Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har boken också, så tog några bilder till dig. Bilderna i avsnittet när hon faktiskt slår sig är väldigt lika i mängd blod och att bonden direkt tvättar och plåstrar om, och i boken kan man inte se blodet röra sig i kråkans fantasi men det är i båda fallen tecknat med annan stil och tydligt för barnen att kråkan fantiserar mycket värre än det var, med mängden blod, att bonden kör traktor som låter som ambulans fram istället för att gå och att plåstret plötsligt är mycket större. Och sen går det över till att handla om att kråkan hämtar något kallt att ha på bulan, för den sa bonden gick över men lillebror sa att de fick något kallt att lägga på på förskolan, och sen får hon spenat i hela ansiktet och behöver tvättas. Så scenen du råkade se är verkligen ett ögonblick och sagan i sig handlar mer om att det inte är farligt att slå sig och att föräldrar/vänner tröstar och plåstrar om så allt blir bra igen.
Alltså, jag vill ändå bekräfta igen att scenen är ganska grotesk och förtydliga att jag inte tycker din reaktion var fel.Tack för era perspektiv! Hon är ju min äldsta så jag har ingen erfarenhet av hur äldre barn skulle tänka, men som storyn beskrivs så låter det ju mindre läskigt än den ögonblicksbild jag såg. Även om jag tycker det illustrerades lite väl.. mycket.
Alltså, jag vill ändå bekräfta igen att scenen är ganska grotesk och förtydliga att jag inte tycker din reaktion var fel.
Barn är så himla knepiga för övrigt, jag tycker aldrig de blir skrämda av det man tror. Skitmycket blod i Mamma Mu = meh. Barnätande monster i Alfons Åberg = pfft. En vattenslang sprutar massa vatten så att barnen behöver gömma sig i Bing eller ett barn som förvandlar sina kläder till andra kläder = paniiikskräckslagen.