Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag iaf på plats. Men det är kallt här. Har fleeceunderställ och mjukiskläder men det räcker inte, som tur är så tog jag med en filt. Det är synd bara att kontoret är som en liten butikslokal med två enorma skyltfönster.
 
Gick med i ett möte men chefen kom inte. Så vi surrade en stund och skrattade ihjäl oss åt hopplösheten i frågorna "vad gjorde du på jul/nyår?" och "fick du några bra julklappar". Vi kom fram till att det kan vara de sämsta mest oengagerade, deppiga och ångestladdade frågorna man kan få efter jul och nyårshelgerna.
Jobbarkompisen skrev upp att det var det vi hade pratat om i mötesprotokollet.

Gillar 15 minuter långa möten där man kommer fram till saker :D Gjorde mig på mycket bättre humör i alla fall.
 
Haha nej här kacklas de mest och mitt hjärnkontor fixar inte de, är väl också väl lite bitter också över att jag fick tillbaka förr uppgiften med ett U men samtidigt var jag beredd på de då uppgiften var krånglig ..
Ja då är det värre förstås. Vi har väl förberedda uppgifter som knyter an till den VFU vi nästan är färdiga med :)
 
Äntligen fick vi lite snö här också! :love: Sambon och jag kastade oss ut och gick en lång promenad i parken före jobbet. Där hade vi också turen att stöta på min bästa kompis och hennes hund, som blev så glad att se oss att jag tror hela grannskapet hörde hennes glädjetjut (hundens alltså, inte kompisens :D). När vi hade pratat en stund och sambon och jag fortsatte själva upptäckte vi efter ungefär 100 meter att hunden hade följt efter oss istället för att stanna hos matte, hon ville gärna gå med oss på promenad! :laugh::love: Vi fick lotsa tillbaka henne till matte där hon fick koppel på sig med ett löfte om att vi ses snart igen 😊

Nu sitter jag och försöker få lite jobb gjort, men konstigt nog är det betydligt mer lockande att scrolla på Buke och läsa om läget i USA...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 766
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp