Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade inte bestämt mig vart eller var jag skulle rida idag men så hojta en av stallkompisarna och frågade om jag skulle hänga på och bada?! Så det fick det bli till häst barbacka i värmen idag; dock när man är flera plaskar inte pållan som oftast när vi är själva 😅. På vägen upp den sista metern testade vi att trava där vattnet är grundare; tungt i botten men gick några steg och vad det skvätte härligt 😍. För att inte tala om hur härligt det var med en liten galopp helt barfota, älskade häst 💞. Sen gjorde älsklingen 💞 och jag tacos tillsammans 😋. Och konstaterade på en av bilderna från badet där jag ler. Ett leende där jag på riktigt känner att jag börjar må bättre igen. När det mesta verkar reda upp sig, när jag har sänkt tempot i livet och fått en chans att hämta andan och insett hur jag har rusat fram genom tillvaron (!). Livet går inte enbart ut på att existera, vi ska LEVA! ❤.
 
Yes jag fattar ungefär hur det fungerar. Menade inte att man reser tillsammans med en grupp. Med ”organisation” var det just det du beskrev jag syftade till :) Det verkar ju ändå ganska organiserat och vad jag förstår har de också div aktiviteter inom”organisationen”.
Finns ju många sätt att resa på, både mer eller mindre organiserade. Precis som olika sätt att träffa nya människor på :)

Blir ressugen när jag tänker på det :D
Har en resa bokad i början av oktober, oklart om jag kommer iväg pga Corona och div andra parametrar
Ingen aning. Jag har då inte deltagit i några. Flög till destinationen, träffade familjen och fick nyckel till dörren.
Inte värst betungande. Om man vill träffa riktiga människor dvs
 
Paradisfirren verkar klara sig. Han lever fortfarande men ser BEDRÖVLIG ut - uppenbarligen var han ur vattnet såpass länge att fenorna började torka, han har dessutom ett sår på ena sidan som börjat bli infekterat... så hela tanken är behandlad med anitibac och antifung ikväll. Han äter i alla fall och kommer fram och säger hej, men ser så himla sorglig ut. Han förlorar nog en stor del av fenorna innan de växer ut igen. 😟:heart
 
Hemma från systers möhippa. Otroligt roligt, jag missförstod ordentligt och träffade syster + bästa vän där jag egentligen inte skulle varit, hmm. Men det löste sig, vi roddes i en liiiten eka från Hornstulls strand till Skanstull (heder åt hon som slet och rodde mot ström och vind). Hade lite av de vanliga lekarna och gick sedan till en bar vid Reimersholme där de har ett karaoke rum. Tillbringade kvällen med att skråla 80-tals musik (Final Countdown, Hot Stuff, My Way, et al).

Kände mig så otroligt gammal, det var rena ungdomsgården som en av systers vänner uttryckte det. Inte särskilt mycket social distancing om man säger så. Tror en kille som bokstavligen kunde vara min son flirtade med mig :idea: Han var rätt påverkad av rusande drycker.
 
Sa ... i dag var en busy dag. Forst var jag och handlade, mitt i handlet ringde sonen och fragade var pa Lavendel festivalen vi skulle traffas 😳 Vi aker hemmifran nu ... sa han :eek:. Jag ringde maken och varnade att vi glomt medan jag rusade hem for att kasta varorna in i huset och aka vidare till lavendelfestivalen det var trevligt och bra mat "vendors". Sedan kom Camilla med oss hem sa det har varit en upptagen eftermiddag. Phu. I morgon ska vi baka en tarta tillsammans. Oh well ... den blir sa fin som en 4-aring kan gora den.:p

Och nar man handlar borjar man med det viktigaste.
IMG_1814.webp
 
Ingen aning. Jag har då inte deltagit i några. Flög till destinationen, träffade familjen och fick nyckel till dörren.
Inte värst betungande. Om man vill träffa riktiga människor dvs

Ok. Jag har inte haft problem att träffa folk på mina resor. Vad du menar med ”riktiga människor” vet jag inte riktigt, om du menar ”locals” så har det inte varit brist på det heller så jag släpper detta helt enkelt och tackar för sina tips! Vi kanske ska släppa hela rese-spåret så det inte tar över tråden :)
 
Funderar på att kliva upp ur sängen. Eller om jag ska läsa lite först. :D

Planen för dagen är att städa lite. Och tvätta lite. Börja småpacka lite inför att sambon och jag åker till stugan på torsdag. Behöver åka och köpa kattmat också, men det klarar sig till imorgon. Förbaskade katter som inte kan tänka sig att ära samma mat så jag måste åka till två ställen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 930
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 213
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp