Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gick ut för att städa hos hönsen, de påstod att det var ALLDELES för tidigt.
På min arbetsplats börjar de första sin arbetsdag 23.00 och de sista 13.30. Så morgon variera ganska mycketVar på jobbet 7.30 för att starta upp ett gäng utbildningar idag (distans såklart). Som tur är har det varit en relativt lugn morgon för att ha så många utbildningsstarter, ofta väcks jag av telefonsamtal. Har lärt mig att man inte kan säga "hör av er på morgonen om ni behöver hjälp" till folk som arbetar inom bygg, vi har olika ideer om vad morgon är
De jobbar bevisligen inte inom bygg!
Är så nöjd över att inte ha jobbmobil, är bara kontaktbar när jag jobbar
Jag har en separat jobbtelefon, min privata har verkligen noll inblandning i mitt jobb. Mitt namn står ingenstans på en hemsida eller något, jag är ingen kontaktperson över huvud taget. Hade telefontid på jobbet och min privata ringer, jag svarar och det är ett jobbsamtal. Snacka om att ha gått bakvägen totalt.Helt sjukt tidigt. Jag får telefonsamtal den tiden ibland, annars har jag ett direktnummer som är blockat när jag har möten inplanerade så jag har lagt in möte 17.00 - 7.30 för att få lite ro. Men har dumt nog mitt mobilnummer i min signatur (måste genast ta bort det) och då ringer man igenom. Då kan det ringa folk 06.45 när jag precis slagit upp ögonen och bara "Jag hittar inte länken till min utbildning!"
Läste nån gång redan i våras, tror jag det var, att de inte skulle vara med mer.Men vad har hänt med tre programledarna som var med innan ? Jag blev helt förvirrad när jag började titta denna gången.....
Jag älskar det! Har inte betalat en mobilräkning på 8 år, företaget tar ju allt så jag behöver inte ens ha en egen mobil längre
Har ni inte någon typ av mail-etikett på ditt jobb? Hos oss är det absolut förbjudet att ha långa (arga) diskussioner i en mailtråd. Det är bättre att ta det direkt med personen, då arga mailtrådar sällan leder någonstans mer än dålig stämning på arbetsplatsen. De få gånger det startats diskussioner via mail har vår chef direkt gått in och avbrutit och hänvisat till att det är bättre att ta det direkt och att hen gärna är behjälplig om problem uppstår typ.Fick precis applåder för mitt diplomatiska mail där jag röt ifrån mot en otrevlig kollega i går.
Så gjorde jag en vår. Jag la in en semesterdag varje vecka under en period. Det var väldigt väldigt välgörande i mitt stressiga jobb.Nä alltså det är ju ett trevligt problem att ha det här! Funderade faktiskt just på att ta ett par onsdagar för att bryta upp veckan lite
I det här hushållet är den som faktiskt bygger den som är sist uppe
Min tanke också, men svårt när man inte ska pilla på munskyddet så mycketJa det blir samma här.. eller så får jag bli bättre på att dricka massor med vatten!
Nej, har inget sånt alls. Det är rätt ofta hela skolan dras in i långa arga mailtrådar. Oftast är det studenterna som drar igång dem och så dras hela skolan med, nu har det varit två bland personalen på kort tid. Känns sådär.Har ni inte någon typ av mail-etikett på ditt jobb? Hos oss är det absolut förbjudet att ha långa (arga) diskussioner i en mailtråd. Det är bättre att ta det direkt med personen, då arga mailtrådar sällan leder någonstans mer än dålig stämning på arbetsplatsen. De få gånger det startats diskussioner via mail har vår chef direkt gått in och avbrutit och hänvisat till att det är bättre att ta det direkt och att hen gärna är behjälplig om problem uppstår typ.