Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hackat framfor TVn och datorn hela dagen ... utom nar jag spenderat timmar i telefon med vanner fran lander langt bort. Allt har handlat om Onsdagen's stormning av "the Capitol". Jag ar upp over oronen trott pa det hela. :cautious: Men kan inte halla mig borta.:banghead: Vi har dock varit med om nagot helt extra ordinart i Americansk historia, sa kanske inte sa konstigt att det ar svart att slappa ...

Nu ska jag sticka klart vasten, sedan ar det dags att gora middag om ett par timmar.
 
Jag har hackat framfor TVn och datorn hela dagen ... utom nar jag spenderat timmar i telefon med vanner fran lander langt bort. Allt har handlat om Onsdagen's stormning av "the Capitol". Jag ar upp over oronen trott pa det hela. :cautious: Men kan inte halla mig borta.:banghead: Vi har dock varit med om nagot helt extra ordinart i Americansk historia, sa kanske inte sa konstigt att det ar svart att slappa ...

Nu ska jag sticka klart vasten, sedan ar det dags att gora middag om ett par timmar.
Prova klicka på EN Norton-video så ska du se att resten löser sig på löpande band! <3
 
Fick precis ett PM av en tjej jag gick i skolan med för sisådär 15 år sen. Vi umgicks inte särskilt mycket då och har inte pratat sen dess.
Hon skrev om hur misslyckad jag är som inte har barn, att ingen någonsin skulle vilja ha mig och är jag kommer dö ensam.

Eeh ursäkta? Var kom det ifrån? Jag svarade med en pussbild på mig och maken.
Påminner om en tjej som läste samma utbildning som mig på högskolan (hon hoppade av efter något år).
Hon får för sig att skriva massa osammanhängande svammel till mig, med några års mellanrum. Hon skrev nu vid jul, innan dess var kring 2016. Är över 10 år sen jag ens träffat henne. Jag försöker inte ens svara längre utan läser och ignorerar.

Bland annat har hon fått för sig att jag har flera barn och att hon förstår "varför jag är som jag är".
Allt är fantasi från hennes sida och hon har fått det från några radioprogram hon är helt 100% säker jag medverkat i. Bara för att personen i programmet hade samma namn som mig. (Hon skickade länk till programmen med frågan "Visst är det du?? ". ..
 
Alltså. Pappas tjej sa idag (igår...) "X borde betala mig för att jag tvingas stå ut med två tonåringar i huset i en månad". De två tonåringarna är jag och min bror och jag ersatte min mammas namn med X.
Jag är helt för att min mamma ska betala underhåll eftersom vi (jag och min bror) bor hos pappa nu, vilket hon kommer att göra. Men det är pappa som betalar allt för oss och den som drar vinstlotten ekonomiskt är pappas tjej (har inte lust att gå in på detaljer hur de lagt upp sin ekonomi, men jag kan 100% garantera att hon inte går minus), så rimligtvis är det också han som får underhållspengarna. Plus att jag tycker att det är oerhört fult att uttrycka sig så - att man borde bli betald för att man tvingas bo (stå ut) med sin pojkväns/sambos barn...

För övrigt så var mamma inne på sjukhuset i förrgår för att ta prover. Då upptäckte de att ett värde var försämrat så de la in henne för att ta fler prover. Att just det värdet var försämrat var tydligen vanligt, men i kombination med andra symptom så behandlade de det som en avstötning redan från början. Igår kom svaret och det är en avstötning, om än en mycket liten. Så hon är inlagd över helgen. På måndag får hon förhoppningsvis åka hem igen. Men det känns i alla fall bra att hon är på sjukhuset där de har mest kunskap om just hennes sjukdom och hur man bäst behandlar den :)
 
Tvättar, svär över att det fortfarande bara är en tvättmaskin + torkskåpet som fungerar (fast torktumlaren verkar användas ändå..det syns på att filtret hade en tjock matta av ludd när jag kom ner imorse..men jag har inte tid att testa och sen stå med blöt tvätt efter ett par timmar..). Och steker pannkakor!
 
Alltså. Pappas tjej sa idag (igår...) "X borde betala mig för att jag tvingas stå ut med två tonåringar i huset i en månad". De två tonåringarna är jag och min bror och jag ersatte min mammas namn med X.
Jag är helt för att min mamma ska betala underhåll eftersom vi (jag och min bror) bor hos pappa nu, vilket hon kommer att göra. Men det är pappa som betalar allt för oss och den som drar vinstlotten ekonomiskt är pappas tjej (har inte lust att gå in på detaljer hur de lagt upp sin ekonomi, men jag kan 100% garantera att hon inte går minus), så rimligtvis är det också han som får underhållspengarna. Plus att jag tycker att det är oerhört fult att uttrycka sig så - att man borde bli betald för att man tvingas bo (stå ut) med sin pojkväns/sambos barn...

För övrigt så var mamma inne på sjukhuset i förrgår för att ta prover. Då upptäckte de att ett värde var försämrat så de la in henne för att ta fler prover. Att just det värdet var försämrat var tydligen vanligt, men i kombination med andra symptom så behandlade de det som en avstötning redan från början. Igår kom svaret och det är en avstötning, om än en mycket liten. Så hon är inlagd över helgen. På måndag får hon förhoppningsvis åka hem igen. Men det känns i alla fall bra att hon är på sjukhuset där de har mest kunskap om just hennes sjukdom och hur man bäst behandlar den :)
Äh fy så ruttet... Hon får väl hitta annat boende då om det nu av någon anledning inte passar henne att bo med er! Hoppas din pappa hade något riktigt bra svar på en sådan bedrövlig kommentar...
 
Hundarna väckte mig tidigt och ville ha frukost. Lyckades somna om, men drömde istället jättekonstiga och jobbiga drömmar där killen jag träffar nu var allmänt läskig (vilket han verkligen aldrig är) och där jag skulle börja röja upp i farsans lägenhet och då var det som om någon tömt ut en låda kattsand + kattbajs över hela lägenheten... Kändes åtminstone bra att konstatera att allt var en dröm.

Nu äter jag frukost, konstaterar att idag skulle farsan fyllt år och istället ska jag dit för att börja röja i lägenheten (slänga sopor, tömma kylskåp, ställa fram alla hjälpmedel som rehabstället ska hämta nästa vecka...). Inte för att han någonsin gillade att fira sin födelsedag, men det känns så galet att dra det så långt som att börja röja undan där på hans födelsedag... Samtidigt finns det ingen som helst anledning till att vänta till imorgon, det är så mycket att göra med allt att det bara är bra ju tidigare jag lyckas börja :(
 
Hundarna väckte mig tidigt och ville ha frukost. Lyckades somna om, men drömde istället jättekonstiga och jobbiga drömmar där killen jag träffar nu var allmänt läskig (vilket han verkligen aldrig är) och där jag skulle börja röja upp i farsans lägenhet och då var det som om någon tömt ut en låda kattsand + kattbajs över hela lägenheten... Kändes åtminstone bra att konstatera att allt var en dröm.

Nu äter jag frukost, konstaterar att idag skulle farsan fyllt år och istället ska jag dit för att börja röja i lägenheten (slänga sopor, tömma kylskåp, ställa fram alla hjälpmedel som rehabstället ska hämta nästa vecka...). Inte för att han någonsin gillade att fira sin födelsedag, men det känns så galet att dra det så långt som att börja röja undan där på hans födelsedag... Samtidigt finns det ingen som helst anledning till att vänta till imorgon, det är så mycket att göra med allt att det bara är bra ju tidigare jag lyckas börja :(

Ibland är allt bara skit helt enkelt. Stor kram om du vill ha :heart
 
Vaknar och minns att jag drömde att jourkatten kom och strök sig längs mitt ben och ville ha mat.
Det känns som om det aldrig kommer att hända.. :cry:


Han äter på nätterna och undviker oss på dagarna. Men nu klarar han iaf av att sova i vardagsrummet när vi är där, gömd i sin igloo eller bakom soffan. :heart
 
Vaknar och minns att jag drömde att jourkatten kom och strök sig längs mitt ben och ville ha mat.
Det känns som om det aldrig kommer att hända.. :cry:


Han äter på nätterna och undviker oss på dagarna. Men nu klarar han iaf av att sova i vardagsrummet när vi är där, gömd i sin igloo eller bakom soffan. :heart
Hur länge har han bott hos er? Min mor berättade att när hon tog hem vår första katt (precis innan jag föddes) så bodde han under soffan i någon vecka. Hon fick ställa in matskålarna under soffan och en kattlåda precis bredvid vid ryggstödet. Han var livrädd för typ allt och även senare när han vågade sig fram, så om någon pratade högt eller rörde sig hastigt så flydde han in under soffan igen.

Han blev efter ett tag en trygg katt, sov med mig hela tiden från det att jag var liten tills den dag han var tvungen att lämna oss, bodde med oss tills jag var ungefär 10 år gammal och var bara glad, glad och ännu mer glad. Han lekte, spann så högt att man hörde honom i hela lilla lägenheten, gick glatt på koppelpromenader och la sig mitt på bordet när vi spelade sällskapsspel :D Jag är mycket glad att mina föräldrar tog sig an honom när han blivit utkastad av förra familjen och att de gav honom den tid och omtanke han behövde för att få må bra.
 
Vaknar och minns att jag drömde att jourkatten kom och strök sig längs mitt ben och ville ha mat.
Det känns som om det aldrig kommer att hända.. :cry:


Han äter på nätterna och undviker oss på dagarna. Men nu klarar han iaf av att sova i vardagsrummet när vi är där, gömd i sin igloo eller bakom soffan. :heart

Åh :heart Får flashbacks till när vi hämtade vår katt på katthem, han låg gömd i sin igloo en bra stund innan han kom fram. Han var också skygg i början men har nu varit hos oss i över 17 år och är väldigt sällskaplig. Men det tog lång tid.
 
Ska snart packa ihop oss och åka till mina föräldrar för att åka skridskor och spark på sjön :D Jag och äldsta dottern åkte skridskor för 2 år sen senast, förra året blev det aldrig någon is. Idag ska även yngsta dottern prova. Får väl se vem som slår ihjäl sig först, jag eller ungarna haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp