Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk så olika vi är, jag som aldrig reser annars heller gör mig ju detta varken till eller ifrån...Om jag inte plötsligt ändrar mig nån gång när jag blir äldre haha.

Om du börjar resa så blir det nog en drog 🤪
Jag förstår miljö-aspekten men att resa har gett mig mkt att förstå omvärlden. Möta andra kulturer, andra samhällen, nya människor och fått mig att se mig själv i ett annat ”perspektiv”. Oerhört utvecklande! Inte minst blir en mer streetsmart vilket jag tycker att jag haft hyfsat stor nytta av.
 
Senast ändrad av en moderator:
Om du börjar resa så blir det nog en drog 🤪
Jag förstår miljö-aspekten men det har gett mig mkt att förstå omvärlden. Möta andra kulturer, andra samhällen, nya människor och fått mig att se mig själv i ett annat ”perspektiv”. Oerhört utvecklande! Inte minst blir en mer streetsmart vilket jag tycker att jag haft hyfsat stor nytta av.
Tror jag nämnt det tidigare och du skrev samma sak då så än har jag inte kommit dit hahah! Men jo så sa en vårdtagare jag var kontaktperson till innan hon hastigt gick bort...Hon flög första gången vid 50 och sen tog det fart hihi :).
 
Tror jag nämnt det tidigare och du skrev samma sak då så än har jag inte kommit dit hahah! Men jo så sa en vårdtagare jag var kontaktperson till innan hon hastigt gick bort...Hon flög första gången vid 50 och sen tog det fart hihi :).

Du ser, det är aldrig för sent ;)
Ska tilläggas att jag med resa inte menar solresa/charter och bo i ett hotellområde.
Men alla är ju olika! Jag tror att jag är ganska nyfiken och ”vetgirig” av mig som person. Att resa ger mig intellektuell och social stimulans
 
Du ser, det är aldrig för sent ;)
Ska tilläggas att jag med resa inte menar solresa/charter och bo i ett hotellområde.
Men alla är ju olika! Jag tror att jag är ganska nyfiken och ”vetgirig” av mig som person. Att resa ger mig intellektuell och social stimulans
Nejdå man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig genom åren....;). Förstår hur du menar :). Jag har mest varit väldigt hemmakär och bunden, speciellt när jag hade min gamla häst men han är ju på andra sidan så att säga så det är inte det som eg, hindrar längre, ja förutom att jag som sagt då är väldigt hemmakär haha.
 
Sitter i sängen och återhämtar mig efter en natt med urusel sömn vilket följdes av tidig uppstigning och en massa timmar i stallet, där jag/vi avslutade med att försöka hjälpa ett får som brutit benet väldigt illa (hjälpa tills bonden kom och tog över alltså). Stackars liten, det såg hemskt ut :(

Ska vila en stund nu och sen åka tillbaka till sambons systers familj, som vi agerar flytthjälp åt idag. Jag orkar verkligen inte åka tillbaka igen men det behöver göras. Dessutom har de utlovat vin samt indisk hämtmat som belöning ikväll :d Vila får jag göra en annan dag!
 
I detta nuet:

14997D82-3F58-4044-AADC-65AEB6222220.webp
 
Om du börjar resa så blir det nog en drog 🤪
Jag förstår miljö-aspekten men att resa har gett mig mkt att förstå omvärlden. Möta andra kulturer, andra samhällen, nya människor och fått mig att se mig själv i ett annat ”perspektiv”. Oerhört utvecklande! Inte minst blir en mer streetsmart vilket jag tycker att jag haft hyfsat stor nytta av.

Just att resa i andra kulturer utan att se ned pa dem och tycka att de ar konstiga, utan att forsta varfor de gor saker som for oss ser sa bakvant ut, ar nog det som utvecklar och lar en mest av allt om forstaelse for andra, medkansla for frammande manniskor och en vanlig manniskosyn. ❤️
 
Jag kom hem precis hem efter att ha hjälpt en kompis att flytta. Gissar att jag kommer ha ont i hela kroppen i morgon. :cautious: Klibbigt värre i luften, så nu ska jag raka vägen in i duschen innan jag ska försöka få någon mat i mig. Ska bara orka gå ur bilen. :p
 
Du ser, det är aldrig för sent ;)
Ska tilläggas att jag med resa inte menar solresa/charter och bo i ett hotellområde.
Men alla är ju olika! Jag tror att jag är ganska nyfiken och ”vetgirig” av mig som person. Att resa ger mig intellektuell och social stimulans
https://servas.org/ är nåt för dig då. Reste hela världen runt på 80-talet med dom fantastiskt, härliga människor finns i alla världsdelar. De flesta pratar engelska också så det går att göra sig förstådd överallt. Du reser som vanligt och bor i vanliga människors hem, så får man kontakter överallt, jag menar verkligen överallt. Från Sydamerika till Australien
 
Klockan ar 9am och jag sitter med en avokado till frukost och laddar for att ge mig ut for att handla. Jag kopte en kjol till Camilla som hon tyckte var sa HIMLA fin ... men som ar aldeles for stor for henne (hon ar smal som en raka, men det ar inte kjolen :cautious:) sa jag lovade att fixa den sa hon kan ha den.
Sedan sitter jag har och laser hur @sthu, @Trott, et al pratar om att sy. De ar sa himla duktiga och nu ar jag beredd att rusa ut for att kopa en overlock masking (bestalla kanske ar battre, men det tar tva dagar) och tyg. Jag ser en hel massa tjusiga project framfor mig ... fragan ar om jag kan astadkomma sa fina saker som de gor? 🤔 Men samtidigt kommer jag ihag att jag sydda allt till mig och barnen de de var sma och jag borde ju kunna lara mig igen kan jag tycka.

Och VAR hittar man gratis monster till barn? Helst pa Engelska?
 
Nu ar det dags for att starta dagen igen ... I dag ska jag handla, hanga upp lite mer flyers for jobbet's "rummage sale" (ett jattestort garage sale) och baka en tartbotten till Sonen's fodelsedag i morgon. Det blir en jordgubbs tarta "men bara lite gradde" enligt hans onskemal. Jag har nog ett lager rabarber kompott, ett lager mosade jordgubbar och ett lager vanilj kram, hade jag tankt och dekorerar med jordgubbar och ett tunt lager gradde.
Vi har fortfarande de absolut sotaste jordgubbarna har lokalt, de ar inte stora, men sa gudomligt goda att man inte kan sluta ata, sa jordgubbar ar det enklaste for att gora en god tarta just nu. Sedan maste jag nog ga och titta pa tyg ocksa. :cautious:
 
https://servas.org/ är nåt för dig då. Reste hela världen runt på 80-talet med dom fantastiskt, härliga människor finns i alla världsdelar. De flesta pratar engelska också så det går att göra sig förstådd överallt. Du reser som vanligt och bor i vanliga människors hem, så får man kontakter överallt, jag menar verkligen överallt. Från Sydamerika till Australien
Ska tillägga att det är helt gratis, inga kostnader för boende du kommer in som en i familjen och de bjuder på allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 956
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 203
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 266
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp