Håller tummarna!Verkar som jag fått tag på ett ställe att dreja lite på, känns rimligt att öva på det lite om jag får jobbet som keramiklärare. Kan ju dreja, men var nåt år sedan sist så är lite ringrostig.
Så nu gäller det bara att få jobbet..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna!Verkar som jag fått tag på ett ställe att dreja lite på, känns rimligt att öva på det lite om jag får jobbet som keramiklärare. Kan ju dreja, men var nåt år sedan sist så är lite ringrostig.
Så nu gäller det bara att få jobbet..
Tänk så olika vi är, jag som aldrig reser annars heller gör mig ju detta varken till eller ifrån...Om jag inte plötsligt ändrar mig nån gång när jag blir äldre haha.Funderar och drömmer om resor. Jag önskar så hett och innerligt att det snart ska gå att resa, på riktigt, igen. Jag har märkt att jag far riktigt illa av att inte kunna resa.
Tänk så olika vi är, jag som aldrig reser annars heller gör mig ju detta varken till eller ifrån...Om jag inte plötsligt ändrar mig nån gång när jag blir äldre haha.
Tror jag nämnt det tidigare och du skrev samma sak då så än har jag inte kommit dit hahah! Men jo så sa en vårdtagare jag var kontaktperson till innan hon hastigt gick bort...Hon flög första gången vid 50 och sen tog det fart hihi .Om du börjar resa så blir det nog en drog
Jag förstår miljö-aspekten men det har gett mig mkt att förstå omvärlden. Möta andra kulturer, andra samhällen, nya människor och fått mig att se mig själv i ett annat ”perspektiv”. Oerhört utvecklande! Inte minst blir en mer streetsmart vilket jag tycker att jag haft hyfsat stor nytta av.
Tror jag nämnt det tidigare och du skrev samma sak då så än har jag inte kommit dit hahah! Men jo så sa en vårdtagare jag var kontaktperson till innan hon hastigt gick bort...Hon flög första gången vid 50 och sen tog det fart hihi .
Nejdå man ska aldrig säga aldrig har jag lärt mig genom åren..... Förstår hur du menar . Jag har mest varit väldigt hemmakär och bunden, speciellt när jag hade min gamla häst men han är ju på andra sidan så att säga så det är inte det som eg, hindrar längre, ja förutom att jag som sagt då är väldigt hemmakär haha.Du ser, det är aldrig för sent
Ska tilläggas att jag med resa inte menar solresa/charter och bo i ett hotellområde.
Men alla är ju olika! Jag tror att jag är ganska nyfiken och ”vetgirig” av mig som person. Att resa ger mig intellektuell och social stimulans
Om du börjar resa så blir det nog en drog
Jag förstår miljö-aspekten men att resa har gett mig mkt att förstå omvärlden. Möta andra kulturer, andra samhällen, nya människor och fått mig att se mig själv i ett annat ”perspektiv”. Oerhört utvecklande! Inte minst blir en mer streetsmart vilket jag tycker att jag haft hyfsat stor nytta av.
https://servas.org/ är nåt för dig då. Reste hela världen runt på 80-talet med dom fantastiskt, härliga människor finns i alla världsdelar. De flesta pratar engelska också så det går att göra sig förstådd överallt. Du reser som vanligt och bor i vanliga människors hem, så får man kontakter överallt, jag menar verkligen överallt. Från Sydamerika till AustralienDu ser, det är aldrig för sent
Ska tilläggas att jag med resa inte menar solresa/charter och bo i ett hotellområde.
Men alla är ju olika! Jag tror att jag är ganska nyfiken och ”vetgirig” av mig som person. Att resa ger mig intellektuell och social stimulans
Ska tillägga att det är helt gratis, inga kostnader för boende du kommer in som en i familjen och de bjuder på allt.https://servas.org/ är nåt för dig då. Reste hela världen runt på 80-talet med dom fantastiskt, härliga människor finns i alla världsdelar. De flesta pratar engelska också så det går att göra sig förstådd överallt. Du reser som vanligt och bor i vanliga människors hem, så får man kontakter överallt, jag menar verkligen överallt. Från Sydamerika till Australien