Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just hemkommen efter att ha varit ute för att möta upp en man i vit skåpbil på en parkering, där ett gäng små plastpåsar med vitt innehåll överlämnades och kontanter räcktes över i utbyte...

Med andra ord har jag varit ute och köpt ett gäng mozzarellaostar från bonden som kommer in till stan en gång i månaden och lämnar av nytillverkad ost hos dem som beställt :D

Nu har jag åter intagit en horisontell position och ska läsa några kapitel i min bok innan det börjar bli dags att tänka på matlagning och sånt :)

Har Gjort en supergod kyckling pizza! :heart :p

1610211228527.webp

Efter en påfrestande morgon och förmiddag så däckade jag på soffan i 2 timmar och 20 minuter. Hejdå nattsömn men antar att veckan tar ut sin rätt 🤨

Alltså, jag fattar inte! Enligt receptet ska ugnspannkaka vara i ugnen 30, eventuellt 40 minuter. Jag hade den inne nu i 50, nästan 55 minuter. Är den helt klar? Nej. Den är fortfarande degig i mitten :arghh:

Jo... Jag kanske ska testa annan form nästa gång. Den jag har nu är dock väldigt lätt att få loss pannkakan från!

Jag gor mina ungspankakor ganska tjocka (familjen foredrar tjocka) och har dem alltid 45-55 minuter i ugnen. Dessutom behover de sta en stund innan man skar, da jag har mycket agg i och de behover "stanna" innan man skar upp dem.

Fjärr är när läraren håller lektioner på skärmen.
Distans är när eleverna får hemuppgifter.

Grovt förenklat.

Så hemundervisning fast i olika format?
I praktiken när det gäller gymnasiet så heter det distansundervisning men i stort sett alla lektioner inleds med en samling online och genomgång av dagens arbete. Det har visat sig att eleverna trivs bäst på det sättet och det är det som är mest effektivt för inlärningen. Med mina treor har jag dock har en del lektioner där uppstarten är frivillig men de flesta dyker upp ändå för att det är lite socialt att få se varandra lite och småprata lite innan lektionen börjar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 999
· Visningar
56 285
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Visst har läskburkar i aluminium blivit tunnare? Tycker de blir lättare intryckta när man håller i dem. Mindre motstånd mot fingrarna. 🤔
Svar
14
· Visningar
3 512
Senast: MiaMia
·
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat