Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yes, rätt trist kommentar. Men inte jätteförvånande. Tror inte hon kommer flytta oavsett, hon nöjer sig med att klaga på mig och min bror. Jag har typ väntat på just den kommentaren... så att hon ändå lyckades hålla den inne en och en halv vecka var ju bra. Jag kommer inte försöka förklara för pappa varför jag tycker att den kommentaren är olämplig. Nöjer mig med att klaga lite här på buke.

@cambodia tack :heart

Det påminner om vår katt S som kattunge. Hon flyttade till pappas tjej och hennes ex när hon var 3-4 månader gammal (hade haft en trygg uppväxt innan flytten). De första veckorna såg de inte henne alls, hon åt och uträttade sina behov på nätterna. Första gången de såg S var när en av pappas tjejs kompisar bokstavligen lyfte på varenda grej i lägenheten. Katten hade skapat sig en liten grotta i en flyttlåda där hon låg och gömde sig :heart Hela S skakade av rädsla, så de la tillbaka sakerna och lät henne vara.

Efter flera veckor kunde hon springa snabbt till matskålarna om de låg i soffan eller sängen. Sedan började hon leka med A, så länge ingen annan var i samma rum. Folk som kom på besök fick aldrig se S.

Det tog flera veckor tills att hon vågade sig fram till mig och min bror, då var hon 4 år. Idag är hon fem år och jättemysig :love: Den stora förändringen kom när hon kastrerades i somras, sen dess har hon blivit extremt mycket mer modig med folk utanför familjen. Men redan innan det var hon väldigt mycket mer modig än hon var tidigare. Hon kunde tex lägga sig utsträckt på soffan om vi hade gäster som var i köket och ibland fick de även klappa henne om de var lugna och försiktiga. Hon låg nästan alltid med oss i soffan om vi tittade på TV, brukade sova i våra sängar (på kanten, men ändå), jamade på oss när hon ville ha vatten/mat och spann ofta om vi kliade/klappade henne, osv.

Idag gör hon allt det plus att hon ofta kommer fram och hälsar på folk i hallen, även om hon fortfarande är försiktig och lättskrämd :heart

Detta blev lite längre än vad jag hade tänkt mig :o Men vad jag ville säga är nog mest att det kan ta tid även om katten haft ett tryggt liv. Eftersom du nämnde jourkatt tänker jag att katten kanske varit med om traumatiska händelser. Om den då är lite som S i personlighet kan det nog ta ännu mer tid :heart
Vår jourkatt kom den 21/11, han är troligen 4-5 år gammal och har varit hemlös utekatt i minst 4 år. Han blev kastrerad när han fångades i fällan av föreningen.

Han får den tid han behöver för att känna sig trygg med människor.

Jag får iaf klappa honom. 😊
Och han vågar sova i vardagsrummet när vi är där.
20201231_213131.webp

Alltså, jag fattar inte! Enligt receptet ska ugnspannkaka vara i ugnen 30, eventuellt 40 minuter. Jag hade den inne nu i 50, nästan 55 minuter. Är den helt klar? Nej. Den är fortfarande degig i mitten :arghh:

Har åkt årets första pass på längdskidorna. För att efteråt komma på att jag visst fick skavsår av pjäxorna förra vintern. Nu bränner det som tusan på ena hälen.
Suck, har verkligen inte råd att köpa nya pjäxor nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 999
· Visningar
56 285
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Visst har läskburkar i aluminium blivit tunnare? Tycker de blir lättare intryckta när man håller i dem. Mindre motstånd mot fingrarna. 🤔
Svar
14
· Visningar
3 512
Senast: MiaMia
·
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat