Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågar åt en kompis: är det rimligt att ens sambo har en liten genomgång hur vapen fungerar i praktiken när man plöjt drygt fyra säsonger supernatural?

P.s. Vapnen i fråga är inte funktionsdugliga :angel:

Du, jag får ALLTID veta vilka vapen som är i bild och hur de använder dem fel. Det kvittar vilken film/serie det är :rofl: Särbon är kusligt bra på vapen (det är i stil med att jag oftast ser vilka blodslinjer en arabhäst har). Hade jag inte haft den kunskapen (dvs ett enormt intresse sedan länge) hade jag varit förvånad hur snabbt särbon ser vad det är för vapen :laugh:
 
Min Mamma är underbar. Hennes humor är så torr!
hon klagar över kvaliteten på en handduk som hon köpte 1967! (på skoj)
Klart man hänger på!
1610139080580.png
 
Senast ändrad:
Tittar på Göta kanal filmen del 2.
Blir lite nostalgisk var med som statist i 1:an. Eller rättare sagt mest hästen. De ville att hästarna skulle beta uppe vid kanalen så de syntes när båtarna körde förbi. Så vi fick se till att de befanns sig på rätt ställe när de filmade. Vi stalltjejer stod i en klunga i bakgrunden med folk den scenen klipptes bort. Av hästarna ser man om man är väldigt snabb några få sekunder av, kanske 2-3
Vi fick lunch som arvode och käkade samtidigt som skådespelarna otroligt spännande.
Åh jag stör mig på att de vänt på kanalens placering utanför vår lilla Ica I den filmen och affären var ju såklart avstängd för inspelning så jag kunde inte hämta ut min sadel 😅.
 
Håller på att garva ihjäl mig på Anders komikern vad han heter på SVT 1 just nu.
Nu som har finska äldre mammor KOMMER känna igen er 😂😂

när jag var lite fick jag gå i snöstorm och vargar kom och Anders världskriget osv.

Anders: jag fick bara fem julklappar

mamman: jag fick en apelsin!

"Jak blev inlåst i pastun i förtifem minuter, det var tvåhundratsjugefem krader varmt" :laugh:
 
Håller på att garva ihjäl mig på Anders komikern vad han heter på SVT 1 just nu.
Nu som har finska äldre mammor KOMMER känna igen er 😂😂

när jag var lite fick jag gå i snöstorm och vargar kom och Anders världskriget osv.

Anders: jag fick bara fem julklappar

mamman: jag fick en apelsin!
Om jag känner igen mig.
Min mormor träffade en gång min ex frus farfar.
Han klagade över att ungdomen var vek och skulle inte klara vad han växte upp med.
Hon tog och hällde upp lite whiskey och lutade sig bakåt i soffan.
Nå, hur var det när ryssen sköt på dig? var hennes fråga.
Han höll tyst.
 
Om jag känner igen mig.
Min mormor träffade en gång min ex frus farfar.
Han klagade över att ungdomen var vek och skulle inte klara vad han växte upp med.
Hon tog och hällde upp lite whiskey och lutade sig bakåt i soffan.
Nå, hur var det när ryssen sköt på dig? var hennes fråga.
Han höll tyst.
Man har inget att komma med öht de har alltid haft det hundra resor värre och mer därtill 😅

kolla avsnittet! Kan tänkas att mamman ändå överdrives nåååågot när det blev tal om att fajtas med vargar och björnar på väg till skolan.
och nej skolan ställdes givetvis inte in då läraren saknades. Vikarie blev en Björn 👍

😂😂
 
Inget nattsudd här heller idag 🤪 Bäst att sova tidigt, sambon börjar jobba vaken natt igen efter över 1 år med Jour. Han kommer vara grinig som tusan imorgon misstänker jag då han sover dåligt när han jobbar vaken natt. Så åker väl och släpper ut luddbollarna imorgon istället och försöker hålla mig borta 😅 Kanske kan låna Trulis för en tur på skogen ...
 
Ligger i sängen och undrar lite hur det ska gå med allt framöver. Folk pratar om att 2020 var så hemskt, men för mig verkar januari i år bli värre än om man samlat allt elände tillsammans från hela förra året. Tokigt trött nu, ska försöka sova (och tänka på de bra saker som faktiskt finns ändå).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp