Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en promenad imorse och sen försökte jag smöra för min häst vid lunch efter mockning 😂🤷🏻‍♀️ Han är grinig och tycker att matte du kan dra du har ändå inte vart här på hela veckan och inga morötter hade du i fickan heller hmpft ... Han tinade upp till slut men han är verkligen en sur gubbe när han lägger den sidan till. 😂 Min mamma köpte honom just pga av hans personlighet som föl. Hon älskade att han var så trulig 😂❤️

Nu borde jag plugga men tar nog en liten soffpaus först för kommer behöva plugga hela helgen ändå 😴
32E929EC-8B85-430F-BA24-EC5DFCAD4754.webp
 
Precis avslutat ett snabbinkallat nämndmöte via Teams.
Beslut om distansundervisning för åk 8 resp 9 varannan vecka under en månad. Allt få att minska smittspridningen. Det blir en tredjedel färre e´lever i skolan. Det borde hjälpa lite i alla fall, i kombo med allt annat som görs.
 
Precis avslutat ett snabbinkallat nämndmöte via Teams.
Beslut om distansundervisning för åk 8 resp 9 varannan vecka under en månad. Allt få att minska smittspridningen. Det blir en tredjedel färre e´lever i skolan. Det borde hjälpa lite i alla fall, i kombo med allt annat som görs.
Hoppas att skolan sett till att alla elever har en dator då... Vi skulle vara körda om A fick distansundervisning.
 
Ojdå. Vår barrar fortfarande i princip ingenting. Det är nästan lite sorgligt, för snart vill jag slänga ut den. Men det är ju inte kul när den fortfarande är så FIN.... :cautious:

Aldrig haft en gran som barrat så mycket som den här. Brukar hålla sig fina längre. Hästarna brukar alltid få granen när vi är klara med den, men den här va inte så mycket att ge till dom 😅
 
Precis avslutat ett snabbinkallat nämndmöte via Teams.
Beslut om distansundervisning för åk 8 resp 9 varannan vecka under en månad. Allt få att minska smittspridningen. Det blir en tredjedel färre e´lever i skolan. Det borde hjälpa lite i alla fall, i kombo med allt annat som görs.
Vi hade utvecklingssamtal med sonens mentor i morse och vi pratade om hur det skulle bli, han går i nian. Men han går på en friskola så vi får se vad de kommer fram till, de har åtminstone bestämt att de ska prioritera att niorna får sin utbildning i och med att de går ut till våren. På jobbet har vi haft distans med minst en klass i varje årskurs sen skolan började i augusti. Nu är de dock på heldistans i och med att det är gymnasiet.

Hoppas att skolan sett till att alla elever har en dator då... Vi skulle vara körda om A fick distansundervisning.
Låg och mellanstadiet här i kommunen som blev tvungna att gå över på distans i december efter att det var flera utbrott såg till att alla eleverna fick med sig Ipad hem och hörde sig för så att alla hade tillgång till internet, inte heller så självklart som man kan tro. Vi har elever på gymnasiet som har fått tillgång till internet hemma via skolan för att klara undervisningen.
Och även att barnen får lunch.
Det är helt klart den svåraste frågan. Ja visst hämta mat vid skolan, men då faller en stor del av idén med att ha distansundervisning och det kan vara väldigt svårt för eleverna att ta sig till skolan för att få mat för att inte tala om att hinna. En del vet jag har valt att lämna ut matlådor en dag i veckan för hela veckan och en del har gett ut matcheckar till affären. Det är riktigt svårt att veta hur man ska lösa det på ett bra sätt samtidigt som det kan vara en helt nödvändig åtgärd för att barnen ska må bra. :(
 
skilj distansundervisning från fjärrundervisning. Skolan delar ut hemuppgifter. De flesta högstadiebarn har mobiler de kan läsa mail och gå in på skolplattformen på.
Fast allvarligt, en mobil är inte rimligt att förlita sig på för att klara undervisningen och inte heller något man kan förvänta sig att eleverna har, även om de flesta har. Det man även måste ha koll på att de har tillgång till internet. Det är lätt att tänka att varenda unge går runt med en smartphone men tyvärr ser det inte riktigt så ut. Att förlita sig på distansundervisning för högstadieelever känns rätt vanskligt, vi kör hybrid med fjärr och distans med våra gymnasieelever och de tycker att det är svårt att klara av undervisningen och utbildningen. När sonen gick hem på distans under en period i våras var det fjärrundervisning med kamera påslagen som gällde. Men de har även datorer 1:1 på skolan från åk 4.
 
Fast allvarligt, en mobil är inte rimligt att förlita sig på för att klara undervisningen och inte heller något man kan förvänta sig att eleverna har, även om de flesta har. Det man även måste ha koll på att de har tillgång till internet. Det är lätt att tänka att varenda unge går runt med en smartphone men tyvärr ser det inte riktigt så ut. Att förlita sig på distansundervisning för högstadieelever känns rätt vanskligt, vi kör hybrid med fjärr och distans med våra gymnasieelever och de tycker att det är svårt att klara av undervisningen och utbildningen. När sonen gick hem på distans under en period i våras var det fjärrundervisning med kamera påslagen som gällde. Men de har även datorer 1:1 på skolan från åk 4.
När jag var med på det här beslutet förutsatte jag att skolan bistår med skolmaterial/arbetsmaterial som gör det möjligt att studera.
Nu gäller det en vecka i taget, två gånger.
Och visst är det en nödlösning och långt ifrån optimalt.

Förutsätter också att man är pragmatisk och bistår elever som inte fixar det (av sociala, medicinska eller andra skäl)
Skolan stänger ju inte. Behöver man vara i skolan får man vara i skolan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp