Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det fuktigt på toppen kombinerat med - 7 grader. Det leder till vissa problem med glasögonen :p

IMG_20210107_111430.webp
 
@Hoarfrost och @Ninnurur se er som inbjudna till hösten för att kratta löv! Jag kan stå för mat och fika! :) Snön gör mig mindre, vi har stor gård och stor lastmaskin. :idea: Även om maken hävdar att vi nog behöver en snöslunga :meh: jag tycker att det finns viktigare saker att köpa före det.

Jag kan erbjuda samma upplägg (slänger in rökta räkor också :D) @Ninnurur @Hoarfrost :up:
 
Jag höjer dina rökta räkor med rökt rådjur, älg eller vildsvin. :idea: Maken har satt sin nya hobby i spel och har byggt en rök, beställt nitritsalt och nät, köpt 3 kg alspån och diverse olika termometrar. :crazy::D

Jag kontrar med ovanstående minus vildsvin men plus ren och äkta fjällröding, fiskad av en äkta norrlänning :D

Edit: KÖPT alspån?! Har ni inte tillgång till skog?! :nailbiting:

Edit 2: Jag kan se till så allt är rökt av en äkta norrlänning också :rofl:
 
Jag kontrar med ovanstående minus vildsvin men plus ren och äkta fjällröding, fiskad av en äkta norrlänning :D

Edit: KÖPT alspån?! Har ni inte tillgång till skog?! :nailbiting:
:rofl: Minus ren och fjällrödning, men lax och gös! :)

För att det går fortare att köpa sig en säck... :meh: Dessutom kostade 3 kg typ 100 kr så det kändes som rätt överkomligt och snabbt. Men jag är tveksam till om mina äppelträd kommer att överleva den gallring som tydligen planerats. :cautious::crazy:
Kom på hjort! Jag kan lägga till gjort också till spelet! :) Och hare men jag undrar om det blir så gott rökt. Eventuellt även bäver, men det tänker jag inte äta själv. :rofl:
 
:rofl: Minus ren och fjällrödning, men lax och gös! :)

För att det går fortare att köpa sig en säck... :meh: Dessutom kostade 3 kg typ 100 kr så det kändes som rätt överkomligt och snabbt. Men jag är tveksam till om mina äppelträd kommer att överleva den gallring som tydligen planerats. :cautious::crazy:
Kom på hjort! Jag kan lägga till gjort också till spelet! :) Och hare men jag undrar om det blir så gott rökt. Eventuellt även bäver, men det tänker jag inte äta själv. :rofl:

Hm... jag kan gulla med särbons kusin så kan jag lägga till regnbågslax också (återigen, fiskad av en äkta norrlänning) :D

Edit: Och abbarn givetvis! Svärfar är duktig på att dra upp dem :up:

Edit 2: Jag vill heller inte äta bäver... oavsett om den är rökt eller ej :cautious:
 
Hm... jag kan gulla med särbons kusin så kan jag lägga till regnbågslax också (återigen, fiskad av en äkta norrlänning) :D

Edit: Och abbarn givetvis! Svärfar är duktig på att dra upp dem :up:

Edit 2: Jag vill heller inte äta bäver... oavsett om den är rökt eller ej :cautious:
Jag kan erbjuda att man får fiska upp sin egen abborre på gångavstånd från röken, snacka om färska produkter! :)
edit längre tillbaka fanns det även ädelfisk men den har dött ut, *viskar* men det finns kräftor :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp