Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förstår dig helt. Jag avskydde att vara föräldraledig, nu var jag ju ensam långa perioder (4 veckor) och dessutom under covid med familjen långt borta.. men kan du prata med någon i din närhet om det? När de som ändå fanns nära fattade hur ensamt det var så ställde de upp med sällskap efter förmåga. Nu är det väl provisoriskt för er, (?) men jag tycker nu att ensamperioderna är ganska sköna, iaf första veckan . Men det är en helt annan grej med en 4,5 åring och ett jobb att gå till (samt att man kan fixa avlastning ibland om man är ute i god tid..)Alltså just nu håller jag på att bli helt TOKIG på denna jävla ensamhet! Jag vet att jag tjatar men det är helt fruktansvärt. Tänker aldrig någonsin utsätta mig för en föräldraledighet igen (särskilt inte en sånhär). Fy fan för måndagar.
Nattat mina busungar
Jag och stora har en "godnattramsa" som han kallar det, den innebär egentligen bara att en säger (och den andre upprepar) "Godnatt, sov gott, dröm sött, jag älskar dig".
Nu börjar lillasyster lära sig också, så ikväll sa hon "Natt, 'tott, 'tött, ä'skar dej!"
Min stora har börjat skicka sms via/mha pappan när de inte är hos mig och då skriver han alltid "vi ses när vi ses" , det låter lite skönt nonchalant, men har nog iofs mest att göra med att han inte har full koll på alla veckodagar alltidMina barn säger alltid ”godnatt hejdå ha det bra, ses en annan dag”
Haha ja jag insåg sen på alla svaren att det nog kunde tolkas så. Kan man skylla på livet som småbarnsförälder?@tomte Eftersom du själv pratade om ordet duktigt som så viktigt så framstod det som att det hade en särställning. Men är det inte så så är det ju jättebra . Jag tror vi alla använder många olika ord när vi pratar med våra barn.
Jodå, jag har några som jag kan prata med och vi försöker att hitta på minst en social grej per dag. Men vissa tider på dygnet känns ändå väldigt ensamma. Lillen är ganska så kvällssur, så runt 16 när det blir kolmörkt här så är det skönast för alla att vi är hemma och det är då känslan kryper på. Vi brukar gå och lägga oss vid 20 men timmarna mellan 16-20 känns som flera dagar.Förstår dig helt. Jag avskydde att vara föräldraledig, nu var jag ju ensam långa perioder (4 veckor) och dessutom under covid med familjen långt borta.. men kan du prata med någon i din närhet om det? När de som ändå fanns nära fattade hur ensamt det var så ställde de upp med sällskap efter förmåga. Nu är det väl provisoriskt för er, (?) men jag tycker nu att ensamperioderna är ganska sköna, iaf första veckan . Men det är en helt annan grej med en 4,5 åring och ett jobb att gå till (samt att man kan fixa avlastning ibland om man är ute i god tid..)
Säger exakt sammaNattat mina busungar
Jag och stora har en "godnattramsa" som han kallar det, den innebär egentligen bara att en säger (och den andre upprepar) "Godnatt, sov gott, dröm sött, jag älskar dig".
Nu börjar lillasyster lära sig också, så ikväll sa hon "Natt, 'tott, 'tött, ä'skar dej!"
Alltså just nu håller jag på att bli helt TOKIG på denna jävla ensamhet! Jag vet att jag tjatar men det är helt fruktansvärt. Tänker aldrig någonsin utsätta mig för en föräldraledighet igen (särskilt inte en sånhär). Fy fan för måndagar.
Det finnsPå väg hem efter att ha lämnat barnen imorse
Visa bifogad fil 132883
Det finns för och nackdelar med att bo i Alperna, dagar som igar star pa fördelsidan, det är sa fint att det gör ont i ögonen.Wow va Avis jag blir
Saaaaame… Survival mode här hemma idag men en sjuk 5-åring hemma från förskolan med vidrig hosta och en gnällig och hostig 1-åring.
Ja i år blir första året med chokladkalender för stora, han har precis fyllt fem och fick en i födelsedagspresent
Haha min 5-åring har också ont i örat idag Och 1-åringen sover men bara sen en timme haha.5 åringen kom ner med ont i örat i morse så han blev hemma han också. Ettåringen sover sen snart två timmar iallafall, måste dock snart ge oss ut i snön å hämta storebror i skolan. Valde dock att hoppa över plogningen vi får pulsa