Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger även och funderar på gubbens hus. Pappas svärfar har en liten stuga någon grusväg bort här ifrån, och de samäger både hans hus och vårt. Nu börjar gubben bli gammal och jag har väl en tid funderat på vad de tänker göra med stugan. Jag och mannen har rotat oss så väl här ute på ön, men vår familj växer och det gör även min storebrors. Vi kommer inte få plats alla, och vi drömmer ju om något litet eget.. nu sa pappa idag att de måste ”ta tag i det där hur vi ska göra med stugan” denna sommar. Någon timme innan vi berättade att vi är med barn och pappa blev såklart väldigt glad. Kanske är det dags att fråga. Men det är ju så känsligt. Pengar, syskon, förskott på arv (?), förhoppningar, vad vi själva skulle vara villiga att ge och vad vi ens kan köpa loss det för med tanke på att vi behöver större boende hemma också. Ja, vi har lite att fundera på, men det låter ju inte som att det är helt fel läge att börja prata om det. Det skulle ju inte vara fel, en liten egen stuga, bara ett stenkast från pappa och snart morfar :heart
 
Jag och Megara håller på att bli galna. De återställer där de dränerat grunden på husen. Stora maskiner som låter så det gungar i golvet och de jobbar verkligen oavbrutet. Höll dessutom på hela helgen vilket förvånade mig. Intressant är att alla som jobbar på som bävrar inte har svenska som modersmål, pratade lite med dem när jag gick förbi - de bad dessutom om ursäkt för att det lät så mycket vilket var lika förvånande.
 
Känner mig superstressad av att jag inte gör någon nytta för mig själv nu på semestern. Eller ja, nytta gör jag ju iom att jag får flytten genomförd. Men jag gissar att det skulle vara mer nyttigt för mig att ta det lugnt. Sen är det en del av mig som typ skriker att jag egentligen borde typ sitta på balkongen och läsa bok, vara ute i naturen, bada, fika, osv. För det är sånt man "ska" göra.
Men så sitter jag mest här framför datorn eller håller på att packa upp eller packa ner, eller är iväg och handlar grejer.
 
Tänkte packa bilen med sopor vi ska köra iväg när sambon kommer hem från jobbet om ett par timmar. Tills jag kom ut och inser att han tagit den större bilen till jobbet idag. Nåja, får väl lata mig en stund till då. För packa i den lilla bilen och köra två gånger har jag ingen lust med. :rofl:
 
IMG_20210705_142002758_PORTRAIT.jpg

Hon hitta maten direkt 🤣 De hade sovit efter de var hos veterinären i morse. De låg i en stor hög när vi kom ❤️ Lite konstigt tycker hon nog de är men god mat bjöds de på iaf 🥰
 
Känner mig superstressad av att jag inte gör någon nytta för mig själv nu på semestern. Eller ja, nytta gör jag ju iom att jag får flytten genomförd. Men jag gissar att det skulle vara mer nyttigt för mig att ta det lugnt. Sen är det en del av mig som typ skriker att jag egentligen borde typ sitta på balkongen och läsa bok, vara ute i naturen, bada, fika, osv. För det är sånt man "ska" göra.
Men så sitter jag mest här framför datorn eller håller på att packa upp eller packa ner, eller är iväg och handlar grejer.
Vilket får dig att känna dig mest avkopplad? Att göra dina "måsten" eller att läsa bok/vara i naturen/bada/fika? Man "ska" inte göra något speciellt (även om folk ofta låter som om det är så). Det man "ska" göra är det som man blir bäst återhämtad av, vare sig det är att få saker gjorda (dvs "måsten") i lugn och ro eller om det är läsa bok/vara i naturen/bada/fika. Hur lång semester har du? Kan du inte bestämma att du tar en viss period till att genomföra det du vill få gjort, och att sedan resten blir rena rama slappandet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 965
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 204
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 289
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp