Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet! Jag skulle köpa ett föl, men så plötsligt hade jag köpt två. :confused: :eek: Oups. (en nordsvensk och ett halvblod)

Visa bifogad fil 62887
Shit happens.

Ett år hade vi ett ensamt hingstföl. Så vi köpte en välstammad kompis på telefon. Då förolyckades fölet så vi fick köpa en kompis till kompisen....

God vän skulle tentaläsa och råkade köpa ett russto med föl. Hon jobbar med halvblod.
 
Shit happens.

Ett år hade vi ett ensamt hingstföl. Så vi köpte en välstammad kompis på telefon. Då förolyckades fölet så vi fick köpa en kompis till kompisen....

God vän skulle tentaläsa och råkade köpa ett russto med föl. Hon jobbar med halvblod.

Hmmm! Ja det där med att råka beställa liiite för många fröpåsar när Impecta har fri frakt, eller asa hem spontana växtköp från plantskolan känns genast som en ganska liten last i sammanhanget. (måtte inte häst- eller det allmänna djurköpandet eskalera på samma sätt) :nailbiting:
 
Var lite snäll och stöttade vår ena lokala ridklubb. Har bestämt mig egentligen för att inte köp några nya kläder för ens 1 de går sönder och 2 tills kilona börjar rasa av 😝 Men har ju inga träningsbyxor kvar de sista har de gått hål i efter lång trogen tjänst så beställde två par nya och stöttade samtidigt ridklubben 🤷🏻‍♀️ Win Win de får vara min goda gärning för idag.
 
Pust! Lyssnat på seminarium och redovisat uppgift på förmiddagen. Hunnit rida och blivit genomklämd av fysioterapeut en timme. Veckohandlat och nu suttit några timmar och filat på nästa hemtenta.
Hade förhoppningen att jag skulle kunna skriva klart den ikväll men hur lång tid tar det att leta vetenskaplig artikel som passar i sammanhanget... Såååå tråkigt, men nödvändigt.
Nåja får bli lite plugg i helgen helt enkelt.
 
Blev en sväng in till stan ikväll för att köpa nästan sprillans nya dubbdäck som bästa sambon lagt på nu ✌🥰. Är ju förkastligt att slita dubbarna på barmark så har ju kört med åretruntdäck ända tills nu. Blev till sist vinter så efter att ha KRYPKÖRT i två dagar är det skönt med rejäla vinterdäck på plats 💃. Nu blir det soffhäng och kvällis, sen sova 😴.
 
Blev en sväng in till stan ikväll för att köpa nästan sprillans nya dubbdäck som bästa sambon lagt på nu ✌🥰. Är ju förkastligt att slita dubbarna på barmark så har ju kört med åretruntdäck ända tills nu. Blev till sist vinter så efter att ha KRYPKÖRT i två dagar är det skönt med rejäla vinterdäck på plats 💃. Nu blir det soffhäng och kvällis, sen sova 😴.
Ska köra förbi min verkstad i morgon i samma ärende, då jag ff kör på nya sommardäck, men i slutet av nästa vecka ska jag ut med trailer på dom riktiga vägarna,så inget att be för.
 
Ska gå upp för att duscha och sen slira till VFUn. Totalt 4 dagar kvar och just nu är magkänslan ”bleh” pga allt prat om ”för mycket folk på plats, min VFU-kamrat får inte komma på måndag (jag är hemma med barn då ändå). Men magkänslan brukar ordna upp sig väl på plats som tur är.
 
Hostar och väntar på provsvar
Ska lägga mig på soffan en stund
Värker i alla leder så ska ta smärtstillande med.
Ska ingenstans idag förutom till återvinningen eventuellt så
 
Skidåkning, lunch och nu Tour de ski :)
Mamma och dottern har varit ute i snön och lekt också :D

IMG_20210108_131731.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp