Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyligen hemkommen efter att varit iväg till kompis med exet och hälsat på. Fullt ös och lekt med barnen hela dagen så jag är slutkörd och ont i ryggen efter allt bärande. 😛

Har sovit dåligt i flera dagar(veckor? 🙄)
Kanske är springa runt och leka en heldag och sova typ 5 timmar natten innan som får mig att tillslut kunna sova mer än vanligt.
 
Blir tokig, hade tänkt marinera kycklingen idag och insåg att jag inte har någon tomatpuré hemma. Så trots dagens storhandel kommer jag behöva ta en tur imorgon :banghead: eller så gör jag det på måndag när jag ändå behöver hämta min förrådsnyckel. tror inte klubborna blir dåliga av en extra dag i kylen
 
Kostymerna är otroligt dåliga när det gäller historiska siluetter, så det ser sjukt billigt ut. Bara det faktum att dom en minut in i första avsnittet försöker tightlaca en person med regency stays. I ETT MODE DÄR MIDJAN PÅ KLÄDERNA SITTER UNDER BRÖSTEN????? Så otroligt nedvärderande mot de kvinnor som levde på den tiden att sprida fördomar om hur korkade kvinnor var förr.
Exakt. Klarade inte ens av att se klart första avsnittet.
 
Jag fragade sonen som kommer over i morgon for att hjalpa till vad han vill ha till lunch, "Nagot Svenskt" blev svaret ... "och bullar" :nailbiting: Att baka bullar ingar inte i mina "skill sets" ... men de ganger jag gjort det och anser att jag misslyckats maste han ha tyckt annorlunda (wow ... han gillar mina bullar:love:) sa jag startade en bulldeg. Nar den inte jaste startade jag en ny ... som inte heller jaste. :cautious: Da jag anvande termometer andra gangen och jasten bara vagrade att gora nagot alls inser jag att min (torr) jast var for gammal. :banghead:
Sa, nu har jag gjort en radiokaka och hoppas att det distraherar honom tills jag kopt ny jast och kan baka bullar. :p
 
Grannarna rätt över har någon tillställning och de är rätt högljuda då de sitter utomhus 😫 Behöver ha mitt fönster på glänt när jag ska sova, hoppas de snart ger sig för idag 😳
Ha fönstret på glänt?! Är du galen?! :D (Jag har hängt upp en fleecefilt i fönstret, mellan gardinerna och själva fönstret, och lagt upp de långa gardinerna på fönsterbrädan i hopp om att det ska göra rummet lite mindre svinkallt)
 
Ha fönstret på glänt?! Är du galen?! :D (Jag har hängt upp en fleecefilt i fönstret, mellan gardinerna och själva fönstret, och lagt upp de långa gardinerna på fönsterbrädan i hopp om att det ska göra rummet lite mindre svinkallt)
Vi har sjukt varmt inne 😂 När de mätte förra året trots att vi har flera element avstängda så hade vi 28 grader, vi bor ju ovanpå så troligtvis har väl våra grannar jäkligt varmt inne 😳😂
 
Vi har sjukt varmt inne 😂 När de mätte förra året trots att vi har flera element avstängda så hade vi 28 grader, vi bor ju ovanpå så troligtvis har väl våra grannar jäkligt varmt inne 😳😂
Ah, tvärt emot här då. Här klagar samtliga hyresgäster på att det är kallt och står man nära fönstren känner man hur det blåser från dem, trots att de är stängda. :cautious:
 
De snöar som tusan här 🤨 Vet inte om jag tycker om de eller inte, mina hästar fnös när de kom ut så de föredrar nog inte snön 😂
 
Tittar ut genom fönstret. Det snöar på tvären och vinden ven runt knutarna inatt så jag vaknade av det. Min längtan ut på hundpromenad är ganska begränsad..

Ska leta reda på min byfånemössa. Den med päls och öronlappar. Tror den kommer att behövas.
 
Kostymerna är otroligt dåliga när det gäller historiska siluetter, så det ser sjukt billigt ut. Bara det faktum att dom en minut in i första avsnittet försöker tightlaca en person med regency stays. I ETT MODE DÄR MIDJAN PÅ KLÄDERNA SITTER UNDER BRÖSTEN????? Så otroligt nedvärderande mot de kvinnor som levde på den tiden att sprida fördomar om hur korkade kvinnor var förr.
Höll på att skrika rätt ut flera gånger. Nej, du tuppar inte av eller har svårt att andas i en korsett, och nej man har INTE en korsett direkt mot huden...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp