Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det fuktigt på toppen kombinerat med - 7 grader. Det leder till vissa problem med glasögonen :p

IMG_20210107_111430.webp

@Hoarfrost och @Ninnurur se er som inbjudna till hösten för att kratta löv! Jag kan stå för mat och fika! :) Snön gör mig mindre, vi har stor gård och stor lastmaskin. :idea: Även om maken hävdar att vi nog behöver en snöslunga :meh: jag tycker att det finns viktigare saker att köpa före det.

Jag kan erbjuda samma upplägg (slänger in rökta räkor också :D) @Ninnurur @Hoarfrost :up:

Jag höjer dina rökta räkor med rökt rådjur, älg eller vildsvin. :idea: Maken har satt sin nya hobby i spel och har byggt en rök, beställt nitritsalt och nät, köpt 3 kg alspån och diverse olika termometrar. :crazy::D

Jag kontrar med ovanstående minus vildsvin men plus ren och äkta fjällröding, fiskad av en äkta norrlänning :D

Edit: KÖPT alspån?! Har ni inte tillgång till skog?! :nailbiting:

Edit 2: Jag kan se till så allt är rökt av en äkta norrlänning också :rofl:

Jag kontrar med ovanstående minus vildsvin men plus ren och äkta fjällröding, fiskad av en äkta norrlänning :D

Edit: KÖPT alspån?! Har ni inte tillgång till skog?! :nailbiting:
:rofl: Minus ren och fjällrödning, men lax och gös! :)

För att det går fortare att köpa sig en säck... :meh: Dessutom kostade 3 kg typ 100 kr så det kändes som rätt överkomligt och snabbt. Men jag är tveksam till om mina äppelträd kommer att överleva den gallring som tydligen planerats. :cautious::crazy:
Kom på hjort! Jag kan lägga till gjort också till spelet! :) Och hare men jag undrar om det blir så gott rökt. Eventuellt även bäver, men det tänker jag inte äta själv. :rofl:

:rofl: Minus ren och fjällrödning, men lax och gös! :)

För att det går fortare att köpa sig en säck... :meh: Dessutom kostade 3 kg typ 100 kr så det kändes som rätt överkomligt och snabbt. Men jag är tveksam till om mina äppelträd kommer att överleva den gallring som tydligen planerats. :cautious::crazy:
Kom på hjort! Jag kan lägga till gjort också till spelet! :) Och hare men jag undrar om det blir så gott rökt. Eventuellt även bäver, men det tänker jag inte äta själv. :rofl:

Hm... jag kan gulla med särbons kusin så kan jag lägga till regnbågslax också (återigen, fiskad av en äkta norrlänning) :D

Edit: Och abbarn givetvis! Svärfar är duktig på att dra upp dem :up:

Edit 2: Jag vill heller inte äta bäver... oavsett om den är rökt eller ej :cautious:

Hm... jag kan gulla med särbons kusin så kan jag lägga till regnbågslax också (återigen, fiskad av en äkta norrlänning) :D

Edit: Och abbarn givetvis! Svärfar är duktig på att dra upp dem :up:

Edit 2: Jag vill heller inte äta bäver... oavsett om den är rökt eller ej :cautious:
Jag kan erbjuda att man får fiska upp sin egen abborre på gångavstånd från röken, snacka om färska produkter! :)
edit längre tillbaka fanns det även ädelfisk men den har dött ut, *viskar* men det finns kräftor :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 999
· Visningar
56 287
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Visst har läskburkar i aluminium blivit tunnare? Tycker de blir lättare intryckta när man håller i dem. Mindre motstånd mot fingrarna. 🤔
Svar
14
· Visningar
3 519
Senast: MiaMia
·
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka