Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite irriterad på mig själv. Skulle hämta/köpa en nyckel så jag kommer in i förrådet i källaren. Skulle varit där kvart över tre, men som tur var så ringde jag och kollade och de stänger tre på fredagar. Jaja får ta det på måndag särskilt som det är en bra bit att gå och det är snöblandat regn och sörja.

Hämtade ut ett paket på ICA som jag väntat på ett bra tag men det är lite krångligt med den. Och slirade sedan hem efter att ha glömt att gå på apoteket. Nu sitter jag och väntar på min kattmat i röd t-shirt, lila kofta svarta mysbyxor och orangea sockor :D och planerar att göra fajitas ikväll.
 
skilj distansundervisning från fjärrundervisning. Skolan delar ut hemuppgifter. De flesta högstadiebarn har mobiler de kan läsa mail och gå in på skolplattformen på.
De flesta ja, men inte alla. Och det är inget godtagbart undervisningsverktyg. Jag förstår att man måste minska smittspridning, men jag tror att det här är en riskabel väg. De elever som inte mår bra hemma eller har tillgång till arbetsverktyg skäms troligen över det så att de inte vågar säga något.
 
De flesta ja, men inte alla. Och det är inget godtagbart undervisningsverktyg. Jag förstår att man måste minska smittspridning, men jag tror att det här är en riskabel väg. De elever som inte mår bra hemma eller har tillgång till arbetsverktyg skäms troligen över det så att de inte vågar säga något.
Ja det är ett problem
Vi brottas med detta problem även annars.
Vi har förberett datorlösa arbeten.
Även om våra elever har 1-1 datorer i första klass har inte resten av lågstadiet det.
Så vi har gjort stenciler för 14 dagar som eleverna kan göra även utan vuxenhjälp.
Vi hoppas ju slippa använda dem dock .
 
Väntar på en tvättmaskin som mullrar i fjärran. Kissekatterna snarkar, dekorativt ihopkringlade, det är kolsvart ute och jag känner mig lite halvslapp. En relativt effektiv dag, även om jag inte hann skriva ngt till universitetet så hann jag ändå med att göra klart planeringen fram till sportlovet, dubbelkolla kallelser inför kommande vecka, ha två meet-möten, och göra en god potatisgryta.
 
Tittar på Göta kanal filmen del 2.
Blir lite nostalgisk var med som statist i 1:an. Eller rättare sagt mest hästen. De ville att hästarna skulle beta uppe vid kanalen så de syntes när båtarna körde förbi. Så vi fick se till att de befanns sig på rätt ställe när de filmade. Vi stalltjejer stod i en klunga i bakgrunden med folk den scenen klipptes bort. Av hästarna ser man om man är väldigt snabb några få sekunder av, kanske 2-3
Vi fick lunch som arvode och käkade samtidigt som skådespelarna otroligt spännande.
 
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.
 
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.
Alltså, vad är det för fel på folk :banghead:

Bra svarat :up:
 
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.
På riktigt!!! Var är det för fel på människan :yuck:

Edit: snacka om misslyckad människa den där som känner ett behov av att försöka trycka ner någon efter 15 år :crazy:
 
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.
O_o Men det måste ju ha slagit slint hos henne? Varför i hela världen får man ens för sig att skriva något dylikt? Och hur vet hon att du inte har barn? Det är ju inte alltid sånt man skriver ut på sociala medier, syrran som exempel har inte lagt ut en enda bild på sitt andra barn, han blir tre i sommar.
 
Och där kom mejlet från sonens skola, de kommer att köra fjärrundervisning två dagar den kommande veckan och så får man se hur det blir nästa vecka. I mejlet fick vi även information om hur vi kan hämta mat om vi vill och om man inte har tillgång till internet hemma eller av annan anledning behöver vara i skolan så ska man prata med sin mentor så löser man det. Det var väl ganska väntat ändå.
 
O_o Men det måste ju ha slagit slint hos henne? Varför i hela världen får man ens för sig att skriva något dylikt? Och hur vet hon att du inte har barn? Det är ju inte alltid sånt man skriver ut på sociala medier, syrran som exempel har inte lagt ut en enda bild på sitt andra barn, han blir tre i sommar.

Och hur kan hon ha missat att jag är gift? Knappast ensam och oälskad.
Ja herregud. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
 
Och hur kan hon ha missat att jag är gift? Knappast ensam och oälskad.
Ja herregud. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Jag skulle nog mest tycka synd om henne, uppenbarligen är det något fel på henne. :cautious: Folk får för sig så mycket konstigt, jag hade en bekant som undra om jag och maken skulle skiljas för vi skrev aldrig gulliga saker till varandra på facebook. :crazy: Nej jag brukar prata direkt med min man, ser liksom inte riktigt anledningen till att annonsera det på facebook.
 
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.
Men hjälp, vad märkligt O_o
Och fel på så många plan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp