Såpa som såpa?

Mina sociala medier bombas med reklam för Västerbottensåpa.
Visst, gillar konceptet, men undrar om det verkligen är så stor skillnad på såpa och såpa? Ska jag köpa den nästa gång jag köper såpa (dyr!)
Erfarenheter?
Vi använder det märket och tycker det är jättebra. Bättre än annan såpa enligt oss iaf.

Jag har använt Västerbotten såpa för att tvätta och underhålla altanen. Var superbra tyckte jag! Luktade gott, träet blev lent och behagligt att gå på och fick en fin, naturlig ton av silver.

Mina sociala medier bombas med reklam för Västerbottensåpa.
Visst, gillar konceptet, men undrar om det verkligen är så stor skillnad på såpa och såpa? Ska jag köpa den nästa gång jag köper såpa (dyr!)
Erfarenheter?
Har inte testat Västerbottensåpa.

Men Linoljesåpa från byggnadsvårdsbutiken som jag använder ibland är en oändlig skillnad mot vanlig såpa från ICA. När jag använder den på skurgolvet på landet får det en underbar silkig nästan rosa (glöm inte att såpa används med kallt vatten vid skur) ton. Mitt matbord (det är bara inoljat vid köp) härdar och blir en vacker mörk ekton. Med vanlig såpa tycker jag "bara" det blir rent rätt och slätt :) Den från byggnadsvårdsbutiken är så fin att man rent av kan ha den istället för tvål i badrummet.

Gissar kanske att så länge inte trä eller händer är inblandade är det kanske ganska egalt? Men har som sagt inte testat Västerbottensåpa.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
316
Juridik & Ekonomi Jag får gång på gång på facebook upp reklam för en produkt som ska hjälpa hästar med "ömma fötter" aka fång. Är det verkligen lagligt...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
Kultur Mamma har bjudit med mig på en en weekendresa till Öland nästa helg :) . Vi ska bo på hotell, äta gott och vara med på aktiviteter på... 2
Svar
20
· Visningar
1 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka