Dejtingtråden del 38

Håller med helt!
Jag är en strong independent woman och kan precis som @cili backa mitt eget släp. Kan även sätta upp mina egna hyllor, laga det dom är trasigt osv. Kan jag inte lär jag mig eller betalar för det.
Jag vill ha en kille som är lösningsorienterad med driv för att matcha mig.
Ingen som ska ta hand om mig och ingen som förväntar sig att jag ska ta hand om honom.
Alltså, jag kan nästan få be om att knycka din text till min profil 😎!

Jag har väldigt svårt för att fastna för nån för mitt absoluta krav är att man ska föra en konversation där han visar intresse och frågar tillbaka.

Nu hittade jag plötsligt en som gjorde det och väldigt mycket var vi samstämmiga om. Vi skev att vi gillade vad vi såg hos varandra och han skrev om tre olika dejter han ville ha. Typ middag hemma då sa jag ehh kanske en fika först, sen frukost dejt och sist promenad.

Han hade nyligen kommit ur ut ett långt förhållande och skulle strax flytta till eget boende. Vi skrev väl i några dagar. Sen dog det. Jag skrev nått som han sen inte har svarat på. Har själv erfarenhet av killar som är för på och då blir jag ointresserad. Sån vill jag inte vara men hur länge kan man låta en konversation vara? Tänker att det är jul nu och man har fullt upp. Nån dag efter jul tänkte jag skriva kort och undra om vi kan ta en fika. Eller fick han kalla fötter nu 😢. Vad tror ni?

Och jag ville ha en händig kille för jag inte tålde teoretiker 😂
Jag fixar också det mesta men det är roligt att ha någon som kompletterar en. Kan renovera hus och tapetsera själv men alltid trevligt om man gör det tillsammans. Och då menar jag inte som att en planerar och en utför det utan verkligen hjälps åt med alla moment 🙂
Håller med! Var så jag tänkte med, men det är väl som en del annat, de som nu är händiga på riktigt har inte behov av att skryta om det.

Jag tror att det är en dålig idé att bli involverad med någon som är så färsk ur ett förhållande att dom fortfarande bor ihop. Eller så ljuger han och egentligen är dom fortfarande tillsammans.
Du har helt rätt. Han tog bort matchningen 🥲. Jag tror att han skrev med flera, vissa saker som vi redan skrivit om frågade han igen… Skit att man kan bli halvmörkt på några dagar utan att ens ha träffats 🤪.

Du har helt rätt. Han tog bort matchningen 🥲. Jag tror att han skrev med flera, vissa saker som vi redan skrivit om frågade han igen… Skit att man kan bli halvmörkt på några dagar utan att ens ha träffats 🤪.

Jag tycker det kanns som ett manligt drag att borja dejta innan de ar redo, typ for att de ar sa vana att vara i ett forhallande att de inte vet hur de finns annars.

Jag hade ju en erfarenhet i somras med en snubbe som jag dejtade i 3 manader, och efter 2 manader fick jag veta att han haft tva langa forhallanden "back to back", och den senaste slutade bara 2-3 manader innan vi forst traffades.

Nar jag forst fragade honom om det havdade han att allt var ok, men sedan brot han upp med mig ett par veckor senare, och sa att mina fragor hade lett honom till sjalvreflektion... :meh:

t.o.m. nar jag anvande en app som framst var for fwb sa brukade jag forsakra mig om att snubben varit singel i minst 3 manader.

Men ja, visst ar det frustrerade hur snabbt man kan bli optimistiskt och hoppfull om nagon som man egentligen inte kanner, och sedan besviken nar det faller ihop!

Sjalv har jag en lovande prospekt med en 37-arig lopare (han siktar pa att springa 65km i veckan!) som jag varit pa tre dejter med.
Hittils bara en massa grona flaggor - jobbar med hallbarhet pa en bank, har ett valdigt aktivit socialt liv, kommunicerar bra, tar initiativ, har t.o.m. promenerat mig hem efter tva av vara dejter!
Det senaste ar ett fenomen som jag normalt inte ar fortjust i, men i detta fall kanns det mer som en trevlig gest och en ursakt att fa spendera lite mer tid med mig, an nagon "Du maste ha manligt skydd for att ga runt pa stan pa kvallarna".

Jag tycker det kanns som ett manligt drag att borja dejta innan de ar redo, typ for att de ar sa vana att vara i ett forhallande att de inte vet hur de finns annars.

Jag hade ju en erfarenhet i somras med en snubbe som jag dejtade i 3 manader, och efter 2 manader fick jag veta att han haft tva langa forhallanden "back to back", och den senaste slutade bara 2-3 manader innan vi forst traffades.

Nar jag forst fragade honom om det havdade han att allt var ok, men sedan brot han upp med mig ett par veckor senare, och sa att mina fragor hade lett honom till sjalvreflektion... :meh:

t.o.m. nar jag anvande en app som framst var for fwb sa brukade jag forsakra mig om att snubben varit singel i minst 3 manader.

Men ja, visst ar det frustrerade hur snabbt man kan bli optimistiskt och hoppfull om nagon som man egentligen inte kanner, och sedan besviken nar det faller ihop!
Det har jag själv gjort 🫣, och det blev ju inte bra. Men jag tar med detta. Helst med äldre barn med och det hade inte denne 😊.

Jag tror "backa med släp-fenomenet" är betydligt äldre än Hooja. Jag minns det som en grej när jag var typ i tjugoårsåldern innan vi ens hade Tinder. :p Att det på något vis skulle vara ett positivt, maskulint drag.

Det enda jag förknippar med "backa med släp" är en hästtjej för det är i allmänhet vi som är riktigt bra på det :rofl: Däremot brukar män TRO att de är bra på att backa med släp... tills de ska göra det :angel:

Känns dom jag skrivit med typ 100 stycken senaste veckan 😅
Riktigt så illa är det inte men det blir ju ett konstant upprepande av samma frågor, samma svar och tillslut vet man knappt vem som är vem och vad man skrivit till vem 😆
Men det finns en som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att träffa. Bor inom rimligt avstånd, inga barn, verkar ganska lik mig i att han behöver ha saker att göra, ett fysiskt jobb osv.
Lite stressad av att han tränar på nivån att han platsar som gladiator 😅
Min bästa gren är liksom att äta flest chips på kortast möjliga tid 🤣
Men jag har ärliga bilder på mig.

På temat backa med släp var jag häromdagen i ett sammanhang där en person uttryckte att ”eller så har man en make som kan backa med släp så man slipper lära sig”. Har funderat mycket efter det, om det verkligen är så många resonerar. Har väldigt svårt att tro att det skulle uttalas i ett hästsammanhang eller i mina övriga sammanhang. Är typ fortfarande chockad.

På temat backa med släp var jag häromdagen i ett sammanhang där en person uttryckte att ”eller så har man en make som kan backa med släp så man slipper lära sig”. Har funderat mycket efter det, om det verkligen är så många resonerar. Har väldigt svårt att tro att det skulle uttalas i ett hästsammanhang eller i mina övriga sammanhang. Är typ fortfarande chockad.
Finns de som inte vill med, särskilt om någon ser. Men när det kommer till kritan är det ingen match alls för dem. Fan heller jag sätter mig och gör bort mig i ett ekipage som jag inte ens är van med.

Finns de som inte vill med, särskilt om någon ser. Men när det kommer till kritan är det ingen match alls för dem. Fan heller jag sätter mig och gör bort mig i ett ekipage som jag inte ens är van med.

Så länge det är ett ekipage jag får köra lagligt så provar jag gärna. Dels så ser jag inte det som att jag gör bort mig om det inte går och dels bör jag lära mig något på kuppen.

Jag har liksom ingen prestige i om jag klarar av det eller ej. Sedan är det givetvis trevligt när ett gäng karlar står och tittar på och en får till en klockren backning. Av någon outgrundlig anledning tror många män att kvinnor inte kan backa med släp :meh:

Helt obegripligt. Jag är ju dessutom särbo, dvs jag har ingen man tills hands jämt för att backa åt mig (det är dessutom totalt främmande med ett sådant tänk!).

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 118
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 591
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008