Ligger även och funderar på gubbens hus. Pappas svärfar har en liten stuga någon grusväg bort här ifrån, och de samäger både hans hus och vårt. Nu börjar gubben bli gammal och jag har väl en tid funderat på vad de tänker göra med stugan. Jag och mannen har rotat oss så väl här ute på ön, men vår familj växer och det gör även min storebrors. Vi kommer inte få plats alla, och vi drömmer ju om något litet eget.. nu sa pappa idag att de måste ”ta tag i det där hur vi ska göra med stugan” denna sommar. Någon timme innan vi berättade att vi är med barn och pappa blev såklart väldigt glad. Kanske är det dags att fråga. Men det är ju så känsligt. Pengar, syskon, förskott på arv (?), förhoppningar, vad vi själva skulle vara villiga att ge och vad vi ens kan köpa loss det för med tanke på att vi behöver större boende hemma också. Ja, vi har lite att fundera på, men det låter ju inte som att det är helt fel läge att börja prata om det. Det skulle ju inte vara fel, en liten egen stuga, bara ett stenkast från pappa och snart morfar