Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Crock-potten är laddad idag också. Denna gång med ingredienser till risgrynsgröt (som det inte finns någon anledning alls att sluta äta bara för att julen är förbi :D !)..... :d

Det fortsätter singla ner snö, och vi har tagit en promenad med ett styck lycklig hund. Han ÄLSKAR snö! Han blev så till sig att han for runt i cirklar och högg oss båda lekfullt i vaderna..... :D
 
Jahapp fick ett brev om att ett paket finns att upphämta - åker tillbaka till Tyskland imorgon. Trodde det var på lokala ICA så slirade mig dit, snöar men plus på marken så det blir hal sörja. Väl där upptäckte jag att det var på postterminalen i Årsta in ICA. Surade och köpte lite majskorn och tortillabröd och tänker göra fajitas i helgen. Slirade tillbaka och satt i telefonkö till PostNord.

Visade sig att det var mitt försvunna, innan jul, paket som tydligen hittats! Men eftersom återsändning är imorgon så kunde jag inte beställa utkörning. Pratade med trevlig kundtjänst som hjälpte mig och fixade och paketet (med kattmaten jag köpte som försvann och nu återfunnits) levereras imorgon tillsammans med paketet med kattmat jag köpte som ersättning :meh: Ergo, en myckenhet kattmat finns nu. Kommer inte återbetala återbetalningen förrän jag har kattmaten i min hand.
 
Är på jobbet och misstänker att det inte kommer hända något i dag (så borde jag inte skriva - det är ju då det blir läckor i toaletter) Känner mig allmänt nere, värdelös och hopplös, har ont överallt och huvudvärk. Men jag gissar på att det är pms.

Var snäll mot mig i morse och drog på mig den mjukaste, varmaste, gosigaste tröjan som luktar supergott lite svagt av tvättmedel. Det får bli min snuttefilt i dag.
Det slår aldrig fel. Läckande handfat på g nu. Läcker riktigt mycket också. :arghh:
I morgon kommer det vara kaos, och allt sprängs, och folk på skolan blir zombiesar och alla handfat läcker och frysarna får liv och försöker mörda alla blondiner och någon har snott min matlåda!
Nu kanske jag får det lite lugnt i morgon :idea:
 
Ungarna ville vänta med att åka bob tills maken kom hem så vi får gå ut och leka lite efter middagen. Får tända ridbanan så borde det lysa upp nog mycket borta vid skogen där vi brukar åka 😅
 
Hämtat ut en stor bunt kurslitteratur eller ja två paket kom i postlådan 😝 Köpt Mush åt gammal katta så hon blir nöjd eller som min sambo säger - har Rullen fått köttbullar idag 😂

Nu tänker jag slänga mig på soffan med kaffe. Min sambo dyker väl upp vad de lider han har suttit i gömsele sedan inatt för att spana på örnar 🤨
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp