Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.
De jag vet som börjat skriva sådär har haft en manisk episod. Det känns som att hon måste ha något liknande, annars är det ju sjukt märkligt.
 
Jag skulle nog mest tycka synd om henne, uppenbarligen är det något fel på henne. :cautious: Folk får för sig så mycket konstigt, jag hade en bekant som undra om jag och maken skulle skiljas för vi skrev aldrig gulliga saker till varandra på facebook. :crazy: Nej jag brukar prata direkt med min man, ser liksom inte riktigt anledningen till att annonsera det på facebook.

Men hjälp! Måste man vara snuttegullig på Facebook för att ha ett bra förhållande är det nåt som är fel...
 
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.

Det är ju helt sjukt! Att någon ens orkar! 😱
 
Jag skulle nog mest tycka synd om henne, uppenbarligen är det något fel på henne. :cautious: Folk får för sig så mycket konstigt, jag hade en bekant som undra om jag och maken skulle skiljas för vi skrev aldrig gulliga saker till varandra på facebook. :crazy: Nej jag brukar prata direkt med min man, ser liksom inte riktigt anledningen till att annonsera det på facebook.

Skulle jag skaffa Facebook och börja vara gullig med särbon där skulle alla vi känner tro att det snurrat rejält för mig :rofl:
 
Tog en promenad imorse och sen försökte jag smöra för min häst vid lunch efter mockning 😂🤷🏻‍♀️ Han är grinig och tycker att matte du kan dra du har ändå inte vart här på hela veckan och inga morötter hade du i fickan heller hmpft ... Han tinade upp till slut men han är verkligen en sur gubbe när han lägger den sidan till. 😂 Min mamma köpte honom just pga av hans personlighet som föl. Hon älskade att han var så trulig 😂❤️

Nu borde jag plugga men tar nog en liten soffpaus först för kommer behöva plugga hela helgen ändå 😴
Visa bifogad fil 62955

sadan ar min hast ocksa ... Det ar bara mig han gillar, men visar det bara med att han kommer till mig i hagen. Jag tycker det ar gansa sott. :p

Vi hade utvecklingssamtal med sonens mentor i morse och vi pratade om hur det skulle bli, han går i nian. Men han går på en friskola så vi får se vad de kommer fram till, de har åtminstone bestämt att de ska prioritera att niorna får sin utbildning i och med att de går ut till våren. På jobbet har vi haft distans med minst en klass i varje årskurs sen skolan började i augusti. Nu är de dock på heldistans i och med att det är gymnasiet.


Låg och mellanstadiet här i kommunen som blev tvungna att gå över på distans i december efter att det var flera utbrott såg till att alla eleverna fick med sig Ipad hem och hörde sig för så att alla hade tillgång till internet, inte heller så självklart som man kan tro. Vi har elever på gymnasiet som har fått tillgång till internet hemma via skolan för att klara undervisningen.

Det är helt klart den svåraste frågan. Ja visst hämta mat vid skolan, men då faller en stor del av idén med att ha distansundervisning och det kan vara väldigt svårt för eleverna att ta sig till skolan för att få mat för att inte tala om att hinna. En del vet jag har valt att lämna ut matlådor en dag i veckan för hela veckan och en del har gett ut matcheckar till affären. Det är riktigt svårt att veta hur man ska lösa det på ett bra sätt samtidigt som det kan vara en helt nödvändig åtgärd för att barnen ska må bra. :(

Sa gar det till har ocksa. Skoldistriktet har gett alla elever en ipad, sett till att alla har internet, och de som behover och absolut vill kommer in till skolan, allt fran nagra timmar nagon dag till andra elever som gar i skolan varje dag, dock farre timmar an vanligt da grupperna ar mycket sma.
ALLA utrymmen i skolan (matsal, gympasal, musik och "art" rum, etc.) anvands for vanlig undervisning for att kunna halla 2 meter mellan alla elever.

Har kor skolbussar ut mat till olika platser innom vart skoldistrikt samt har upphamtning av barn och foraldrar vid skolorna. "Matbussarna" har olika "hallplatser" i narheten av var de hamtar upp elever, och dar det finns forskolebarn. Har far ALLA barn, 0-18 ar frukost, lunch, och middag om de vill ha det. Den rutt jag korde ut mat under sommaren stannar vid ett hus med en rullstolsbunden liten kille da det inte anses sjalvklart att de som tar hand om handikappade ska kunna fa ut dem till en "hallplats" for att hamta mat.
 
sadan ar min hast ocksa ... Det ar bara mig han gillar, men visar det bara med att han kommer till mig i hagen. Jag tycker det ar gansa sott. :p



Sa gar det till har ocksa. Skoldistriktet har gett alla elever en ipad, sett till att alla har internet, och de som behover och absolut vill kommer in till skolan, allt fran nagra timmar nagon dag till andra elever som gar i skolan varje dag, dock farre timmar an vanligt da grupperna ar mycket sma.
ALLA utrymmen i skolan (matsal, gympasal, musik och "art" rum, etc.) anvands for vanlig undervisning for att kunna halla 2 meter mellan alla elever.

Har kor skolbussar ut mat till olika platser innom vart skoldistrikt samt har upphamtning av barn och foraldrar vid skolorna. "Matbussarna" har olika "hallplatser" i narheten av var de hamtar upp elever, och dar det finns forskolebarn. Har far ALLA barn, 0-18 ar frukost, lunch, och middag om de vill ha det. Den rutt jag korde ut mat under sommaren stannar vid ett hus med en rullstolsbunden liten kille da det inte anses sjalvklart att de som tar hand om handikappade ska kunna fa ut dem till en "hallplats" for att hamta mat.
Jättebra!
Men rullstolsburen, inte bunden.
 
Har kor skolbussar ut mat till olika platser innom vart skoldistrikt samt har upphamtning av barn och foraldrar vid skolorna. "Matbussarna" har olika "hallplatser" i narheten av var de hamtar upp elever, och dar det finns forskolebarn. Har far ALLA barn, 0-18 ar frukost, lunch, och middag om de vill ha det. Den rutt jag korde ut mat under sommaren stannar vid ett hus med en rullstolsbunden liten kille da det inte anses sjalvklart att de som tar hand om handikappade ska kunna fa ut dem till en "hallplats" for att hamta mat.
Jag föreslog att den kommunala skolan skulle göra så men det har jag inte fått någon respons på. ;) Sonen går på en friskola där eleverna kommer från många olika håll så det skulle inte kännas rimligt att skolan skulle köra ut maten. Men jag tycker att det är en bra lösning för de kommunala skolorna vilket även skulle kunna ge arbeta åt skolbussarna!
 
Är trött. Ser På spåret. Har åkt i en ny tunnelbanevagn idag, det luktade ny.
Varit till psykologen, hon hade sammanställt ptsd-utredningen och den visar att jag har ptsd. Skönt att få det bekräftat, äntligen.
Men hur går man vidare … orkar inte med terapi. :(
:heart Jag har inga bra svar, men jag tror att man ändå behöver hjälp att behandla sin ptsd, men det finns olika vägar.
 
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.
O_o
Konstigt folk det finns.
 
Efter en skön sovmorgon for jag till stallet och red barbacka; härligt att sitta på hästryggen efter några dagar på backen :love:. Stannade på ridbanan och lite runt på gården för att slippa dra på broddskorna :D. Mys att rida barbacka I lite snö :love:; blev skritt och lite granna galopp på ena långsidan som var lite tung men tillräckligt mjuk:). Älskling lade om till vinterdäck på släpet och sen åkte vi till apoteket och hämta mediciner åt morfar och ett stycke längre bort för att hämta hö. Som bonus fick vi ju se en nyfödd kalv 😍🥰. Sen förbi samället igen på vägen till stallet för att handla på Ica. Sen fixade stallet klart:).
Nu har vi ätit hemlagad pizza och snart blir det lite chips och grönsaksstavar att dippa till Rederiet, fredagsmys :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp