Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kastat boll åt lille valp. Det var hur kul som helst och hon kom rusandes med rumpan indragen som en räka med sin mini-tennisboll och ville ha kastning. Hur söt och rolig kan man vara liksom? :love:😂

Fö gled jag imorse strax innan 06 ut med lille valp. Orkade inte klä på mig direkt eftersom jag tänkt sova lite till när hon matats och gått på toa. Så jag virade in mig i en filt och hade kvar sovmasken uppdragen på huvudet, håret står rätt upp och jag har inte hunnit få upp ögonen i normal storlek än.
När jag kommer runt husknuten står vår hyresvärd och ett gäng diverse arbetare där. Hello! 🙋‍♀️
Det är ju liksom ALDRIG någon här. Tur att jag inte gick ut i trosor iaf. 😂
 
Efter att vi hade temperaturer pa over 45*C i narmare en vecka kanndes gardagen med 28*C och en bris sval och mycket behaglig. Till och med hundarna hade inga problem. De var i bilburar, fonstren var oppna till halften och bakfonstret oppet (men bakluckan stangd for att vara i fred) och en flakt inne i bilen som blaste bakat. Det kanndes aldrg varmt och hundarna vilade utan att flamta hela dagen. Markligt sa man vanjer sig vid temperaturer.

I dag blir det over 30*C men det ar lungt, jag ska lagga golv plattor i dag och planera for att Maken ska mala vaggar. :p
 
Följer oväder på Regnradar. Vid halv sex tiden blir det blött hos @dobbis :p Förhoppningvis kommer det till oss sen.
Inget än,men hörde att svagt mullrande från Åskar en bit bort,det får vänta lite till jag måste köra o handla i Hörby om jag vill äta idag. Just hemkommen från en roadtrip till Höganäs kakel o klinker 🙈 om jag har last i släpet? Nääääääääääää då :angel:
 
Har tappat det musik-mässigt.
Står och målar och spelar denna och sjunger/dansar med stor inlevelse.


En granne sticker in huvudet och bara ”ja jag förstod att det var du Törnis men asså vafan är detta för playlist?!

:rofl:
 
Är äntligen hemma från stan efter en rörig eftermiddag… hade lastat både min och killens bil full med pant i svarta sopsäckar för att panta på ÅVC så man slipper stå på ICA i hundra år… då var den maskinen avstängd :arghh::arghh::meh: Och de skulle tömt den idag men det hade dem inte gjort… Skulle handla efter på mataffären och på Systembolaget så fick leka Tetris in i bilen för att få plats med allt. Har nu släpat in alla säckar igen och packat upp handlingen och ska nu bara sitta framför fläkten och chilla. Ughhh :p:sleep:
 
Backar upp hårddiskar och svär över TeraCopy som envisas med att tappa kontakten med backupdisken - ok 4.57TB är kanske lite mycket :angel: Funderar på mat, måste ha i mig något riktigt efter att ha levt på bigarråer och jordgubbar. Och irriterar mig på att någon lastbil eller liknande har gått på tomgång i en timme just utanför mitt fönster. Iofs misstänker jag att de lägger asfalt eller något eftersom det doftar bränd asfalt när jag har fönstret öppet.
 
Jobbar på idag med lite allt möjligt. Vissa saker lite halvtungt för kroppen. Tog sedan en sväng till närmaste badet.
Riktigt trevligt! Mycket barnfamiljer. Satte mig nära fåglarna. Jäkla hålligång på vissa av dem.
Badat och till och med hoppade en gång från en hoppborg. Det var inte igår som det hände senast precis.
 
Denna lilla goding hade förresten tagit sig in i Frökens box idag.
Jag bar iväg Grodan Gösta till kärret en bit bort 🐸
1C058DFD-CE60-4006-A2FB-7711E14FD625.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
54 991
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 208
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 303
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp