himla frestande att bara skjuta upp det lite till. Jag tycker ju att det är vansinnigt mysigt också att amma och ha nätterna ihop. Men jag är ju andra sidan en zombie dagtid.

Jag ska sova i gästrummet med öronproppar - bara det känns helkonstigt, inte haft en ostörd natt sedan hon föddes 🙈
Hoppas det går bra ❤️
 
Ska sluta med nattamningen inatt, är det tänkt. Å ena sidan extremt rimligt, med tanke på att barnet fyller 19 månader idag och väcker mig typ 5-10 ggr per natt för att amma. Å andra sidan känns det hemskt att hon kommer att vara så ledsen, skrika och att maken kommer få kämpa gud vet hur mycket för att hon ska somna om varje gång. Är så himla frestande att bara skjuta upp det lite till. Jag tycker ju att det är vansinnigt mysigt också att amma och ha nätterna ihop. Men jag är ju andra sidan en zombie dagtid.

Jag ska sova i gästrummet med öronproppar - bara det känns helkonstigt, inte haft en ostörd natt sedan hon föddes 🙈

Håller tummarna att det går smidigt!
Slutade också amma nattetid när dottern var i den åldern. Och det gick ändå förvånansvärt smidigt. Vi fortsatte samsova under tiden, och första natten blev hon jättearg. Men jag hade stålsatt mig och höll mig rätt lugn ändå. Andra natten frågade hon och blev lite ledsen en stund innan hon somnade. Och sista natten en fråga om hon fick men somnade om när jag sa nej.
Jag hade pratat med henne om det en del innan så hon var så beredd jag kunde göra henne.
Gjorde samma när vi slutade helt. Sa en vecka innan att om en vecka är sista dagen med amning. Sen upprepade jag varje dag och räknade ner. Det gick verkligen över förväntan. Hon var iofs 3,5 då men ändå. Kanske fick frågan ett par gånger efter men överlag var det lättare än jag trodde.
Och då trodde jag verkligen det skulle bli jättetufft. Vilket är anledningen till att hon fick amma till sömns så länge.
Förlåt för novell, vet inte om du finner den trösterik. Men min förhoppning är att visa att det ibland går mycket smidigare än man tänkt sig ☺️
 
Ska sluta med nattamningen inatt, är det tänkt. Å ena sidan extremt rimligt, med tanke på att barnet fyller 19 månader idag och väcker mig typ 5-10 ggr per natt för att amma. Å andra sidan känns det hemskt att hon kommer att vara så ledsen, skrika och att maken kommer få kämpa gud vet hur mycket för att hon ska somna om varje gång. Är så himla frestande att bara skjuta upp det lite till. Jag tycker ju att det är vansinnigt mysigt också att amma och ha nätterna ihop. Men jag är ju andra sidan en zombie dagtid.

Jag ska sova i gästrummet med öronproppar - bara det känns helkonstigt, inte haft en ostörd natt sedan hon föddes 🙈

Åh, hoppas det gick bra ❤️
 
Ska sluta med nattamningen inatt, är det tänkt. Å ena sidan extremt rimligt, med tanke på att barnet fyller 19 månader idag och väcker mig typ 5-10 ggr per natt för att amma. Å andra sidan känns det hemskt att hon kommer att vara så ledsen, skrika och att maken kommer få kämpa gud vet hur mycket för att hon ska somna om varje gång. Är så himla frestande att bara skjuta upp det lite till. Jag tycker ju att det är vansinnigt mysigt också att amma och ha nätterna ihop. Men jag är ju andra sidan en zombie dagtid.

Jag ska sova i gästrummet med öronproppar - bara det känns helkonstigt, inte haft en ostörd natt sedan hon föddes 🙈
När minsta var i den åldern bestämde jag icksä att det var nog. Hade dragit ut på det länge för jag tänkte att det skulle bli jobbigt. Mannen fick ta sonen. Första natten var tuff, andra vaknade han en gång och sov generellt oroligt. Tredje natten sov han hela natten för första gången i sitt liv. Sen sov vi alla tillsammans igen och han sov iof oroligt ibland (gör han fortfarande) med men vädigt mkt bättre än när han ammade på natten.
 
Ska sluta med nattamningen inatt, är det tänkt. Å ena sidan extremt rimligt, med tanke på att barnet fyller 19 månader idag och väcker mig typ 5-10 ggr per natt för att amma. Å andra sidan känns det hemskt att hon kommer att vara så ledsen, skrika och att maken kommer få kämpa gud vet hur mycket för att hon ska somna om varje gång. Är så himla frestande att bara skjuta upp det lite till. Jag tycker ju att det är vansinnigt mysigt också att amma och ha nätterna ihop. Men jag är ju andra sidan en zombie dagtid.

Jag ska sova i gästrummet med öronproppar - bara det känns helkonstigt, inte haft en ostörd natt sedan hon föddes 🙈
Hoppas det går smidigt för er alla.
 
Hoppas det går bra @Vira ! Du förtjänar verkligen många nätters ostörd sömn tycker jag ❤️.

Här har ingen orkat julpynta mer än sätta upp en krans och ett par julstjärnor. Istället gick vi ut och åkte pulka hela förmiddagen och det har varit så mysigt! Sen åt vi lunch (jag kunde äta 🥳🥳🥳) och nu sover dottern. Ruskigt fin första advent hemma hos oss 🎄❤️.
 
Tog med barnen på julmarknad. Vi var iväg i två timmar, lilla var missnöjd 1,5 av dem, vägrade både äta och sova. Stora bröt ihop två gånger. Båda grät efter pappa varsin gång. Känns verkligen kul och givande att hitta på något för barnen ibland 🙈🫤
 
Hoppas det går bra @Vira ! Du förtjänar verkligen många nätters ostörd sömn tycker jag ❤️.

Här har ingen orkat julpynta mer än sätta upp en krans och ett par julstjärnor. Istället gick vi ut och åkte pulka hela förmiddagen och det har varit så mysigt! Sen åt vi lunch (jag kunde äta 🥳🥳🥳) och nu sover dottern. Ruskigt fin första advent hemma hos oss 🎄❤️.
Hoppas det går bra ❤️

Håller tummarna att det går smidigt!
Slutade också amma nattetid när dottern var i den åldern. Och det gick ändå förvånansvärt smidigt. Vi fortsatte samsova under tiden, och första natten blev hon jättearg. Men jag hade stålsatt mig och höll mig rätt lugn ändå. Andra natten frågade hon och blev lite ledsen en stund innan hon somnade. Och sista natten en fråga om hon fick men somnade om när jag sa nej.
Jag hade pratat med henne om det en del innan så hon var så beredd jag kunde göra henne.
Gjorde samma när vi slutade helt. Sa en vecka innan att om en vecka är sista dagen med amning. Sen upprepade jag varje dag och räknade ner. Det gick verkligen över förväntan. Hon var iofs 3,5 då men ändå. Kanske fick frågan ett par gånger efter men överlag var det lättare än jag trodde.
Och då trodde jag verkligen det skulle bli jättetufft. Vilket är anledningen till att hon fick amma till sömns så länge.
Förlåt för novell, vet inte om du finner den trösterik. Men min förhoppning är att visa att det ibland går mycket smidigare än man tänkt sig ☺️

Åh, hoppas det gick bra ❤️

När minsta var i den åldern bestämde jag icksä att det var nog. Hade dragit ut på det länge för jag tänkte att det skulle bli jobbigt. Mannen fick ta sonen. Första natten var tuff, andra vaknade han en gång och sov generellt oroligt. Tredje natten sov han hela natten för första gången i sitt liv. Sen sov vi alla tillsammans igen och han sov iof oroligt ibland (gör han fortfarande) med men vädigt mkt bättre än när han ammade på natten.

Hoppas det går smidigt för er alla.
Tack för allt pepp!!! ❤️❤️❤️

Det gick verkligen långt över förväntan! Barnet vaknade bara tre gånger och somnade om nästan direkt sista gången. Var aldrig panikledsen och gick att natta om på trekvart som värst. Känns verkligen orimligt att natten direkt nästan blev bättre än våra nätter med amning 🙈 Får väl se om det håller i sig men känns hoppfullt för fortsättningen!
 
Tack för allt pepp!!! ❤️❤️❤️

Det gick verkligen långt över förväntan! Barnet vaknade bara tre gånger och somnade om nästan direkt sista gången. Var aldrig panikledsen och gick att natta om på trekvart som värst. Känns verkligen orimligt att natten direkt nästan blev bättre än våra nätter med amning 🙈 Får väl se om det håller i sig men känns hoppfullt för fortsättningen!
Storebror var visserligen bara 14 månader när jag slutade amma, men det var aldrig nåt bekymmer med honom. Från att ha snuttat (i sömnen själv, men jag vaknade ju) varannan timme på nätterna så sov han hela första natten. Jag var inte hemma då, utan jobbade i annan stad. Nån natt vaknade han törstig och tom nån natt fick han en sån där grötklämmis om han ätit dåligt och vi misstänkte han var hungrig. Det var aldrig nån gråt med honom.

Lillasyster var en annan historia dock 😅, men det gick ok ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
633
· Visningar
37 171
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 206
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp