Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade vid 7 och låg kvar och drog oss; var ju kallt utanför sängen :p. Honkatten kom upp i sängen i ett försök att dra upp oss men gav upp och vi låg kvar lite till. Då satt hon i dörröppningen och tittade på oss ungefär som "kom nu då!!!" hehe. Gick upp och fodrade och släppte ut katterna, såg en vacker soluppgång men det var inte länge vi fick se solen för det mulnade på så nu snöar det :). Ätit god frukost och testade en ny smoothie med päron och hallon, gott :d. Har precis lagt en matvarubeställning med :).
 
Huvudvärken släppte med lite frukost, skönt!

Idag är det nog inte så mycket på schemat. Vi behöver handla och jag tror att vi behöver åka till en lite större affär än de som ligger närmast hemmet pga utbudet inte riktigt räcker till det jag vill ha. Eller så tar vi det som finns här och så får det handlas någon dag i veckan när folk ändå är ute och åker.
 
Har försökt titta på Bridgerton ikväll men det går fan inte. Jag brukar gilla kostymdramor men detta är bara cringe. Någon slags romantiserad tolkning av tidigt 1800-tal med urkass story, ännu sämre skådisar och tunad för att försöka fånga en så bred publik som möjligt, även publik som normalt sett inte gillar historiska filmer/serier. Sliskig såpopera med B-skådisar i 1800-tals kostym... Nej tack.

(Ja jag vet att den är baserad på böcker).
Haha.

SÅ höga krav hade jag inte. Tog den som omväxling till alla B-julfilmer. :D:D:D
 
SÅ lättad.... Motorlampan på bilen började lysa på väg hem från tätorten igår. Katastroftankarna slog till, och bilen var i princip skrotad..... :nailbiting: (Trots att den rullade på PRECIS som vanligt ;) .) Min supersnälla bilreparatör lät mig komma idag, och konstaterade snabbt att det var en trasig lambdasond. Alltså något som är enkelt att fixa, och min älskade bil kommer att överleva...... :heart:D
 
SÅ lättad.... Motorlampan på bilen började lysa på väg hem från tätorten igår. Katastroftankarna slog till, och bilen var i princip skrotad..... :nailbiting: (Trots att den rullade på PRECIS som vanligt ;) .) Min supersnälla bilreparatör lät mig komma idag, och konstaterade snabbt att det var en trasig lambdasond. Alltså något som är enkelt att fixa, och min älskade bil kommer att överleva...... :heart:D

Hoppas på lika snabbt och lätt fixat fel här, skulle äntligen hämtat hem en av de nyköpta unghingstarna igår - och lyckas tima det med att bromslampan plötsligt signalerar akut fel när jag skulle iväg. :rage: Tur i oturen ändå att jag inte kom iväg alls, hade varit lite värre att bli stående någonstans på vägen flera mil hemifrån med en ledsen och orolig unghäst på släpet. Men surt när man redan väntat och längtat länge och får skjuta upp ankomsten en vecka till. :(
 
Hoppas på lika snabbt och lätt fixat fel här, skulle äntligen hämtat hem en av de nyköpta unghingstarna igår - och lyckas tima det med att bromslampan plötsligt signalerar akut fel när jag skulle iväg. :rage: Tur i oturen ändå att jag inte kom iväg alls, hade varit lite värre att bli stående någonstans på vägen flera mil hemifrån med en ledsen och orolig unghäst på släpet. Men surt när man redan väntat och längtat länge och får skjuta upp ankomsten en vecka till. :(
Trist.... :( Håller tummarna för lättfixat fel :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 158
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 767
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
374
Senast: FrDrake
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
360
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp