Vad gör vi? del 3 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på hur jag ska orka med denna dagen. 04.30 skulle vi upp (precis som att det inte finns tillräckligt mycket dag att slå ihjäl redan). Är så jävla trött och sliten. Känns som att jag kommer att trilla ihop i en hög när sambon väl börjar komma hem på kvällarna igen. Det är inte lång tid kvar på denna perioden men det känns som en evighet. Vi har knappt något planerat denna veckan heller så tiden masar sig fram och gör tröttheten ännu mer påtaglig.
 
Jomen min mysiga ide att åka pulka med barnen efter jobbet innan snön försvann blev vab idag. Ena sonen åkte med sina knäskålar rätt in i en sten med sin bräda och voltade runt. Så idag kan han inte gå. Får bli vårdcentralen imorn om det inte blir bättre.
 
Vår 5 åring har öroninflammation och grät/ skrek sig igenom sista nätterna själva hemma. sambon var sååå välkommen hem när han äntligen kom hem från Indien! Barnet vägrar all typ av mediciner 😖

Nu är vi på penicillin sort två och han har efter två besök på vårdcentralen och mycket pepp äntligen börjat ta iallafall penicillinet! Öroninflammation sen i tisdags förra veckan och de varade ordentligt igår fortfarande!

Inatt sover stora killarna hos mormor (stängningsdag idag) och ettåringen sov till 9 😁 solen skiner och bilen startar inte så blir en lugn dag hemma
 
Barnen är här ❤️ Huset är genast stökigare och tusen gånger mysigare.

Det blev godiskalendrar i år. Stora får "öppna ikapp" sina rutor från när han varit hos pappan, och beroende på tillfälle äta eller spara till annan dag. Blir ju 2-3 dagar i taget bara så inga mängder på en gång. Lillasyster får däremot dela sin kalender med mig, har jag bestämt :angel: men hon är glad ändå. Idag hoppade hon lyckligt på köksgolvet över en liten kola och sa "dodis, dodis!", alldeles för gulligt för att hon inte skulle få en kalender 🙈😁
 
Haha alltså jag blir galen! Vad är det som händer?! 03.50!!! Varför ska vi upp då?!
Men men det är bara att gilla läget jag orkar inte ens bli irriterad. Imorgon är det fredag. Kommer att gå i ide när sambon kommer hem. Men idag är det ett par liter kaffe som gäller.
Det positiva är att det verkar som att sonen sover mer självständigt och kanske även bättre nattetid sedan ett par dagar tillbaka. Kanske därför vi börjat gå upp helt orimligt tidigt.
 
Haha alltså jag blir galen! Vad är det som händer?! 03.50!!! Varför ska vi upp då?!
Men men det är bara att gilla läget jag orkar inte ens bli irriterad. Imorgon är det fredag. Kommer att gå i ide när sambon kommer hem. Men idag är det ett par liter kaffe som gäller.
Det positiva är att det verkar som att sonen sover mer självständigt och kanske även bättre nattetid sedan ett par dagar tillbaka. Kanske därför vi börjat gå upp helt orimligt tidigt.

Du har mina sympatier! Min sambo var också borta i veckorna när vi fick första barnet, hon vaknade dessutom också sådär okristligt tidigt. Jag var helt knäckt… Fördelen var att hon tog en typ 3 timmars nap ute i vagnen dagtid så jag fick både återhämtning och egentid. Och jag skulle inte klarat mig utan mina föräldrar som hjälpte till och höll mig sällskap ibland. Hoppas du får vila under helgen!
 
Kombinationen vab och sjuk själv är så himla otacksam. Har visserligen varit en helt okej dag så jag ska inte klaga. Maken klev upp med stora och fick iväg henne till skolan så lilla och jag kunde ligga kvar och sova. Lilla körde fullt ös på förmiddagen, lekte och busade så att jag tänkte att hon nog skulle orka förskolan imorgon, men sedan somnade hon vid ett och sov djupt tills jag väckte henne vid tre. Sedan dess har hon bara velat ligga på min mage och gosa och kolla SVT Barn. Inte så frisk och pigg med andra ord.

Nu väntar jag på att stora ska komma hem. Hon brukar inte gå hem ensam men idag fanns inget alternativ. Vet ju att vägen hem är trygg och att hon grejar utmärkt att ta sig hem själv (speciellt eftersom hon tar sig TILL skolan utan problem om morgnarna), ändå har jag svårt att slappna av innan hon är hemma…
 
Serverat middag vid matbordet med levande ljus och lite mysig bakgrundsmusik (istället för i soffan som vi brukar). Stora tjejen som jag brukar få påminna om att ens smaka på maten (nej, jag tjatar inte, men påminner jag inte är det som att hon inte ens ser tallriken) åt upp allt på tallriken, både potatis och fisk :eek: och bebisen som inte alltid kan äta det vi äter kunde äta allt jag lagade och har suttit nöjt och plockat SJÄLV med maten i en halvtimme i sin stol. Nämnde jag att jag lagade fisk? (Jo jag fick skämmas lite hos BVC häromdagen som rekommenderade fisk typ tre gånger i veckan, sker ICKE här...).

Maken är ute med jobbet så jag är själv med tjejerna hela dagen. Förut var vi ute i skogen med hunden, hade med picknick, ingen var ledsen och jag fick till och med några kandidater på bild till årets julkort. :jawdrop:

Behövde liksom bara skriva ned detta, så att jag inte inbillar mig att jag bara drömt ihop det hela när jag återigen är världens sämsta mamma som bara skriker på mina barn och vill köra huvudet i väggen och gråta. :cool:
 
Här har det varit blandad kompott i veckan. En jättedålig hämtning i onsdags vägdes upp av en jättebra hämtning igår. Jag är förkyld och känner mig trött och ynklig, barnen lite småförkylda men pigga och är på förskolan så jag kan jobba hemifrån i lugn och ro.

Vi hade en läckande blöja i natt och allt gick bra fram till att ny pyjamas skulle på, då blev det sammanbrott för mycket trött 2-åring och han låg på golvet och skrek en bra stund (jag fick under inga omständigheter röra honom, ni vet hur det är ibland). Till slut kröp han fram till mig och ville ta på pyjamasen, men BARA ärmarna för när jag försökte stoppa i benen också så blev han tvärförbannad. Så resten av natten sov han med halva pyjamasen fladdrande runt kroppen. Men han var nöjd så då var jag nöjd 😅
 
Årets förstapris för bästa mamma går till mig! Som tycker det är skönt att tvååringen ÄNTLIGEN får lite feber så att hon varvar ner och sover en stund, så att jag själv kan vila lite. Sjuka tvååringar är banne mig inte kloka, tror inte hon har lekt så mycket på hela året som hon promt skullat göra de två senaste dagarna. Igång non stop. Självklart bara lekar där (också sjuka) mamman måste vara med. Leka koja, leka tittut, leka kurragömma, leka jage, leka mamma-är-en-klätterställning… Ba herreguuud barn, tar energin aldrig slut?! Varför ÄR tultare såhär? 😅 Tur för henne att hon är så jäkla gullig. Och glad. Går typ inte att bli irriterad på henne. Men lättad när hon slocknar… det är jag!
 
Det är så gulligt, min 2-åring har fått en kompis på förskolan som är drygt 3 år tror jag och det äldre barnet har tydligt influerat mitt barn. Det finns nämligen en sång som här hemma går under epitetet ”X favoritsång” eftersom han sjunger den dagligen :D Gissa vem som nu går och nynnar på den?

Låten är ”Mer av dig” av Theoz men i 2-åringens version går den ”Me a dä, na ha ha ha ha” 🥰😂
 
Dottern testar så många gränser just nu att jag ibland blir helt snurrig av det, men ibland är det sjukt gulligt. I morse ville hon springa in till vardagsrummet där pappa och brorsan var, men jag sa att hon får äta upp sin macka i köket först. Hon gick då små små myrsteg mot vardagsrummet och tuggade på sin macka samtidigt som hon höll provocerande stadig ögonkontakt med mig. Jag sa ingenting, eftersom hon fortfarande var i köket. Då stannade hon upp och vinkade hejdå till mig. Jag upprepade då att hon får stanna i köket tills hon ätit upp mackan. Då trycker hon in hela mackan i munnen samtidigt, skriker ”BAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!” och springer ut i vardagsrummet i världens fart så det flyger smulor ur munnen på henne.

Kreativt ändå. 1 år och 10 månader, tror ni vi kommer ha att göra närmsta åren? 😅
 
Varit själv med barnen sedan i torsdags, idag kommer sambon hem. Vi är alla lite lätt snoriga och hostiga och nu börjar mellanbarnet klaga på ont i örat. För att få i henne Alvedon fick jag muta henne med glass 🙄 Mammapoängen haglar! 😂🙈
 
Varit själv med barnen sedan i torsdags, idag kommer sambon hem. Vi är alla lite lätt snoriga och hostiga och nu börjar mellanbarnet klaga på ont i örat. För att få i henne Alvedon fick jag muta henne med glass 🙄 Mammapoängen haglar! 😂🙈

Asch man ska ju äta glass när man är sjuk de vet ju alla 😁

Vi sliter på med penicillinet för örat. När man tar de får man ett par minismå godisar (som stort grus typ) och stark saft. Tre gånger om dagen 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
633
· Visningar
37 207
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 514
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 210
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp