Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ar det dags for att starta dagen igen ... I dag ska jag handla, hanga upp lite mer flyers for jobbet's "rummage sale" (ett jattestort garage sale) och baka en tartbotten till Sonen's fodelsedag i morgon. Det blir en jordgubbs tarta "men bara lite gradde" enligt hans onskemal. Jag har nog ett lager rabarber kompott, ett lager mosade jordgubbar och ett lager vanilj kram, hade jag tankt och dekorerar med jordgubbar och ett tunt lager gradde.
Vi har fortfarande de absolut sotaste jordgubbarna har lokalt, de ar inte stora, men sa gudomligt goda att man inte kan sluta ata, sa jordgubbar ar det enklaste for att gora en god tarta just nu. Sedan maste jag nog ga och titta pa tyg ocksa. :cautious:
Låter fantastiskt gott :) !
 
Glad då Mamma häst visade sig vara dräktig idag 🍾 🥳 Så dags att fira. Men är sjukt trött hade nog i princip somnat för natten för sov djupt när sambon väckte mig och sa att de var middag.

Han är ute och jagar åskan i vanlig ordning 😬 förstår inte vad de är som är så roligt!
 
Senast ändrad:
Klockan ar 9am och jag sitter med en avokado till frukost och laddar for att ge mig ut for att handla. Jag kopte en kjol till Camilla som hon tyckte var sa HIMLA fin ... men som ar aldeles for stor for henne (hon ar smal som en raka, men det ar inte kjolen :cautious:) sa jag lovade att fixa den sa hon kan ha den.
Sedan sitter jag har och laser hur @sthu, @Trott, et al pratar om att sy. De ar sa himla duktiga och nu ar jag beredd att rusa ut for att kopa en overlock masking (bestalla kanske ar battre, men det tar tva dagar) och tyg. Jag ser en hel massa tjusiga project framfor mig ... fragan ar om jag kan astadkomma sa fina saker som de gor? 🤔 Men samtidigt kommer jag ihag att jag sydda allt till mig och barnen de de var sma och jag borde ju kunna lara mig igen kan jag tycka.

Och VAR hittar man gratis monster till barn? Helst pa Engelska?
Har dålig koll på gratis mönster, men Ellie & Mac har ofta väldigt billigt på många mönster och en del gratis (för barn och vuxna), tror dom kör wacky Wednesday och massa mönster för 1 dollar bara typ varje vecka.
 
Hörde Måneskins låt Beggin och hjärnan låste sig totalt för ett par ögonblick, för det kändes som att jag kunde refrängen utantill utan att ha hört låten förut…

Sen kom flashbacken och minnet; det är ju en engelsk version av Magnus Carlsons Jag ber dig från 2003 :D!!
 
Hörde Måneskins låt Beggin och hjärnan låste sig totalt för ett par ögonblick, för det kändes som att jag kunde refrängen utantill utan att ha hört låten förut…

Sen kom flashbacken och minnet; det är ju en engelsk version av Magnus Carlsons Jag ber dig från 2003 :D!!

Och Magnus Carlsson har gjort en svensk version av den ursprungliga Beggin från 1967. Men det kanske du visste? Nu fick jag anledning att lyssna på Måneskin för första gången i alla fall!
 
Alltså, jag har en sådan BRA hund! Jag var i duschen och hade ljudboken i örat samtidigt som jag sköljde ur lite färg. Ytterdörren står lite på halvglänt och jag hör inte hennes varningsvoff... tror ni inte hon kommer in I duschen och hämtar mig innan hon springer mot dörren igen.
Det var bara ett amazonpaket, men ändå. Well done shibalisa! :heart
 
Har varit en hektisk dag, försökte packa upp så mycket kläder som möjligt på förmiddagen eftersom det är lättare att packa då. Ner med två lådor i källaren, och till återvinningen med lite plast och tidningar.
Sen kom mamma och vi gick på restaurang och åt alldeles för mycket mat och pratade skit jättelänge. Det var precis så som jag hoppades att min och mammas relation skulle utvecklas efter att jag flyttade hemifrån.
Mamma sa till och med "tack för lunchen! det var jättetrevligt". Jag började gråta när jag stängde dörren efter henne - det är nog första gången mamma har sagt något liknande till mig. O_o :cautious::angel:

Har sedan dess packat, tvättat, städat, duschat och tränat. Men nu får jag sitta ner innan jag går och lägger mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 945
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 193
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 233
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp