Håller med, det är hur mysigt som helst att skotta snö. Samma med att kratta lövJa? Man slipper tänka och bara går där fram och tillbaka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med, det är hur mysigt som helst att skotta snö. Samma med att kratta lövJa? Man slipper tänka och bara går där fram och tillbaka
Fick en sån där bild i huvudet från någon katastroffilm, huvudrollsinnehavare försöker rädda alla från de anfallande zombierna/monster/flodvåg och på ett kontor sitter någon och bara "nej tack jag har lunch just nu"Någon försöker minsann slå ner dörren till kontoret. Ett himla bankande och sparkande på dörren. Jag har lunch dock så de får vänta
Ja? Man slipper tänka och bara går där fram och tillbaka
Det hade varit jag alla dagarFick en sån där bild i huvudet från någon katastroffilm, huvudrollsinnehavare försöker rädda alla från de anfallande zombierna/monster/flodvåg och på ett kontor sitter någon och bara "nej tack jag har lunch just nu"
Håller med, det är hur mysigt som helst att skotta snö. Samma med att kratta löv
Jag tror du skulle uppskatta min nästa kurs så varför inte?Du kan få komma hit i nästa vecka och skotta min infart
@Hoarfrost och @Ninnurur se er som inbjudna till hösten för att kratta löv! Jag kan stå för mat och fika! Snön gör mig mindre, vi har stor gård och stor lastmaskin. Även om maken hävdar att vi nog behöver en snöslunga jag tycker att det finns viktigare saker att köpa före det.
Jag höjer dina rökta räkor med rökt rådjur, älg eller vildsvin. Maken har satt sin nya hobby i spel och har byggt en rök, beställt nitritsalt och nät, köpt 3 kg alspån och diverse olika termometrar.Jag kan erbjuda samma upplägg (slänger in rökta räkor också ) @Ninnurur @Hoarfrost
Jag höjer dina rökta räkor med rökt rådjur, älg eller vildsvin. Maken har satt sin nya hobby i spel och har byggt en rök, beställt nitritsalt och nät, köpt 3 kg alspån och diverse olika termometrar.
Minus ren och fjällrödning, men lax och gös!Jag kontrar med ovanstående minus vildsvin men plus ren och äkta fjällröding, fiskad av en äkta norrlänning
Edit: KÖPT alspån?! Har ni inte tillgång till skog?!
Min make är som en nidbild av en norrlänning Nej nu var jag lite elak!Jag kontrar med ovanstående minus vildsvin men plus ren och äkta fjällröding, fiskad av en äkta norrlänning
Edit: KÖPT alspån?! Har ni inte tillgång till skog?!
Edit 2: Jag kan se till så allt är rökt av en äkta norrlänning också
Minus ren och fjällrödning, men lax och gös!
För att det går fortare att köpa sig en säck... Dessutom kostade 3 kg typ 100 kr så det kändes som rätt överkomligt och snabbt. Men jag är tveksam till om mina äppelträd kommer att överleva den gallring som tydligen planerats.
Kom på hjort! Jag kan lägga till gjort också till spelet! Och hare men jag undrar om det blir så gott rökt. Eventuellt även bäver, men det tänker jag inte äta själv.
Jag kan erbjuda att man får fiska upp sin egen abborre på gångavstånd från röken, snacka om färska produkter!Hm... jag kan gulla med särbons kusin så kan jag lägga till regnbågslax också (återigen, fiskad av en äkta norrlänning)
Edit: Och abbarn givetvis! Svärfar är duktig på att dra upp dem
Edit 2: Jag vill heller inte äta bäver... oavsett om den är rökt eller ej