Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men de tar ju över! Asp är det visst förresten, tror jag här. De har tagit över halva tomten jag blir tokig! Vi går och plockar skott hela tiden men de kommer nya innan man hinner blinka. Måste komma på hur tusan jag kan få väck rötterna…

Tänkte på asp när jag läste ditt inlägg. Att dom beter sig så efter att dom blivit nersågade är väldigt vanligt har jag fått lära mig.
 
Ja men de tar ju över! Asp är det visst förresten, tror jag här. De har tagit över halva tomten jag blir tokig! Vi går och plockar skott hela tiden men de kommer nya innan man hinner blinka. Måste komma på hur tusan jag kan få väck rötterna…

Tyvärr är det enda som hjälper att antingen gräva bort alla (och då menar jag ALLA) rötter eller behandla med glyfosat (som snart blir förbjudet).
 
Ja men de tar ju över! Asp är det visst förresten, tror jag här. De har tagit över halva tomten jag blir tokig! Vi går och plockar skott hela tiden men de kommer nya innan man hinner blinka. Måste komma på hur tusan jag kan få väck rötterna…
Det är i princip en omöjlighet, personligen kör jag över alla rotskott med klipparen = slipper få hela gården invaderad av asp.
 
Vi behandlade dem med Eco-plug (glyfosat) samt borrade hål i dem och hällde i diesel... det funkade.

Ja det krävs väl lite drastiska metoder för att få bort dom 😂 Nu har inte vi asp på gräsmattan men vi har tagit ner flera stora aspar i vår lilla skog och det är en hel del fler stora som måste ner också....den lilla skogen kommer bli en aspskog är jag rädd.
 
Älskar arbetsron jag får när övrig familj är ledig. Vi har två barn, dom har tre kompisar här, behöver inte säg mer va? 😂 Men inte nog med det! Maken startade traktorn och står nu med slipapan och kapar sönder en sprint så han ska kunna koppla isär balvagnarna. Jag måste ha fönstret öppet annars dör jag av värmeslag....Mitt konstorsfönster är ut mot gården där alla är.

Heheheheh.... :rofl:
 
Älskar arbetsron jag får när övrig familj är ledig. Vi har två barn, dom har tre kompisar här, behöver inte säg mer va? 😂 Men inte nog med det! Maken startade traktorn och står nu med slipapan och kapar sönder en sprint så han ska kunna koppla isär balvagnarna. Jag måste ha fönstret öppet annars dör jag av värmeslag....Mitt konstorsfönster är ut mot gården där alla är.

Heheheheh.... :rofl:
Hörselskydd :up:
 
Vaknade precis. Känner mig rätt mör i huvudet efter gårdagens dokumentärmedley. Avslutade med en lång dokumentär om utgrävningen av Edward III kvarlevor 2012.
Inser nu att jag har slut kaffe så jag får dra mig själv och min spillra till kropp till Ica. Iofs 50 m bort men ändå segt

Du menar inte Richard III? Den sista Plantagenet kungen som hittades under en bilparkering?

Hälsningar, Rosornas krig nörd :angel:
 
Älskar arbetsron jag får när övrig familj är ledig. Vi har två barn, dom har tre kompisar här, behöver inte säg mer va? 😂 Men inte nog med det! Maken startade traktorn och står nu med slipapan och kapar sönder en sprint så han ska kunna koppla isär balvagnarna. Jag måste ha fönstret öppet annars dör jag av värmeslag....Mitt konstorsfönster är ut mot gården där alla är.

Heheheheh.... :rofl:

Låter som hemma hos mig. Vägarbete utanför fönstret, större bilväg plus busstation. Samt folk som dräller runt, barn som skriker, fiskmåsar som skriker och skitvarmt i lägenheten pga stora fönster i söderläge och liten gammal lägenhet. Känns som att jobba i en bastu och mitt i vägarbete/zoo samtidigt 👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 965
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 289
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp