Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://servas.org/ är nåt för dig då. Reste hela världen runt på 80-talet med dom fantastiskt, härliga människor finns i alla världsdelar. De flesta pratar engelska också så det går att göra sig förstådd överallt. Du reser som vanligt och bor i vanliga människors hem, så får man kontakter överallt, jag menar verkligen överallt. Från Sydamerika till Australien

Jag har aldrig rest via ngn organisation, men min granntant använde ngt liknande när hon reste runt minns jag.
Jag tycker att det är ganska kul att ta det lite som det kommer :) Jag träffar gärna folk spontant på plats men reser gärna med utvalda vänner som jag vet att jag funkar bra med.
 
Jag har aldrig rest via ngn organisation, men min granntant använde ngt liknande när hon reste runt minns jag.
Jag tycker att det är ganska kul att ta det lite som det kommer :) Jag träffar gärna folk spontant på plats men reser gärna med utvalda vänner som jag vet att jag funkar bra med.
Nja så funkar det inte riktigt. Du reser inte med nån organisation du reser precis som du/sällskapet vill. Sen är det upp till dig var du vill landa. Man får en mega tjock bok med folk som tar emot typ backpackers sen är resten upp till dig. Man skriver ett brev eller e-post där man anger när man beräknas anlända till just deras stad/håla. Så får man svar om det går bra, tänk på att Servas är en världsomspännande organisation så flera kan ju söka just dit just då. Får du ja så är det bara att hoppa på flyget och dra.
 
Nja så funkar det inte riktigt. Du reser inte med nån organisation du reser precis som du/sällskapet vill. Sen är det upp till dig var du vill landa. Man får en mega tjock bok med folk som tar emot typ backpackers sen är resten upp till dig. Man skriver ett brev eller e-post där man anger när man beräknas anlända till just deras stad/håla. Så får man svar om det går bra, tänk på att Servas är en världsomspännande organisation så flera kan ju söka just dit just då. Får du ja så är det bara att hoppa på flyget och dra.

Yes jag fattar ungefär hur det fungerar. Menade inte att man reser tillsammans med en grupp. Med ”organisation” var det just det du beskrev jag syftade till :) Det verkar ju ändå ganska organiserat och vad jag förstår har de också div aktiviteter inom”organisationen”.
Finns ju många sätt att resa på, både mer eller mindre organiserade. Precis som olika sätt att träffa nya människor på :)

Blir ressugen när jag tänker på det :D
Har en resa bokad i början av oktober, oklart om jag kommer iväg pga Corona och div andra parametrar
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 945
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 193
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 233
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp