Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan vilken skitmorgon! Jag vaknar i panik av att jag hör skrammel... det är soptömning idag och jag har inte kört ut tunnan :nailbiting: Kastar mig ut (kisse undrade vad i hela friden jag höll på med), kollar längs vägen och jodå, den har åkt förbi mig och håller på att vända (min väg är en återvändsgränd). Greppar min tunna, springer så gott det går ut med den, drar över den till grannen mittemot och väntar (samt hoppas att det inte är något problem) att han ska köra dit. Chauffören flinar som fan och tyckte att du hann ju :cautious:

Nu är jag väck, det där var inte ett bra sätt att vakna på :meh:
Jag har tömning varannan vecka. Men det är sällan jag kommer ihåg att ställa ut tunnan. Kanske varannan eller var tredje gång. Jag sopsorterar ju och det blir väldigt lite sopor. Det mesta jag slänger ä mjölkkartonger och fil dito. Och de skulle jag egentlige kunna lägga i kartongåtervinning.
Men det blir ganska många vändor till återvinningsstället. (som iofs ligger på vägen in till stan)
 
Jag har soptömning var fjärde vecka och då brukar tunnan vara full dock sällan överfull :) Återvinningen ligger på väg till jobbet
 
Har för första gången någonsin fått skavsår mellan benen, vid låren.
Har nu smörja in med liniment för tänkte att det skulle svalka lite men jösses vad det svider istället :eek:
varför får man slav där av alla ställen!!? Har aldrig fått tidigare :confused:
Låren kanske är större nu och skaver mot varandra därför när jag går. Men jag kan inte gå direkt bredbent. Det känns väldigt onaturligt det med. Och trist att inte kunna bära klänning eller kjol
Fast visst kan du använda klänning eller kjol ändå. När det är varmt har jag ofta korta leggings/cykelbyxor under. Då slipper man skavet :up: !
 
Skriver ut mönster på en playsuit/romper. 53 sidor :cautious:
jag måste verkligen få upp och lära mig min projektor! Det blir ju inte av att jag skriver ut alla mönster jag köpt/fått/hittat när de är på 50+ sidor. Det är alldeles för bökigt att jobba med. Blir väl lite lättare nu när jag har ett bord, men ändå.

jaja, nu är skrivaren färdig så nu ska jag se om jag har något tyg som passar. Det kanske jag skulle kollat först :angel:
 
Redo för sista hotellfrukosten :d

Sedan hemfärd och tillbaka till vardagen :crazy:

Men det ska nog gå bra, ska provrida en kollegas häst imorgon och hoppas kunna hjälpa till lite med denne i sommar!
Enda problemet är en sjujäkla smäll på knät i radiobilarna i förrgår, men hoppas knästöd ska hjälpa. Ridningen får inte lida iaf, det är inte ett alternativ :D
 
Var och kollade på coops dörr och det var som väntat stängt. Orkar inte gå till nån annan mataffär för de ligger en bit bort så var in på 7 eleven och köpte yoghurt och billyspizza. Få se om jag orkar gå och handla i nån annan affär i morgon. 😴
Nu ser jag tv och dricker Trocadero :d
 
Äntligen har de börjat släppa nya avsnitt 😄 Perfekt och lyssna på när man mockar och liknande. Väldigt kul att Markus är först ut 🐴 Så sommaren är räddad 😄

Screenshot_20210705-095957.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 956
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 203
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 266
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp